اسرار البنات

انا وصاحبتي بقينا سحاقيات لان مفيش جواز

السلام عليكم

ارجوكماعذروني عن اي حاجه بس انا هتكلم بصراحه

انا عندي 22سنه وعايشه مع صحبتي واخدين شقة ايجار في عمارة كلها طالبات كل اتنين تلاته واخدين شقة وساكنين مع بعض

انا كان ليا صحاب كتيروكنا دايما مع بعض …حصلت مشاكل مع اصحابي ومش لقيت حد وقف جنبي غيرها ,,هي احسن صديقة في الدنيا,,طول عمرها خجولة ومش بتعرف تتصرف وانا كنت بحس ان انا الراجل بتاعها وانا اللي بعرف اتصرف

معتدش باقيلي غيرها ومش عاوزه اخسرها,,كانت دايما تنام جنبي علي سرير واحد وفي حضن بعض من كتر ما احنا بنحب بعض ومن كتر ما هي اختي,,مره واحنا نايمين حضنتني جامد اوي لدرجه اني كنت حاسه بتفاصيل جسمها وباستني من خدي ,,اشتكت ان في حته معينه في جسمها بتوجعها اوي وقالتلي حطي ايدك شوفيها وكده,,اتطور الموضوع لقينانفسنا غصب عننا مقدرناش نقاوم قلعنا هدومنا كلهاوكده,,بس كان بوس واحضان ولمس وكده من غير ما افقد حاجه ولا هي

اكتشفنا ان الموضوع ده بيريحنا اوي انا وهي..بقينا نرجع من الكلية جري عشان كده وممكن واحنا في الكلية تخطفني او اخطفها في الحمام مثلا او ممكن نهزر من غير ما حد ياخد باله ونمد ايدينا علي جسم بعض

احنا مش بنرتاح من تانيب الضمير ,,,بس في نفس الوقت  بنرتاح اووووي من حاجه بنحس انها قايده جسمنا نار,,عذاب صعب احساس احتياجك للجنس ده,,,حاولنا نبعد ونفسنا كل واحده فينا تتجوز ,,بس مفيش حد بيتقدم كويس مع اننا كليات ومراكز وجمال وكل حاجه ,,,كل مره اقعد انا وهي نعيط ونقول مش هنرجع تاني بس غصب عننا ,,حكينا لواحده قالت للضروره احكام ومادام انتو محافظين علي السر ومحافظين علي عذريتكو كده احسن ما تروحو تعرفو ولاد ولا تمارسو العادة السرية وتفقدو عذريتكو.

احنا تعبانين اوي ومش عاوزين نخسر بعض وعاوزين حل

مشاكل وحلول ذات صلة

اضيف بتاريخ: Tuesday, January 4th, 2011 في 13:14

كلمات مشاكل وحلول: , , , , , , , , , , , , ,

100 رد to “انا وصاحبتي بقينا سحاقيات لان مفيش جواز”

