مشاكل النحافة

هل اعاني من خلل في الغدد بعد تعاطي ديكسازون

اخدت ديكسازون لمدة 7 او 8 اشهر تخنى فعلا بس فى الشهر 7 تقىريبا جالى سكر عالى اوى وبقى مستديم وحالىا بعانى من تورم فى المفاصل مع الالام عظام جامد والدكاتره احتاروا فى العلاج لانو مش قادره افصح عن انو انا اخدت ريكسازون عشوائيا عشان اتخن مع العلم انا فى امريكا حالىا ديسك وعملت العمليه للفقرات 4 و5 وعماله المفاصل تتخن كل يوم وافتكر جالى خلل فى الغده ومش عارفه اعمل ايه؟ ما هو الحل؟ الى الان اعانى من الالام العظام والمفاصل بفكر انزل مصر واشوف اخصائ غدد واعترفوا انى خدت العقار امكن الاقى العلاج. احزوا
هذا العقار عشوائيا واتمنى لكم السلامه وارجو منكم لو فى حد اوجهنى اعمل ايه واروح لاى دكتور شكرا للافاده

مشاكل وحلول ذات صلة

اضيف بتاريخ: Sunday, March 17th, 2019 في 06:10

كلمات مشاكل وحلول: , , ,

ردود to “هل اعاني من خلل في الغدد بعد تعاطي ديكسازون”

  1. TueGk
    03/04/2019 at 07:53

    لماذا لم تفصحي عن الجريمة اللي عملتيها بحالك لانه اكيد هناك علاجات ومظادات للاثار الضارة لهذا العقار، انا بحثت عنه له مظاعفات كثيرة وخطيرة ،كمان انت استخدمتيه لفترة طويلة والاطباء يحذرو من يستعمله لمدة شهر ان يلتزم بجرعة محددة تحت اشراف الطبيب وهناك حالات لا يتناسب معها وممنوع ان يستعملوه، لازم تشرحي لاي طبيب الدواء الذي استخدمتيه ولمدة كم وجميع الاعراض التي ظهرت لك لكي يعملو على انقاذ حياتك بسرعة اذا كان هذا ممكن ، الادوية ضارة ومدمرة اذا استخدمت عشوائيا ولا يلجأ لها الى مريض مظطر ،واغلب اللي يعرفو الاثار الجانبية للادوية يستعملوها لاقصر مدة ممكنة وبجرعات خفيفة ، انا كنت اوقف اي دواء استخدمة قبل اكمال ربع ا ونص المدة اذا شعرت بتحسن ، اشربي مياه كثيرة انا سمعت انها تخلص الجسد من بعض سموم واثار الادوية ، ابحثي بالنت عن مظاعفات هذا الدواء وطرق معالجتها وتعليقات المرضى الذين تناولوه وعن الاغذية التي قد تقاوم اثاره الجانبية الضارة ،

اترك رداً أو حلاً لهذه المشكلة