الحب على النت

بحب واحد مش بيحبني ومش قادرة ابعد عنه

من اول ما دخلت الفيس بوك مكنتش اعرف اي حاجه ف اي حاجه لحد ما دخلت موضوع تفاعل .. عباره عن زياده لايكات وناس تتابعك وكدا ولقيت ولد باعتلي ادد اسمه *** .. قبلته مع اني مبقبلش ولاد بس بروفايله شدني ليه .. وكلمني وهزرنا وضحكنا مع بعض .. وفضلنا كل يوم نتكلم لحد ما حسيت اني بحبه قولتله ف ساعتها .. لكن كسفت نفسي عشان هو مكانش بيحبني .. قالي خليكي معايا وانا مع الايام هحبك زي ما بتحبيني ومش هسيبك .. فضلت معاه لحد ما اميلي اتقفل علي الفيس .. فضلت اسبوعين بحاول فيه مش بيفتح عملت ميل جديد ودخلت علي صفحته وهو واحشني اوووووووي .. لقيته حب بنت ومنزل بوست بحبك وهخطبك ومش هسيبك ي منه وكدا :)) .. عيطت وفضلت مكتئبةة كذا يوم .. لحد ما رجعلي قالي متزعليش مني هيا متستاهلنيش وكدا .. وفضل الحال كدا يسبني ويرجعلي وانا ارجعلو بسهولةة خالص .. ونسيت كرامتي .. لحد ما سابني خاااالص وفضلت سنه مبكلمهوش لحد اول امبارح كلمني وقالي انا بقيت لوحدي .. وعدت سنةة عليا وانتي مكلمتنيش .. قدرتي ؟ وانا عيطت وقولتله كل حاجه اني اتعذبت ف غيابه وكنت بعيط كل يوم وكان بيوحشني .. قالي انتي كمان وحشتيني اوي .. وناو هو معايا بس مش بيحبني .. هيا سابته بس هو مش ناسيها ومش بيحبني بيكلمني كل يوم لما يرجع م الشغل ويقولي وحشتيني بس ويقولي هفضل جمبك وراح شتم واحد وقاله دي تخصني ملكش دعوه بيها دي بتحبني بجد وانا هفضل معاها .. وكل دا مفرحني بس خايفه يسبني تاني ويرجعلها وهو مش بيحبني .. عايزة اعرف ازاي اخليه يحبني وميسبنيش تاني اعمل آيةة ؟؟ 🙂

مشاكل وحلول ذات صلة

اضيف بتاريخ: Sunday, December 20th, 2015 في 17:54

كلمات مشاكل وحلول: , , , ,

2 رد to “بحب واحد مش بيحبني ومش قادرة ابعد عنه”

  1. مجنون نسوان
    15/01/2016 at 01:25

    اتفق مع الاخ -انس- في كل ماقاله للاخت صاحبةالمشكلة عليها العمل بكل مافيه وربي يهديهاويصلح احوالهاوكل بنات المسلمين اجمع

  2. أنس
    22/12/2015 at 01:05

    يا آنسة اعقلي من هذه المغامرة التافهة التي أغرقت نفسك فيها ، فقط لتشغلي نفسك وتعذبيها بشخص لا تعرفين عنه شيئا سوى اسم مستعار وصورة قد تكون هي الأخرى مستعارة وراء الصفحة الزرقاء. وبعدين هو واخد الأمر تسلية وانت واخداها جد. فيقي يا أنسة وأغلقي هذا الملف وانتبهي لدراستك وراحتك العاطفية على أن يأتيك الحب المثمر الذي يسعد قلبك ويقنع عقلك. ما تشعرين به حاليا هو نزوة مراهقة لا أكثر ولا أقل، ولو سيبتو بعض يمكنك أن تقعي في مغامرة مماثلة مع آخر، وهكذا دواليك بدون أمل. تأكدي أن خسائر هذا الحب المراهق تعتبر فتاكة بالبنات، لكنها مجرد تمضية وقت بالنسبة للذكور. وحتى إذا افترضنا أن العلاقة تطورت إلى زواج فالإحصاءات تقول إن نسبة فشل هذه الزيجات التي يكون الحب فيها ملتهبا قبل الزواج يتجاوز 80 في المئة.
    اقطعي اتصالك بهذا المغامر المجهول، أو الذئب البشري المترصد خلف الشاشة والذي لا يملك من العواطف سوى كلمات نمطية يوزعها على الفتيات بالتساوي، والتعيسة من تقع بين يديه.

اترك رداً أو حلاً لهذه المشكلة