العادة السرية عند البنات

امارس السحاق مع اختي و العادة السرية

انا طفلة ف 12 من عمرى كونت اعيش حياة مرفة انا الاخت الاصغر كل ما اطلبه يجاب لى ولكن بعد حادث سيارة لابقى شل على اثرة تغيرت حياتى تغيرا تاما اصبحت لا اهرب من الكابة التى تحيط بى الا للعب مع اختى الكبرى واللعبة عبارة عن هى شاب وانا فتاة ونتبادل القبلات وهكذا وفى يوم وانا جالسة على النت وسوس لى الشيطان ف البحث عن الجنس الذى سمعت عنة ف الفيس بوك وبحثت وجات لى صور جنسية مصورة وشاهدتها وحبيت الموضوع وصرت انا واختى نفعل هذا ثم تعلمت العادة السرية من شهر تقريبا وبدءت بممارثتها وفى يوم وانا بمارثها وجدت دماء كاد قلبى ان يتوقف لكن علمت انها اول نقطة لى فى الدورة الشهرية وقالت حمدا لله لكن مع ذالك لم اتوقف عن فعل هذة العادة واخشى ان ادمنها كما قرات

مشاكل وحلول ذات صلة

اضيف بتاريخ: Sunday, July 10th, 2011 في 04:36

كلمات مشاكل وحلول: , , , ,

45 رد to “امارس السحاق مع اختي و العادة السرية”

  1. رشا السعودية
    11/01/2014 at 06:57

    مع احترامى للجميع انتم محسسنى انكم ما عاملتم كدا ابدا و كلكم مارستم العادة السرية كتيييييييييييييير جدا …. و انتى هتمرسيها كدا حتى الزواج بس خاى بالك ممكن تفتحى نفسك

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 9 Thumb down 9

  2. أبو محسن
    05/11/2013 at 12:59

    لا بد أن تعرضي نفسك على راق شرعي وأن تقرأي القرآن وتكثري من ذكر الله
    لأن أغلب الشواذ ممسوسون من طرف الجن والشياطين فهم الذين يستمتعون بهذ الفعل
    قال تعالى:
    ويوم نحشرهم جميعا يا معشر الجن قد استكثرتم من الإنس وقال أولياؤهم من الإنس ربنا استمتع بعضنا ببعض وبلغنا أجلنا الذي أجلت لنا قال النار مثواكم خالدين فيها

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 9 Thumb down 4

  3. Titou
    18/10/2013 at 05:44

    عمرك 12 سنةً……!؟
    و تفعلين هذا….!؟
    ” ان كيدهن لعظيم “

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 3 Thumb down 7

  4. سوما
    18/10/2013 at 00:47

    خافي من ربك وأختك اللي تكبرك المفروض تنصحك واهلك كمان ويبعدو النت عنك ربي يحميكي ويثبتك على الدين واسأل الله ان يثبتنا جميعا بالقول الثابت (اللهم أمين)

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 11 Thumb down 1

  5. ريكو
    19/07/2012 at 02:07

    انت اكيد بتعملى الحكاية من غير محد يشوفك عشان انتى خايفة طيب وربنا مش خايفة منة وهو شايف انتى بتعملى اية طول ماانتى عرفه ان ربنا شايف انتى بتعملى ايه هتخفى تعملى ده \صلى على الرسول علية الاصلت والسلام

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 16 Thumb down 8

  6. أحلام
    16/02/2012 at 19:39

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اما بعد يا اختي الصغيرة لا تسبيبي لحياتك خطرا مثل هذا فانتي تتعاملينة بطريقة سلبية ولهاذا اطلب منك اولا ان تحكي كل شيء لامك .
    ولكن عندما دخلت الى النت فوجدتي كل شيء فانتي اعجبك وذهبتي وجربته لماذا هاكذا ولكن راي انا ان ذاك الدم الذي خرج منك ولم يتوقف فانه غير طبيعي لازم عليك تشوفي كاش دكتور
    يفحصك ونطلب منك حاجة برك متزيديش تعاوديها ابدا في حياتك فانتي تخاطرينة بحياتك
    لا تعيديها مرة اخرى

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 19 Thumb down 5

  7. عبدالله
    02/11/2011 at 00:54

    1-عليك بالصحبة الصالحة انت وأختك تصاحبي بنات صالحات
    2-البنات الصالحات هما الي هيخليكو تعملو العمل الصالح ان شاء الله
    3-وصدقيني والله أحسن من المواقع الجنسية والأفلام الاباحية وانكوتعملو كده مع بعض السجود بين يد الله والبكاء بين يدي الله
    4-احساس رااااااااااااائع جدا السجودوالبكاء بين يدي الله
    5-أنا متأكد 100% انك بتحسي باكتآآب وبتحسي انها حاجة مش طبيعيةبعد ما تعملي كده
    6- اتقربي لربنا وربنا هيدلك علي كل طرق السعادة
    7-متنسيش ان الي بتعمليه مع أختك شيء غير طبيعي وحرااااام عند ربنا وهو بين البنات شيء غير طبيعي ويؤدي في النهاية الي مشاكل لا يمكن حلها (ولو وقفتي علي راسك)
    8-تقدري تحولي الطاقة الي جواك انتي وأختك من خلال طاعة ربنا والعمل الصالح والله الموفق