  1. مهندس سامي
    18/06/2014 at 15:59

    لو أن في مطبخ الشقة التي تسكنيها فرن كبير وقد تم تشغيله بأعلى حرارته، وبنفس الوقت كنت وصاحبتك تجلسين في غرفة النوم المجاورة للمطبخ بنفس الشقة، وقبل البدء بممارسة عملكما هذا بلحظات وأنت بقمة الرغبة الجنسية، جاءك اتصال هاتفي من أحد المقربين اليك ويقول لك انا أعرف مايدور بينك وبين صاحبتك في هذه اللحظة فلو فعلتيها سأضعك في فرن المطبخ المجاور ولي القدرة على فعل ذلك، وافترضي انك على يقين من قدرته على فعل ذلك. . . .
    السؤال الذي يطرح نفسه: هل ستفعلين مع صاحبتك أم تتوقفين وتخافين؟ . . .
    الجواب الذي يطرح نفسه هنا: مما لاشك فيه انك ستتوقفين عن فعل ذلك وستخافين وترتبكين بل وحتى الشهوة تفقد وهجها وتخمد نارها ويتحول الأمر الى قلق كبير بل وستذهبين للمطبخ وتري بنفسك الفرن بحرارته المستعرة وستطلبين من صاحبتك مغادرة الشقة بأسرع مايكون ومن غير نقاش بل ربما مع الصراخ . . اخرجي بسرعة . . بسرعة … النار . .النار.
    السؤال الذي يطرح نفسه هنا: لماذا كل هذا الخوف والقلق وذوبان الشهوة؟ بل لماذا هذا الصراخ على حبيبتك التي ماكنت تتخيلين ولو للحظة ان تزعليها؟ بينما انت الآن تصرخين بوجهها وتشعرين في هذه اللحظة انها عدوك اللدود . . . لماذا؟
    الجواب الذي يطرح نفسه هنا: لانك رأيت النار بعينك كما انك تيـقـنـتي من قدرة المتصل بالتلفون على تنفيذ تهديده بالحرف الواحد.
    والحال هنا ستطرح أسئلة نفسها: اليست هذه هي الحقيقة؟ اليس هذا هو المصير الموعود الذي توعدنا به خالق الكون وهو القادر على ذلك؟ . . لقد كدت تفعلينها مع صاحبتك لأنك ما كنت متيقنة من ان الله سيفعل ذلك بك في عالم مابعد الموت. . بل ستقولين ان الله غفور رحيم . . نعم هو كذلك، ولكن لاتنسي انه شديد العقاب، وسينفذ وعيده وبكل قسوة لانك خالفتي قانونه الذي وضعه في دستوره (القرآن) . . ستقولين لم يذكر ذلك في القرآن. . سأقول لك: إن لم يذكر بالقرآن بنص صريح . . فقد ورد في السنة مما لاشك فيه بحرمة هذه الأعمال.
    أؤكد لك أني على إدراك كامل بكل تلك المعاناة التي تعيشينها وتلك الرغبة الجامحة في طريق الإنحراف ولكن . . أبعد النار يبقى للشهوة جموح؟ لماذا (في ذلك اليوم) :( يَوْمَ يَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِيهِ وَأُمِّهِ وَأَبِيهِ وَصَاحِبَتِهِ وَبَنِيهِ لِكُلِّ امْرِئٍ مِّنْهُمْ يَوْمَئِذٍ شَأْنٌ يُغْنِيهِ)؟ لماذا؟ لاننا سنرى كما رأيتي. . نارا مستعرة على جانب . . وأعمال لا مهرب من آثارها من جانب آخر. . فأما نار. . وأما جنة مما لاعين رأت، ولا اذن سمعت، ولم يخطر ببال أحد.
    عزيزتي: لا تضحي بذلك المصير المتيقن من أجل شهوة عابرة، وفكري كثيرا في جمال هذا الكون ودقة صنعه . . واعلمي ان كل جزء في هذا الكون يؤثر ويتأثر، فحركة التوازن في هذا الكون على مر العصور منذ أن خلق الله سبحانه وتعالى هذا الكون ،حركة مستقيمة لايشوبها خلل أو انحراف ، ويحاول البشر (بأفعاله) حرف تلك الإستقامة، فلو أوصل الإنسان تلك الإستقامة الى درجة معينة من الإنحراف فحينها لابد للساعة من أن تقوم.
    عزيزتي: تعرفي على صانع هذا الكون، فهو أجدر بامتلاك القلوب وأسر العقول، أقرأي عن الحبيب المطلق فهو أجدر بالعشق. . فهو معشوق العارفين. . فإذا امتلكتي قسطا من تلك المعرفة . . حينها ستبكين وتبكين على اللحظات التي مرت من غير الله . . وستكون دموع توبة يقبلها الله بإذنه فهو التواب الرحيم، ثم ارجعي الى طريق الفطرة التي فطرنا الله عليها . . وفكري بالزواج كما أراد الخبير البصير.

