مشاكل الشباب مع البنات

ازاي اتعامل مع زمايلي البنات في الشغل

ايه حدود تعامل الشباب مع البنات في الشغل .. انا شاب مش عارف اتعامل مع زمايلي البنات في الشغل .. لو اتعاملت معاهم كويس زي ما بعامل اختي حرفيا بيعاملوني باستخفاف .. ولما برخم او اتعامل رسمي بيستغربوا .. ايه الطبيعي و ايه اللي مش طبيعي في التعاملات في الشغل .. مع العلم انهم بنات محترمين

مشاكل وحلول ذات صلة

اضيف بتاريخ: Sunday, November 8th, 2015 في 22:36

كلمات مشاكل وحلول: , ,

ردود to “ازاي اتعامل مع زمايلي البنات في الشغل”

  1. خالد
    14/11/2015 at 06:53

    اتعامل معاهم زي ما بتعامل زمايلك الرجالة المحترمين في العمل. كون نفسك واوعا تتغير عشان حد وتقبل النصيحة مادام تتفق والعقل وثوابت دينك وتربيتك. احترم جميع الأطراف وركز في شغلك لان مش هتاخد حاجة منه الا الخبرة الحقيقة اللي بتبنيها دلوقتي. خد رأي الشباب حواليك في الشغل ممكن ساعتها تاخد نصيحة صادقة بس حتى وانت بتطلب الرأي الاخر اطلبه وانت واثق بنفسك.

    في ناس مش هيعجبها العجب. بس لو حابب البنات بشكل عام يبقى احرص على شياكتك ومظهرك، حط برفان غالي، ابتسم دوما، خليك كوول، شيل أيفون وايبود، عضلات وجيم، اسرد مغامراتك، وأظهر انبهارك بتجاربهم اللي بيحكوها، احترمهم، امدح افعالهم وتفكيرهم. واوعا اوعا تتدخل في الامور الشخصية او تحكي اسرار واقرا في كتب العلاقات الاجتماعية بين الشباب والبنات. اه حاول تكسب ثقتهم على مهلك وخدهم واحدة واحدة. مش لازم تغير انطباعهم عنك كلهم بالجملة.

اترك رداً أو حلاً لهذه المشكلة