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 32 Thumb down 4

  8. الطائر الحزين
    26/10/2011 at 14:28

    ارفع مقتك وغضبك عنا يارب ارجو منك العودة الى اللة وكثرة الاستغفار ومحاربة النفس بالتقرب من اللة عزوجل والبعد عن النت ولو لفترة حتى يقوى ايمانك وربنا يغفرللك ويغفر للمسلمين اجمعين

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 19 Thumb down 3

  9. الامل
    12/10/2011 at 19:15

    كل الناس بتقع في الخطأ …..اول خطوة تبعدي عن أختك وتحكي معاها في الموضوع من الجانب الديني لأنو مصيبة كبيرة عليكم و على مستقبلكم وعلى عيلتك وعلى المجتمع ….الخطوة الثانية اكثري من الاستغفار ….الخطوة الثالثة إشغلي نفسك بالعبادة صلي وإقري قرأن و أهم شي إستعيدى من الشيطان الرجيم كل ثانية لانو أي وسوسة بترجعك انت و اختك لنفس الموضوع وحاولي تروحي للمسجد للصلاة مع الجماعة عل الاقل يوم الجمعة وربنا يحفظك انت و اختك وماتخافي توكلي ع الله وفوضي امرك لله وراح تتجاوزي بادن الله السميع وراح ادعيلك كل ما اتدكر الموضوع

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 9 Thumb down 6

  10. هلا
    06/10/2011 at 12:23

    الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه، أما بعـد:

    فقد أجمع العلماء قاطبة على حرمة السحاق بين النساء، وعدّوه من كبائر الذنوب.فقد جاء في كتاب الزواجر عن اقتراف الكبائر الكبيرة الثانية والستون بعد الثلاثمائة: مساحقة النساء وهو أن تفعل المرأة بالمرأة مثل صورة ما يفعل بها الرجل. كذا ذكره بعضهم واستدل له بقوله صلى الله عليه وسلم: السحاق زنا النساء بينهن. انتهى.

    وجاء في الموسوعة الفقهية الكويتية: لا خلاف بين الفقهاء في أنّ السّحاق حرام لقول النّبيّ صلى الله عليه وسلم: السّحاق زنى النّساء بينهنّ. وقد عدّه ابن حجر من الكبائر. انتهى

    وقد حكى بعض المفسرين أن من أسباب هلاك نساء قوم لوط أنهن كن يفعلن هذه الفعلة الشنيعة، لأنه لما استغنى رجالهم بالرجال عن النساء، ولم تجد النساء من يقضي وطرهن من الرجال استغنى بعضهن ببعض عن الرجال.

    جاء في تفسير الألوسي – رحمه الله –: وبدأ أيضاً السحاق في قوم لوط عليه السلام فكانت المرأة تأتي المرأة، فعن حذيفة رضي الله تعالى عنه إنما حق القول على قوم لوط عليه السلام حين استغنى النساء بالنساء والرجال بالرجال. وعن أبي حمزة رضي الله تعالى عنه: قلت لمحمد بن علي عذب الله تعالى نساء قوم لوط بعمل رجالهم فقال: الله تعالى أعدل من ذلك استغنى الرجال بالرجال والنساء بالنساء. انتهى .

    فتبين بهذا حرمة هذه الفعلة الشنيعة التي تخالف الفطرة السليمة والتي تنفر منها الأخلاق المستقيمة, ولا ينبغي لمسلم أن يشك في حرمة هذا الفعل, وكيف يشك في ذلك وقد اشتمل على جملة من كبائر الذنوب, فمن ذلك كشف العورات والنظر إليها بغير ضرورة ولا حاجة, ومنها اشتمالها على لمس العورة بشهوة، وهذا كله حرام بإجماع المسلمين.

    ففي صحيح مسلم أن رسول الله – صلى الله عليه وسلم –قال: لا ينظر الرجل إلى عورة الرجل، ولا المرأة إلى عورة المرأة، ولا يفضى الرجل إلى الرجل فى ثوب واحد، ولا تفضى المرأة إلى المرأة فى الثوب الواحد.

    قال النووي رحمه الله: ففيه تحريم نظر الرجل إلى عورة الرجل ، والمرأة إلى عورة المرأة ، وهذا لا خلاف فيه . وكذلك نظر الرجل إلى عورة المرأة، والمرأة إلى عورة الرجل حرام بالإجماع ، ونبه صلى الله عليه وسلم بنظر الرجل إلى عورة الرجل على نظره إلى عورة المرأة وذلك بالتحريم أولى.انتهى.