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 14 Thumb down 3

  2. جومانه البابليه
    29/01/2014 at 23:55

    السلام عليكم اخواتي بعد قرائتي لجزء من التعليقات
    تعجبت انو هناك بنات مسلمات يصلوا لهذي المرحله من الشذوذ الفكري والنفسي بعباره واحد لو كنت تن قريبات من الله عزوجل ومن الدين الاسلامي لما حصل هذهِ الاشياء معكن
    الصراحه كنت اعتقد اني انو هذي الاشياء يفعلونها اليهود والي بين قوسين الغير مسلمين والسبب انو الله سحانه حرم هذا الاشياء بصريح العباره ان كانت من احاديث نبويه او ايات قرءانيه اني معكن انو البعض من عدكن فيها خلل نفسي او شذوذ جنسي بس هل يا ترى يعالج بمثل هذي الاشياء برئيكم انتن اذا صدق حابات تساعدن انفسكن لا تفكرن مجرد التفكير بهذي الاشياء والحل الانسب اللجوء الى الله سبحانه وتعالى گولت يمكن تكون هذي العادات هوه سبب نفسي وخلق من الله بس الله سبحانه ميفعل اي شي للبشر مو بصالحه الله راد يمتحنكن بس انتن لم تنجحن بالامتحان وفشلتن فشل ذريع واذكركم بقصه النبي يوسف عندما قاوم شهوه اتجاه زليخا وغيرررر النبي هوايه اكو اناس قاوموا الشهوه اتجاه مرظاة الله وصلاح دنياهم واخرتهم شنو قيمه الشهوه بوجه بياض وكمال وجه بحضره الرحمن بيوم القيامه اسئل سؤال هل نفعت هذه الشهوه شخصً ما في الوجود قبلكن حتى تنفعكن انتن ؟؟؟؟
    اخواتي اتمنى من الله سبحانه انو يهديكن بالطريق الصحيح وينجحكن بهذا الامتحان الصعب والى كل اخت اخطئت و دا تحس بذنب اتجاه خطأهه هذا انو تتجه الى الله سبحانه وتعالى وتطلب منه المغفره على الذنوب الي عملته وتتعدهد النفسه وال الله سبحانه وتعالى انو مترجع بهذا الطريق مهما كانت الظروف والدوافع وكل متسايره هذي الهواجس تلتجء الى الله سبحانه وتتعوذ من الشيطان واذا كنتوا تخجلون من انو تراجعون بحالتكم هذي الي شخص مباشر كطبيب نفسي او عالم ديني اكو مواقع ومنتديات كثيرة ان كانت صحيه نفسيه او دينيه تگدرن اطرحن موظوع هذا وتحصلن على الاجابه السديد وفي الاخير اسئل الله ان يهدي كل بنت حابه تساعد نفسه بهذا الموظوع والله سبحانه وتعالى ميظيع. اجر. شخص سعى لمرظاته وسبحانه مييخذل شخص سعى من كول قلبه رظاء الرحمن تدرون بحكم الشريعه انو الي يفعلن هذي الاشياء تجلد حتى الموت او تقذف من مكان شاهق يعني شگد قبح لهذي الفعل امام هذا لحكم اتمنى من الله توبن ومترجعن مجرد التفكير بهذي الاشياء

