البنات المراهقات

الحب الأول مش قادره انساه

بسم الله الرحمن الرحيم

انا عندى 15 سنة انا حبيت قبل كدة بس والله كنت بحب بجد اللى حبيتة عمل مشكلة علشان يسيبنى وينهى الأرتباط ومن يومين شوفتة فىالشارع وقعد يشاورلى كتير علشان أروحلو أعمل اية مش عارفة اتصرف ساعدونى بليييييييييييييز

مشاكل وحلول ذات صلة

اضيف بتاريخ: Friday, September 3rd, 2010 في 07:49

كلمات مشاكل وحلول: , , , ,

9 رد to “الحب الأول مش قادره انساه”

  1. عمر
    13/09/2010 at 14:04

    بصي يا بنت الناس دة سن مراهقة فعلا بس عادي من حق اي حد يحب ويتحب والحب دة شئ اساسي في الدنيا وعلي راي المثل اينما تواجد الحب تتواجد الحياه

    قَـيّـم هذا الحل: Thumb up 3 Thumb down 0

  2. لولو
    04/09/2010 at 13:47

    لقالسلام عليكم انا عمري 17 سنة وحبيت من وانا عمري 14 متلك بس والله ما فيني انساه انا هلآ خطبت بس لسا بحبو لهلا ومع مرور الزمن حاولت اني انساه ونسيتوا خلص ولنتى اهتمي هلآ بدراستك ولا ترجعي تفكري فيه والي باعك بيعيه بأرخص تمن اتركك في رعاية الله

    قَـيّـم هذا الحل: Thumb up 0 Thumb down 0

  3. اميرة
    04/09/2010 at 06:27

    انا سنى من سنك وانا مجربة الحب دة بس اللى يبيعك بعية اوعى تفكرى فيى لانو ميستهلش دة
    انا عارفة انو صعب عليكى بس دة الحقيقة انت هتنسية لما حد تانى تحبية وتعرفية غيروا
    ممكن تنسية بس حاولى تنسية لانو مش بيحبك

    قَـيّـم هذا الحل: Thumb up 0 Thumb down 0

  4. abdalla fakih
    04/09/2010 at 00:57

    احسن رد من العسولة ونوسة هذا طبيعي جد فلا تنزعجى  

    قَـيّـم هذا الحل: Thumb up 0 Thumb down 0

  5. م/مصطفى عثمان
    03/09/2010 at 22:34

    لا طبعا مش ينفع تكونى لعبه فى ايده يسيبك ويرجعلك وقت مايقرر
    ماتظلميش نفسك اكتر من كده وان اللى مايعرفش مكانتك مايلزمكيش واقنعى قلبك بده وانسي اللى ظلمك

    قَـيّـم هذا الحل: Thumb up 0 Thumb down 0

  6. عمر
    03/09/2010 at 15:48

    انا مش فاهم هو المراهق ده معندوش قلب معندوش حاجه اسمها حب….المشكله ان اى بيكتب كلمه مراهقه مش عارف معناها
    علم النفس… اكد ان الحب الحقيقى بيتولد فى سنك ده بصى انتى هتقدرى تنسى و اعرفى ان دى اول تجربه فالحياه اوعى تخدى درس فالحياه و مش تتعلمى منه
    الى باعك مره يبيعك الف مره
    و ده سابك مره هيسيبك تانى هتنسيه لانك هتلاقى الى ينسيكى الشخض ده
    جهاز الذاكره العاطفيه مش جواه غير الشخص ده فاكيد صعب تنسيه
    طريقه علميه انك تنسى حبيبك هو انك تشغلى كل وقتك بحاجات انتى حبها اتعرفى على اشخاص جدد

    قَـيّـم هذا الحل: Thumb up 1 Thumb down 0

  7. عسوله
    03/09/2010 at 12:37

    طبعا ياعسل انتي تحسي اللي انتي فيه دا حب ابدا مش حب انتي لسه مراهقه ودا شعور طبيعي انتبهي ع نفسك ولا تتصرفي بتهور وبعدين تندمي انا مريت بحب مراهقه اكثرمن مره بس لمن كبرت حسيت اني ماحبيت ولا مره

    قَـيّـم هذا الحل: Thumb up 0 Thumb down 0

  8. حكايه روح
    03/09/2010 at 11:12

    ده مش بيحبك ده اخدك تسليه يا انسه لزم تخالى بالك من نفسك ده مجرد الى عندك حب مراهقة يعنى فطره اعبجاب شديد بس مش اكتر انما مش حب بس هيا حالت اعجاب بس بمجرد انك تلقى الحب الحقيقى لم تكبرى شويه هتعرفى الى انتى فيه ده لعب عيال بس حاجه اعرفيها و انتى صغيره ان الانسان الى بتحبيه اختبريه يستحق حبك ولا لا لو فاز يستاهل قلبك بس بعد الخطوبه و يستهلك كل على بعض وبما فكى و كلك بعد الزواج ده احسانك و اقرائى فى غير بيتغزبو بسبب حب المراهقة و عبد معرفت حب ازى و عدم اختبار الحبيب خالهم بيغانو ظلموه

    قَـيّـم هذا الحل: Thumb up 0 Thumb down 0

  9. noshy
    03/09/2010 at 09:19

    انتى لسه صغيره اوى وده سن مراهقه ةطبيعي الاحاسيس دى بس انصحك تنتبهى لمذكرتك افضل لان كلنا مرينا بالظروف دى ولما بنكبر بنضحك عليها

    قَـيّـم هذا الحل: Thumb up 0 Thumb down 0

اترك رداً أو حلاً لهذه المشكلة