    أما ما قاله الشيخ المنجد – حفظه الله – فليس فيه من قريب ولا بعيد أن السحاق مباح أو حتى مختلف فيه, وما استنبطه أخوك من ذلك, إما ليٌّ لعنق الفتوى, وتحريف للكلم عن مواضعه حتى يوافق هواه ومشتهاه, وإما جهل وعدم تنبه لمقصود الكلام, فصحيح أن السحاق ليس مثل اللواط، لأن اللواط فيه إيلاج وهذا لا إيلاج فيه, وصحيح أن السحاق ليس فيه حد ولكن فيه تعزير, ولكن هذا كله لا يعني أنه ليس بحرام، ولا أنه من الصغائر كلا, فكم من الكبائر لم يوجب فيها الشرع الحد ولا خلاف في كونها من الكبائر, من ذلك على سبيل المثال لا الحصر: الكذب والغيبة والنميمة وشهادة الزور, فهل يقال في هذه الآثام إنها ليست من الكبائر لأنه لا حد فيها سبحانك هذا بهتان عظيم.

    فتبين بهذا أن ما يقوم به أخوك وما يطلبه من استماع للنساء وهن يتحدثن عن هذه الفواحش ويصفنها بكلام مثير حرام لا خلاف في حرمته, وهو من إشاعة الفاحشة في الذين آمنوا وتحريض على المحرمات وإغراء بها, والله سبحانه يقول: إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آَمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآَخِرَةِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ {النور:19} .

    وأما قوله إننا نفعل الحرام كل يوم فلم لا نفعل هذا أيضا؟ فهذا الكلمةعظيمة تتضمن الاستخفاف بالله وبآياته وبأوامره وبعذابه وبوعيده, وهذا دليل والعياذ بالله على خراب الدين وفساد القلب، نسأل الله السلامة والعافية.

    فارتكاب المحرمات وانتشارها يوجب التوبة منها والندم على فعلها لا أنه يسوغ المزيد منها ويهون من شأنها.

    والله أعلم.

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 15 Thumb down 3

  11. فآعل خير
    18/09/2011 at 22:45

    آختي الكريمة آول شي السلاآم عليكم ورحمة الله وبركآتة ..!
    آختي آهلك الله آمم سآبقه ومنهآ قوم لوط وهذة آمة من الامم الفآسقة الذي آهلكهآ رب العآلمين والسبب هو اللوآط وهو آيضآ السحآق ..! نحنوآ آمة آعزنآ الله بالسلاآم وآعزنآ برسولة الكريم محمد صلىا الله علية وسلم لهدآيتنآ وتعليمنآ آسس الاسلاآم ومآهو الفآحش ومآهو البذيئ ..؟

    وآنتي في بدآية مشوآرك وفي مكتمل العمر سن 12 سنة سيكون مشوآرك هو الذهآب للفوآحش الاآعظم والعيآذ بالله آذآ لم تصححي مسيرك لطريق الهدآية وترك المنكر ..؟

    مآ آحىول آخوفك بس..! بس خآفي من رب العبآد الله سبحآنة وتعآلىا كيف تقآبلي ربك يوم القيآمة طيب لو جىء آجلك وآنتي تموتي وآنتي علىا فآحشة وتبعثين يوم القيآمة علىا فآحشتك .. مآذآ سيكون موقفك آمآم الله الخزي والعآر ..!

    آبتعدي عنهآ بآي طريقة لا تجعي وسوسة الشيطىن توديكي الي بآب مسدود من العصيآن ..
    تقربي من الله هو آعظم شي وآعظم الحلول صلي آقرئين قرآن عندمآ تآئتيك الشهوه ولا عيب في الدين ..
    آنتي الان ترين مقطع سكس الذي نزل المقطع يآخذ الاثم الاعظم وآنتي تآخذين آثم والسيئآت تترآكم .
    آستعيذي من الشيطىن الرجيم وصححين من مسآرك وربي يهديك ويحميك آختي الكريمة وجعلي من آخلاقك وقيمكي الاسلاآمية المنهج الوحيد ..!

    وآبتعدي عن مآهو رذيل ومخل للآدآب لو عرف آهلك هذآ الشي كيف بيكون موقفهم ومنظرتهم منك ..!
    صح آنهم مدلعين لك ممكن مآيقلوآ شي لان الدلع هو سبب الفسآد ..!

    وآختك بدل مآتكون لك قدوة صآرت فوضة حآولي آنتي تكوني قدوة لهآ وريهآ الطريق الصحيح وعلميهآ آن الله يرآقبك ومتبع كل شي .. لا يخفآء عنه شي في الارض ..!

    وتكري الدنيآ وتوجهي الي الله لينور قلبكي بالآيمآن حآولي تشوفي لكي صديقآت مخلصآت متعلمآت مؤمنآت بحق وآتركي كل مآيضر بصحتك ويغضب الله ..!