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 7 Thumb down 5

  3. نجوى
    16/09/2013 at 19:05

    السلام عليكم ..
    اعجبني هذا الموضوع واردت التحدث فيه وكثير من التعليقات اعجبني وبعض التعليقات لم اقرأها، باختصار انا مررت بفتاة لم اعرف انها تريد معاشرتي حدثتني بأروع الكلام سمعتني أجمل الأشعار وكانتتلم ماأحب وما أكره عرفتها وانا في الثانوية فاجئتني بمعاملتها كلا الحب الذي تمنيته قدمته لي والحنان والعاطفة لم اكن اعلم لماذا تعاملني هكذا ظنننت انها تحبني اي حب وكنت متعرفة على شاب اخبرتها بذلك قالت لي اتركيه ظننت انها فقط تبعدني من اجل الحرام لكني لم اسمع لها تحدثت الى صديقي والذي اصبح في مابعد خطيبي بان هذه الفتاة تاخذني الى اماكن فارغة وتسمعني احلى الكلام واجمل الاشعار نصحني بان ابتعد عنها لن عارضت بشدة لاني احببتها مع علمي التام بماسيحدث وانها هكذا ولكن كابرت على نفسي بأن الفتاة عاقلة ….، بعدها اتى الشاب ليخطبني ولم اقل لها بعدها بمدة النصف سنة قلت لها هناك شاب تقدم لي اصبحت تصرخ وت وتقول لا اريد احد ان يأخذك مني واقتربت مني ضمتني بشدة وحينها أبعدتها وتقدمت مني وانا ابعد وماصار شي …. اخدتني مرة الى بيتها بقصد العزيمة لا اكثر حينها بدأت تقتربيت وتقول اي الا تحبيني اقتربي مني قلت لها هذا الشيء خاطئ لم تقتنع واصبحت تهددني بالسفر ولالابتعاد عني .. كل فتاة يمكن تكون جد بتحب او تعشق لكن عرفتها انها تريد الانتقام فقط لمشكلة حدثت معها منذ 3 سنوات والحمدلله بعد انهائي الدراسة لم اكلمها وابتعدت عنها وعرفت انها تحاول ليس فقط معي مع غيري اي انها فقط تنتقمم. فأرجو منكم ايتها الفتيات ابتعدن عن الطريق الخاطئ والشهوة المحرمة انا تقربت لها والحمدلله ربي هداني وابعدني عنها وشكراً لله والسلام عليكم .

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 21 Thumb down 5

  4. hossam
    16/05/2013 at 01:25

    الرب معكم لكن انا عارف انها متعة رهيبة لكن للاسف محرمة فالقوة هنا انك قادرة تعملي الغلط لكن هل تقدري بقوة اكبر انك ماتعملهوش انا عارف ان عذاب الضمير مؤلم لكن للاسف عذاب الاخرة مش لذيذ فتخيلي نفسك انك بكل لمسة مع صحبتك بتخدي مكانه جمرة هتتحط عليكي في الاخرة مش لذيذ هي بس محتاجة ارادة وصدقيني ابعدي عن افلام الشذوذ ( السحاقيات ) وحطي تفكيرك في رياضة معينة او شغل تحسي انك هتنجحي فيه وربنا هيديكي علي اد نيتك وماتسمعيش كلام حد يقول العرب متخلفين وهما مش فاهمين الجنس لا احنا عارفين الجنس كويس الفراعنة علموا الجنس للعالم بل وعملوا ليه اله بس بالعقل وفي اطار الزواج والنصيب جاي باذنك يارب وربنا معاكم ومعانا فعلا

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 21 Thumb down 5

  5. الغير ناصح
    10/05/2013 at 00:41

    بسم الله الرحمن الرحيم

    بصفتي متعمق في مجال التحليل النفسي اود ان اعنف بعض الاشخاص الذين استخدموا اسلوب اللوم القاسي والمزايدة في الايمان والاخلاق على اصحاب الحالة فلو أصابكم لا قدر الله الفصام في الشخصية وهو مرض نفسي تماما كالشذوذ الجنسي واصبحتم حالة مثلها .. هل ستتقبلون كل هذا الاسلوب الفج ؟!

    ثانيا الوعظ الديني مهم في هذه الحالة لكن العلم هو العامل الأساسي في علاج مثل تلك الأمراض النفسية فيجب أولا إستشارة مختص نفسي والمتابعة معه في جلسات علاجية

