مشاكل عامة

انا مطلقة من القليوبية عايزة شقة تسترني

أنا مطلقة عمري 62 سنة قضيت معظم سنوات عمري في الكفاح والعمل بالمنازل من أجل توفير متطلبات بناتي وحفيدتي اللي قمت بتريبتها ومساعدتها حتى تزوجت معي في الشقة التي كنت أعيش بها.

اضطريت للحصول من أحد البنوك على اجهزة منزليةاللازمة لاتمام زواجها. علي أن يخصم قيمتها من معاشي الذي يبلغ 500 جنيه وبيتم خصم 350 جنيها. ومش بيتبقى ليا غير 150 جنيه لا بتكفي مصروفات الاكل ولا الشرب.

ورغم ما تعرضت ليه من مصاعب فوجئت بحفيدتي وزوجها بيطردوني من شقتي وبيعتدوا عليا بالسب والضرب وأصبح دلوقتي مصيري الرصيف.
أناشد أصحاب القلوب الرحيمة الوقوف الى جواري في الحصول على شقة ولو غرفة واحدة. أو أي مكان يأويني في شيخوختي وفي ظروفي المادية السيئة.
ثناء إبراهيم حسن عبدالرحمن
الجبل الأصفر. عزبة عمر أبو ذقن
مربع العراقي. حارة مصطفي كامل. القليوبية
تليفون: 44682158

مشاكل وحلول ذات صلة

اضيف بتاريخ: Tuesday, August 24th, 2010 في 15:39

كلمات مشاكل وحلول: , , , , ,

5 رد to “انا مطلقة من القليوبية عايزة شقة تسترني”

  1. ابواميرة
    02/05/2020 at 21:44

    الست الحاجة صاحبة المشكلة السلام عليكم ورحمة الله وبركاته تالمت جدا لماحصل لكي من حفيدتك وزوجها وطردهم لك من شقتك ولاحول ولاقوة الابالله مافعلوه يعتبر عقوق لك ومعصية كبيرة وانت في هذه السن ومخالف لتعاليم الدين والأعراف والإنسانية اياكي والسكوت على حقك اللي اغتصبوه منك بغير وجه حق ارفعي دعوى عليهم في المحكمة طالما انك صاحبة حق ومعك كافة المستندات التي توكد انك صاحبة الشقة عقد ملكية المنزل ووجود الشهود معك وتاكدي ان القضاء سوف ينصفك ويرجعلك حقك اللي سلب منك واوعي تتنازل عن حقك او تتسامح مع تلك البنت -حفيدتك – وزوجها فهم لايستاهلوا انك تتصالح معهم ابدا بعد اللي عملوه معك واعتبري ان مالك احد وعيش بكرامة ومعززة في بيتك ورزقك على الله عزوجل وربنا سوف ينتقم منهم على كل مافعلوه بك

  2. مجنون نسوان
    14/02/2016 at 14:39

    ياسيدتي الفاضلة من حقكي رفع شكوى على حفيدتك وزوجها واستعادة شقتك منهم اذا كان معك مايثبت انها شقتك ومعك شهود على كلامك البلد مش فوضي فيها حكومة وقانون يجيبوالك حقك المسلوب وحسبناالله ونعم الوكيل في حفيدتك السافلة الحقيرة دي وزوجها اوعك تسكتي عليهم دول مكانهم السجن عشان يعرفوان الله حق ربنامعاك ياست الحاجة ويرجعلك حقك نشاءالله

  3. ..وقت الغروب
    26/08/2010 at 23:35

    حسبنا الله و نعم الوكيل

    الله يوفقك ويرزقك من حيثي لا تحتسبي

  4. سالم***
    25/08/2010 at 02:18

    ربنا معاكى وان شاء الله فرجه قريب

  5. أبو حسين
    24/08/2010 at 19:12

    حسبنا الله و نعم الوكيل

    بما أنها شقتك إشتكي عليهم

    نعم ما بقي أمانة في هذه الدنيا

    أعنك الله

اترك رداً أو حلاً لهذه المشكلة