    لسآتك زهرة بعمر 12 لاتضيعي شبآبك وحيآتك في آشيآء مآلهآ دآعي ومش آنسآنية ..؟

    ومآقول الا ربي يهديكي ويحفظك يآرب ويحميك آمين يآرب العآلمين ^_^

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 18 Thumb down 3

  12. الاسيف
    09/09/2011 at 03:28

    لليس عندى تعليق غير إنى اقول ربنا يهديكى أنت لو فعلا عندك 12 سنة وبتعملى كدة ممكن تقولى لنفسك انت بكرة هتعملى ايه اللى انت بتعمليه انت واختك ده اسمه سحاق وده كان من اسباب هلاك قوم سيدنا لوط عليه الصلاة والسلام أنت ممكن تكونى انت واللى زيك سبب فى هلاك الامة باكملها إتق الله وخافى ربنا مفيش حد معصوم من الغلط بس المهم اللى يتوب ويندم ويخاف ربن ويرجعلة بقلب سليم أسال الله لى ولكى ولاختك ولجميع المسلمين والمسلمات العفة والطهارة والايمان بالله عز وجل توبى يابنيتى واستغفرى ربنا قبل ما يحل علينا وعليكى الذاب وتشيلى ذنب كل البشر الموحدين اللى انت كنت سبب فى تعذيب ربنا ليهم بمعصيتك والله لقد كاد قلبى ان ينزف دما لماقرأت عنكى ربن يسامحك ويغفرلك ويهديكى ويجعل منك عابده تائبة داعية لدينه بأذن الله وسلام الله عليكى ورحمته وبركاته

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 21 Thumb down 2

  13. حبيب الملايين
    07/09/2011 at 11:57

    بسم الله الرحمن الرحيم انا شايف ان الكلام ده مش كلام 12 سنة اولا ….بس ماعلينا انا راى انك تفصلى النت خالص لانه مادام موجود يبقى انتى هتحاولى تتفرجى ود هيسببلك المشاكل دى فبلاش منه خالص والله الموفق والمستعان,,,

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 21 Thumb down 2

  14. masha
    04/09/2011 at 10:42

    اولا انبهك لانك فى سن صغير واختك دى عندها كام سنة اللى بتمارس معاكى يجب ان تتوقفى لان الموضوع ده خطيييييييير جدا واخرته هلاك

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 15 Thumb down 4

  15. واحد خبره
    24/08/2011 at 12:55

    انتى عارفه الخطوه الجايه ايه ؟؟؟ انه الفرجه على افلام السيكس مش ح تكون كفايه ولا مشبعه ليكى فحتدورى على الممارسه الفعليه للجنس وح تكونى ضعيفه امام اى واحد يكون جرئ معاكى – وتتحولى الى بنت ساقطه تجرى وراء شهواتها واى راجل ممكن يمارس معاكى وتبقى زى اى مومس فى الشارع – هوه ده المستقبل اللى انتى بتتمنيه – هيه دى البنت اللى ماما وباب نفسهم يشفوها فيكى – فكرى قبل فوات الاوان – كسرى الكمبيوتر – اقطعى النت – اشغلى وقتك مع صاحباتك فى النادى – مارسى رياضه – بس انقذى نفسك من مستقبل نظلم

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 39 Thumb down 4

  16. نور الهدى
    12/08/2011 at 23:48

    والله بجد انا اتصدمت
    انتي عارفه ايه عندك 12 سنه يعني صغيرة جدااااااااا انك ممكن تفكري ف الموضوع دا وغير كداا
    ان المفروض اختك الي اكبر منك كانت تكون قدوة ليكي
    انتو بنااات والمفروض تحافظوو ع نفسكو ربنااا يستر عليكي ويهديكي
    وبجد طلماا بعتي مشكلتك يبقى انتي عارفه قيمه الغلط الي انتي بتعمليه دا كويس وباايدك انك تبعدي عنو مفيش حاجه اسمهاا مقدرش او مستحيل قربي من ربناا اوووي وحاولي تلهي نفسك بحاجه تاني انتي لسه صغيرة ولسه بتكوني شخصيتك يعني قدامك تفكري ف حاجااات كتير كويسه تنفعي بيهاا نفسك وتنفعي بيهاا غيرك تبني ع اساسها مستقبلك

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 14 Thumb down 3

  17. خالد عبد الراضى فنان تشكيلى
    04/08/2011 at 02:46

    ما دمت كتبت لنا فأنت تدركين خطورة هذه الافعال انهرى اختك نهرا شديدا ولا تطاوعيها لان ذلك خطير جدا وقبيح جدا ويغضب ربنا جدا وممكن ربنا يعاقبكم عقاب يخوفك ارجعى عن ذلك بسرعه ولا تفعلى ذلك مع اختك مره ثانيه لان هذه قذاره ولا يفعلها الا الشيطان وخلى بالك ممكن الشيطان يطلعلك لو فعلت ذلك معها مره ثانيه فاهمه يا رب تفهمى يا ابنتى العزيزه ربنا يحفظكم انت وأختك من كل خبيث وشاذ

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 11 Thumb down 1

  18. التائبة
    31/07/2011 at 00:44

    أختى قربى من ربنا و و أبعدى عن الحجات دى أنا كنت ذيك بعمل كدة مع صحابى هما اللى علموهالى منهم لله بس أنا بطلت أعمل كدة و أنشاء أبطل كمان العاجة السرية