    ثالثا الحل هو في أعماق عقولكم فإذا إقتنع العقل ستذوب تلك العاطفة تدريجيا لكن الأهم من ذلك هو قتل هذا المرض داخل النفس تماما عن طريق زيادة الثقة في النفس لأنه عادتا ما تنشأ فكرة الاستسلام للشذوذ نتيجة تربية خاطئة من الأهل مما يسبب إنطواء وعدم إكتمال لبناء الشخصية فبيخلق عنده وهن نفسي بيجبره على عدم تحمل الضغوط النفسية التي يستلزمها أي صراع حياتي للوصول لإحتياجاته البشرية بالتالي عقله الباطن بيلجأ انه يبحث عن الحلول البديلة مهما كانت المتناسبة مع قدراته الشخصية والنفسية والتي عادتا لا تحمل ضغوطا نفسية شديدة كما يعتقد ذلك في أول الأمر .. وللأسف طالما لازلتن لم تتغلبا على تلك الفكرة داخل نفوسكن لن ينتهي هذا المرض من نفوسكن مهما افترقتوا .. ويمكن الخلاص من ذلك بالتدريج فلن تكفن إلا بإقتناعكن التام بمرضكما وبحقيقته وأسباب الغير سوية بداخلكن وعلاجها … فلا تكثرن في لوم وتأنيب أنفسكن لأن هذا لن يجدي بل سيزيد من ضعفكن وبالتالي إحتياجكن لبعضكما بشكل أكبر مما يزيد الهوة النفسية بداخلكن وعدم إحساسكن بالأمان سوى بإلتحام شخصياتكن سويا لتبث كل منكن الثقة في نفس الأخرى

    انصحكن المتابعة مع طبيب نفسي فورا وهو سيدلكن على الأساليب السليمة لرفع قدراتكن الشخصية وإكتساب مهارات التعايش والتعامل مع الضغوط النفسية ويعد النقص في تلك السمات النفسية هو السبب الأساسي في تلك الحالات

    ارجوا من الله ان يتولاكن برحمته ويساعدكن على العلاج …

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 16 Thumb down 2

  6. lesbian girl
    20/04/2013 at 15:23

    سلام عليكم
    موضوع عجبني وحبيت انا هم اعلق واكتب عن نفسي لان حالة الاخت يشبه حالتي تقريبا
    انا ايضا سحاقية من يوم الي عرفت نفسي (من الطفولة) ولاكن ماكنت اعترف لنفسي لحد فترة قصيرة. انا هم احب البنات ليست مجرد اعجاب بهم بل عشق بمعنة الكلمة ولا عجبني شاب قبل كنت اضن انها مجرد مراهقة ويفوت بس كل يوم عن يوم بيزيد ولا يقل هذا المشاعر.
    واعترفت لنفسي بانني لزبيان ولا استحي منها لانني انا هم بشر وانا خلقني ربي هكذا كباقي البشر. بس مشكلتي المجتمع لم يفهمني لم يفهم ماذا بداخلي ماهو مشاعري وحتى البنت اللي احبها لم يفهمني وحتى افكر اغادر البلد واسافر الى مكان اجد فيه شخصيتي. واقدر اتزوج مع بنت اللي نفسي يريدها.بسسس هي ما اقدر اعوفها.
    ومن الناحية الدينية انا متدينة كتير لايفوت عني صلات ولا ترتيل واللي يريحني هو انه لم يذكر اسم السحاق في القران (يذكر اللواط ولاكن هناك فرق كبير بين اللواط والسحاق).
    انا ضميري مرتاح لربي لم اقصر في حقه شي سوى هذه الحاله وهذا هم مو بإيدي كل بشر له اخطاء نحن لسنا انبياء
    واتمنى ان تفهموني ولا تحاكموني على اختياري الجنسي. واسفة اذا لديه اخطاء لغوية لاني لم اتقن اللغة العربية جيدا

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 29 Thumb down 18

  7. bashar
    15/04/2013 at 01:12

    يعني عن جد استغرب ثقافة اكثر العرب المبنية على حلال وحرام والثواب والعقاب وبس…الموضوع ببساطة
    هو شذوذ جنسي وحالة اجتماعية وعلاقة غير سوية وغير صحيحة حسب اعرافنا وعاداتنا وتكويننا الفيزيائي فالافضل انهاء تلك اعلاقة مهما كان الثمن لانها علاقة عشق جنسي شاذ وليست علاقة زواج فالافضل ان تنهى العلاقة حتى لو اضطررتما الى عمل علاقة مع شاب على الاقل ستكون علاقة محرمة لكن غير شاذة، العادة السرية حل اخر قد يفيد.