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 13 Thumb down 1

  19. Gamila
    31/07/2011 at 00:25

    يا بنتى يا صغيرتى انت لسه طفله حرااااااام تضيعى طفولتك وبرائتك غير كده كل ده حراااااام والغلط كمان على اختك الكبيرة لانها بالغه وعارفه ايه اللى بتعملوا
    تقربى من ربنا وصلى واشغلى وقت فراغك بالقراءة والرياضة فعلا والله الرياضة مفيدة جدا مش للصحة بس عشان صحتك النفسيه لازم نموك يكمل يا صغيرتى وارجعى لربنا وحاولى تتداومى على الصلاة

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 14 Thumb down 0

  20. أمير القلوب
    26/07/2011 at 14:09

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا دى اول مشاركة ليا وبالنسبه للرد على الاخت اللى عندها 12سنه بقول ان سبب ده هو البعاد عن الله عز وجل وعن سنة المصطفى صلى الله عليه وسلم وارجو منك ان ترجعى الى الله وان تستغفرى الله وان تصلى وتصومى لله وتكون توبه صادقه الى الله عز وجل

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 28 Thumb down 6

  21. اناكوندا
    22/07/2011 at 01:43

    اناعارفةانك في بدايةمرحلةالمراهقةلكن كوني متيقظةلأنها خطرةجداوبعدين حرام تعملي كدةمع اختك وربناكدةغاضب منك جدا استغفري وتوبي الي الله وماتقعدي لوحدك انت واختك وان شاء الله ربنا يهديكي ويبعدك عن العادةالخبيثه

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 17 Thumb down 0

  22. muslma
    22/07/2011 at 00:56

    أنا بصراحه اقسم بالله مذهوله جدااااااااااااااااااااااا من الكلام اللى بتقوليه ده؟
    ده انت عندك 12 سنه يا أمى
    حرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام بجد
    رربنا يعفيكى ومفروض اختك تنصحك بالصح مش تسايرك فيه
    وده بيعتبر سحاق وده من الكبائر اللى ربنا بيحرمهما جدا ربنا يهدينا جميعا
    اشغلى وقتك بحاجات ليها إفاده اخرجى او اقرى كتب دردشى مع اصحابك البنات على النت
    كونى غاليه فى عين نفسك حتى لا تسقط نفسك من عينكى

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 40 Thumb down 5

  23. دموع على خد القمر
    20/07/2011 at 00:58

    انا الى بقولك اهو هتدمنيها بقولك عن تجربة والله بس انا كبيرة ومتزوجة انتى ممكن تضيعى نفسك ولو الشيطان اتملك منك ممكن تضعفى قدام اى شاب صدقينى يابنتى انتى لسة قدامك احلام وامانى كتير عيشيها احسن

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 30 Thumb down 4

  24. البتوووووووووووول
    19/07/2011 at 23:31

    يااختى العاده دى لها اضرار كتيره وحاولى انك تحطى فى دماغك اضرارها علشان تبعدى عنها وان شاء الله ربنا هيبعدك عنها بس انتى كمان خلى عندك النيه انك هتسيبى العاده دى وبكره لما تكبرى وتفتكرى الموضوع هتقولى انا كنت صغيره وده هبل اللى عملته كمان صدقينى مش هتستفيدى حاجه منها غير انك هتضرى نفسك وبس وربنا يسترنى ويسترك ويستر كل البنات

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 14 Thumb down 1

  25. محمد المتولي شأمأ
    19/07/2011 at 19:34

    بسم الله الرحمن الرحيم
    اختي الفاضبه اولا :انا بصراحه زعلان عليكي لانك لسه في مقتبل العمر
    ثانيا : علشان تبطلي العاده الخبيثه(السريه) لازم تبطلي تسمعي الفيديوهات الخبيثه من علي الانترنت ثالثا : لازم تقوي ارادتك لان الاراده اهم حاجه للتوقف عن هذه العاده وعن كل العادات الشبيهه بها
    رابعا : لا تخالطي الشباب الذين لايوثق بهم فانت لازلت صغيره ويسهل استدراجك وتجنبي اي كلام معسول(لطيف)فهذا هو فخ الرجل لياخذ ما يريده من المراه
    اعرف انك ستقولين انا ساقاوم نفسي وقتهاولكن من يدري شكل الموقف يجب ان تاخذي بالاسباب ولا تخالطي الشباب
    خامسا : لاتصادقي من هم اكبر منك سنا لانهم قد يتكلمون في كلام اكبر من سنك فياخذك الفضول للتجربه
    سادسا : لاتسمحي لصديقاتك ان تروى لكي حكايتها مع حبيبها وتزينها لكي حتي تشعري انها تعيش في الجنه معه فتبحثي انت ايضا عن حبيب مثلها
    طبعا ستقولين ماعلاقة هذا بالموضوع ساقول لكي كلها امور مرتبطة ببعضها فاذا وقعتي في واحدة فقد تقعين في الكل
    سابعا : اذا لم تتمالكي نفسك واردت فعلها ففكري ماذا سيحدث اذا اخطاتي وادخلتي اصبعك وانت تقولين انك رايت دما نزل منكي فانفطر قلبك فكري دائما بهذا الموقف وقولي في نفسك ماذاسيحدث اذا كان هذا الدم هو دم عزريتي ماذا ساقول لابي عندما يعلم وماذا سيكون حالي عندما اتزوج ويعلم زوجي هذا
    ومن يدري من سيصدق ان هذه الفعله كانت بيدك ولم تكن من شاب
    ثامنا : يجب ان تعلمي انك اذا استمريت في فعلها فستكونين انطوائيه ولن تجدي المتعه مع زوجك وهذا ماسيجعله يشعر ان النقص فيه اوقد ينفصل عنكي

    والاهم انك تمارسين السحاق مع اختك وانت في هذا السن فماذا سيحدث عندما تكونين في السادسه عشره
    وعن تجربتي انا الان في السادسه عشرة وعندما تسول لي نفسي هذا افكر فيما سيحدث بعدها من ضعف في الجسد وحسرة وندم وايك ان تقولي لن اكملها فبمجرد البدء لن تستطيعي التوقف واتمني لك وللجميع المعافاه من هذا المرض الخبيث وشكرا

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 29 Thumb down 1

  26. The life comic
    19/07/2011 at 14:50

    شغل الذهن بالبناء البدنى والفكرى البناء .بدلا من شغله بالهدم البدنى. ويكون للبناء البدنى البناء الحظ الأفر . ففى ذلك الحل الأمثل .. فى إطار الرياضة البدنية سواء كانت ألعاب أو التدريبات المنظمة ببرنامج زمنى يقتل الفراغ إلا للنوم أو ضرورات الحياة . والتواجد بنسبة أوفر فى الأماكن المفتوحة جيدة الشمس والهواء وتجنب الخلوة أى توفير بيئة مناسبة بالحركة من مكان لأخر . ويمكن أن يتحقق ذلك فى ظل وجود مظلة الأسرة من أب وأم للمتابعة والمداومة عليه أو طلب ذلك منهم .ويؤدى الصوم نفس النتائج للمستطيع عزما .. أما لمن فى سن المراهقة فيفضل البناء البدنى والفكرى الهادف تنمية الفرد .

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 6 Thumb down 4

  27. سترك يارب
    16/07/2011 at 15:06

    اولا اقرى واعرفى اضرارها كويس عشان تبعدى عنها وانتى مقتنعه
    ثانيا شغلى قران واسمعى حجات دينيه عشان تعرفى قد ايه قدامك حياة جميله تعيشيها برضى الله وتحققى فيها كل احلامك
    وحياة تانيه مليانه بالمعاصى والضياع والفشل وسكة اللى يروح مايرجعش
    قدامك الطريقين وخليكى فاكره انك لو مشيتى فى الطريق الغلط مش هترعفى ترجعى تانى ومش هيفيدك الندم

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 11 Thumb down 1

  28. حراام عليكي
    15/07/2011 at 22:16

    بجد انا مش قدره اصدق اللي انا قراته ده بس حراام عليكي انتي كده بتظلمي نفسك وبتظلمي اختك معاكي يا حبيبيتي اولا انتي لسه صغيره مووت علي الحاجات دي المفروض وحده في سنك تخرج وتلعب بس متعملش اللي انتي بتعمليه ده انتي كده ربنا غضبان عليكي وعمره مهيسمحك الا اذا بطلتي تعملي الحاجات دي واتجهتي لربنا قومي دلوقتي صلي واستغفري ربنا وادعيه انه يسمحك ويغفرلك زنوبك وامسكي المصحف وقراي قران علشان ينور حياتك

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 25 Thumb down 2

  29. دموع السماء
    15/07/2011 at 01:55

    انتي يمكن ادمنتي على هاذ الشيء بس احب اكولج شيء كل ما اشوفين نفسج تبين الممارسة شوفي الاخرة امامك سمعي عذاب النار خلي الموت امامك ترى الموت ماهو ابعيد

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 22 Thumb down 1

  30. توتا
    14/07/2011 at 16:10

    ربنا يهديكي ياحبيبةقلبي وبعدين انتي لسه صغيره اوي مضمريش نفسك علشان حاجه زى دي

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 17 Thumb down 2

  31. no love no comment
    14/07/2011 at 01:34

    حرام عليكى الى انتى بتعمليه ده فى نفسك ايه رايك لو انتى بدأتى تصلى وتعرفى ربنا كويس وهوا ان شاء الله يسمحك انتى تخيلى نفسك وفى يوم القيامه واقفه ادام ربنا وربنا بيسألك عملتى كده ليه هتقوليله ايه اعدى تخيلى كده وكل ماتيجى تعملى كده قولى اعوذ بالله من الشيطان الرجيم وانتى هترتاحى كتير

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 23 Thumb down 2

  32. دكتوره نفسيه
    13/07/2011 at 01:00

    طيب وحده واحده عندك 12 سنه و مرفهه و حصلك مشكله و الدنيا كئيبه معاكي صح
    فتقومي انتي تخرجي منها بمشكله اكبر بانك تعمل حاجه تغضب ربنا اووووووووي اوي اوي
    اولا دا حراام حراام حرااااام
    ثانيا دا هياثر بعد كدا ياحبيبتي علي حياتك الشخصيه و الجنسيه و انا مش هكلمك كتير فاثر الموضوع دا عليكي او علي حالتك النفسيه بعد كدا انا هكلمك في المفروض تعملي ايه
    انتي الاول لازم تبطلي تتفرجي علي اي حاجه من دي فوراااا
    ثانيا تبطلي اللي بتعمليه دا طبعا من غير نقاش انتي بقي عايزه تخليكي تعملي كده انتي حره اللي يشيل إربه مخرومه تخر عليه
    و اشغلي وقت ياحبيبتي باي حاجه مفيده ذاكري اخرجي روحي النادي اقراي كتب اتفرجي علي حاجه مفيده قربي من ربنا اكتر اقراي قران وقت اما يجي في دماغك اي حاجه وحشه و انشالله ربنا يهديكي و يحفظك و يارت تبقي تكتبي تطمنيني عليكي

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 53 Thumb down 1

  33. mero mero
    12/07/2011 at 00:57

    اولا السلام عليكم انا مش عارفة ازاي في السن ده قدرتي توصلي للتصرفات دي كلها فين الاهل وفين الرقابة عليكم قربي من امك اكتر واقعدي معاها وصاحبيها ليه تعملي في نفسك كده في السن ده لسة قدامك العمر طويل عشان تشعري بالاحاسيس دي ده انا قبل ما اتجوز مكنتش اعرف حاجة وعرفت عن طريق جوزي استخدمي النت بطريقة كويسة وخدي منه المفيد واستغفري ربنا عن اللي انتي عملتيه وربنا يسامحك باذن الله

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 29 Thumb down 5

  34. حياتى كلها لله
    11/07/2011 at 18:05

    اولا لازم تسيبي الافعال دى حتى لو مش غلط هى حرام فمابالك هى غلط وحرام واتقي الله واعلمى ان ربنا رقيب عليكى يراكى هل تريدين ان يراكى تفعلي هذا او وانتى بتشاهدى حاجة مش كويسه اتقي الله وفي برامج حجب الصور الاباحيه ياريت تحطيه علي الجهاز ومتقعديش ادام الكمبيوتر لواحدك وياريت يكون في مكان مفتوح مش مغلق بحيث يراه الجميع

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 19 Thumb down 1

  35. داوو مرضاكم بالصدقه (مؤمنه
    11/07/2011 at 03:45

    ابعدى خالص عن الافعال دى انتى واختك واعلمى ان ربنا شايفكم وانتم بتعملوا ده وبعدين المفروض انك دلوقتى تكونى متقربه من ربنا بالدعاء علشان يشفى ابوكى مش تغضبى ربنا انتى واختك وبعدين خلى بالك لان ممكن وانتى بتمارسى العاده السريه اديكى تتزحلق وتفضى غشاء البكارة فى لحظه وتندمى العمر كله

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 23 Thumb down 1

  36. حسن الطيار
    11/07/2011 at 01:52

    السلام عليكم ورحمه الله لاتلعبى مثل هذه اللعبه ثانيه لاتختلى بنفسك كثيرا لان ذلك سوف يجعلكى تفعلين العاده السريه اثناء ذهابك للنوم لاتذهبى الا وانتى متعيه اى تذهبى لتنامى فورالكى لايكون لديكى اى تفكير جنسى صلى 5 فروض واستغفرى ربك كثيرا واستعيذى من الشيطان الرجيم فرغى عملك فى القراءة المفيده ومشاهدة التليفزيون ومتعى سمعك بسماع القران الكريم انا كنت مثلك الى انا تركت هذه العاده السيئه جدا وتركتها من حوالى سنتين فقد كنت امارسها بكثرة ولكن حين ادركت انها ماهى الا وهم وتخيلات شيطانيه ولهذه العاده السيئه اضرار فى غايه الخطورة منها انك اثناء استدعاء شهوتك يمكن ان تدخلى اصابعك الى المهبل دون ان تعى ما تفعلين لانكى سوف تكونين فى حاله لامبالاه وهذا طبعا يهدد عذريتك وفض عشاء البكاره ايضا تسبب مرضا نفسيا عن طريق الشعور بالندم والاحباط بعد هذه الفعله ايضا تؤدى الى قله التركيز والضعف الجنسى وتؤدى ايضا الى عدم الاستمتاع مع زوجك فى المستقبل وهذا اذا كنتى تريدين الزواج والعديد من الامراض ايضا ولكن لا اطيل واقول لكى كلمه واحده هل بعد كل ما سمعتيه هل لديكى الجرءة على ان تفعليها مره اخرى اعتقد لا لا لا واقول لكى يا اختاه حافظى على نفسك والعامل الاساسى لكى تتركى هذه العاده السيئه هى الاراده والعزيمه والاصرار فى قلبك والحفاظ على حنسك ورشاقتك وجمالك واتمنى من الله عز وجل ان يغفر لكى ذنوبك وان يهديكى مع المهتدين وشكرا

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 46 Thumb down 0

  37. صاحبت المشكلة
    10/07/2011 at 21:54

    شكرا ليكى وانا هحاول اعمل كده

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 23 Thumb down 10

  38. FiGo شبح السلام
    10/07/2011 at 21:53

    لازم اول حاجة انتى واختك تستغفروا ربنا وتندموا على ما فعلتوا .وبالنسبه للسحاق او العادة دى او المشاهد دى اول ما الشيطان يقولك اعملى اى حاجة من الحاجات دى .افتكرى عذاب ربنا وان ربنا شيفكوا ومطلع على كل شى .واذا ارت ان تعصى الله فعصاه فى مكان لا يراك فيه .اللهم تقبل توبة المسلمين والمسلمات .والمؤمنين والمؤمنات

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 29 Thumb down 0

  39. صديقة
    10/07/2011 at 20:00

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اما بعد يجب عليكى ان لا تجلسى مع اختك بمردكم وحاولى التغلب على شهواتك فهدامن عمل الشيطان ويجب عليك ان تتقربى الى الله عز وجل اما بالنسبة للعادةالسرية فحمدا لله انكى فى البداية فلا تحاولى مشاهدة اى شى يساعدك على فعلهاحتى لا تدمنيها فيكون الامر بعد دلك اصعب بكثيرولا تحاولى استغلال النت والفيس فيما يغضب الله بل استغليه فى مصلحتك مثل مشاهة فديوهات دينية بدلا من الجنسية وحاولى التقرب الى الشيوخ مثل الشيخ محمد حسان وشيئا فشيئا ستجدين نفسك تخافى الله وعقابه ويجب ان لا ننسى جميعا ان هدا الشئ يجعل عرش الرحمان يهتز ويغضب فتوكلى على الله وانوى فستجدى الامر سهلا ان شاء الله

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 19 Thumb down 1

  40. مريم
    10/07/2011 at 19:26

    مفيش حاجه اسمها تدمينيها انتى لو عندك اراده قويه وخوف من ربنا وعلى نفسك هتبعدى عنها ياحببتى ديه اضرارها وحشه اوى عليكى وانتى صغيره وممكن تفقدك عذريتك ساعتها هتعملى ايه وهتقولى ايه ومحدش هيصدقك فى حاجه وهيقولو انتى عملتى حاجه غلط مع واحد وساعتها هتبقى ولا حاجه صلى ياحببتى انتى واختك واستغفرو ربنا وبدل ماتعملى بحث عن الحجات الوحشه ديه اعملى بحث ازاى تكفرى عن ذنبك وانك تبعدى عنها تماما وربنا يهديكى يارب انتى واختك

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 18 Thumb down 0

  41. مصرية وافتخر
    10/07/2011 at 18:32

    انتي لما بتسمعي ان العاده دي خطر بتمارسيها ليييييييييييييييييييييييييييييه حرام يا بنات احنا عايزين نحافظ علي نفسنا عشان ربنا يستر عرضنا جميعا

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 25 Thumb down 2

  42. الدكتور
    10/07/2011 at 17:31

    حبيبتى انصحك بعدم تكرار العاده السريه فانها اكثر من الادمان لو استمراتى عليه لم تتركيها ابدا فالعاده السريه ادمان عند الشباب والفتيات كما احب ان اقول لكى ابعدى عن مشهدت الصور الجنسيه والافلام الجنسيه فهى كمان ادمان للشباب وتدمير اصبرى حتى تكبرى وبعد ذلك تتزوجى واعملى اللى انتى عوزه مع زوجك……

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 16 Thumb down 2

  43. WITHOUT LOVE
    10/07/2011 at 16:34

    يسعدنى انى اكون اول واحد رد على موضوعك وطبعا العاده السريره دى ملهاش اى حل غير انك تشغلى نفسك باى حاجه او اى نشاط او رياضه غيرها علشان دى زى الادمان لو اتعودتى عليهاا مش حتقدرى تسبيها

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 19 Thumb down 2

  44. نجمة الحب
    10/07/2011 at 14:31

    السلام عليكم سورى يا اختى فى اللفظ انتى عارفة انتى عندك كام سنة انتى طفلة وازاى تعرفي يعنى ايه سحاق لا حتى عادة سرية يا بنتى استغفرى الله وعيشي سنك وذاكرى خلى المذاكرة تنفعك وانتو فين اهليكو ازاى مافيش رقابة للدرجة دى وصلى واتقربى لربنا عشان انتى بتعملى اكبر غلط ف الدنيا وبتعملى الحرام وعيشى سنك وبلاش الارف اللى انتو بتعملوه ده وازاى اختك الكبيرة هى اللى بتحرضك ع الفساد ربنا يهديها هى كمان ويهديكى ويسترنى ويستر بنات المسلمين كلهم

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 19 Thumb down 2

  45. بنت الثورة
    10/07/2011 at 13:56

    اولا لازم معتيش تتفرجى على المشاهد والصور دى ابدا عشان هى اللى بتشجعك على عمل كده واقعدى انت واختك وقرروا مع بعض انوا ابدا معتوش هتعملوا كده وحاولى متعديش لوحك كتير

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 30 Thumb down 0

اترك رداً أو حلاً لهذه المشكلة