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 9 Thumb down 14

  8. مهند
    04/04/2013 at 23:57

    بدون تعليق وبكل صدق بنات اليوم معلهاش عتاب ولا لوم معذورة لان جوع الجنس اصعب من جوع البطن الله يكون بعون الشباب والشابات لعدم الزواج المبكر لغلاء المهور والمعيشة

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 14 Thumb down 8

  9. كنت سحاقية
    02/03/2013 at 22:32

    اختي العزيزة
    كم تعذبت بتلك المعصية…و تعذبت اضعافا بعد تركي لها( اعني ترك حبيبتي) الحل عزيزتي لا تقنطي ابدا من كون الله معك (فهو كذلك دائما) بكيت حد الموت يوم جمعة سائلة الله انقاذي فحصل ذلك يوم الاثنيث من نفس الاسبوع
    من صميم قلبي ارجو لك الخلاص

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 33 Thumb down 1

  10. دكتور وعاشق
    04/12/2012 at 06:45

    صدقينى يابنتى انتى وهى كل المواعظ دة كلام انارجل بتعامل مع الحريم بكافة اصنافهامن30سنة من وانا عندى8سنين اللى انتو بتتكلمو فية مش عشق ولاشهوةهو من الزهق والفضاء العاطفى ممكن تكون عشقكم وشهوتكم عالية ودة حاجة جميلة اى راجل بيفهم يتمناها الحل ليكم بسيط وسهل
    1-تتزوجو رجل واحد يعلم عن حبكم ومعزتكم لبعضكم البعض وتحبوة وتخلصو لة
    2-تبعد واحدة عن الاخرة اى (واحدة)فانتم الاثنين مظليم ومتواجدين بمجتمع متخلف
    3-او تحاولو اثبات انفسكم فى الحياة العملية والوصول للقمة(سوف يركعون عند اقدامكم الرجال حينما تكونو اغنياء ولمولن تفرق معهم سواء كنتم بكارى او لا)

    ولكم منى جزيل الاحترام ( ياليتكم كنتم لى)

    حل غير مناسب حسب التصويت. ما رأيك انت: Thumb up 10 Thumb down 39

  11. hams
    24/11/2012 at 04:57

    طبعا بعد الردود الكتير اوى دى أنا بردو حقول شيء مختلف
    ( نحن لا نزرع الإشواك ) وكلنا مصيرين مش مخيرين ومجتمعنا الفاشل المتخلف ده
    مش بيوفر الزواج المبكر وناسيين أننا بشر
    احنا البنات بجد محتاجين الستر
    يارب استر كل البنات عشان منقعش فالمعاصى

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 25 Thumb down 8

  12. samar
    23/08/2012 at 01:10

    انا ويا ساره برأي … احنه كبنات مشكلتنه من الرجال احنه بنات منحب الرجال لانهم بصراحه انانيين ويحبون نفسهم ويشفون البنات مثل الجواري لديهم فالرجل عندما يعاشر زوجته يعاشرها بفضاعه ووحشيه وكأنها ساقطه او حيوانه ولا يقدر مشاعرها ولا يقدر أنوثتها بصراحه انا تعرفت بفتاة وعشقتها بجنون لان هيه حنونه ورحيمه ورمانسيه ويايه وتحبني وتخاف عليه يعني بصراحه حب البنيه غيررر حب البنيه يسكن الروح اني عاشقه بكل جزيئات جسدي وبكل نبضات قلبي عاشقه فتاة واتمنى اقضي باقي عمري بحضنها للموت

    حل غير مناسب حسب التصويت. ما رأيك انت: Thumb up 14 Thumb down 40

  13. ورد الأسد
    25/06/2012 at 19:18

    الله يهديكم للطريق المستقيم..أول شيء، لا تخبروا أحدا بامركم حتى لا تنفضحوا.. اكثروا من قراءة القرآن.. وحاولا قراءته مع بعض حتى تغشاكم رحمته عوض أن يغشاكم الشيطان بوساوسه.
    وفقكم الله للصراط المستقيم.

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 43 Thumb down 4

  14. ابو كريم
    13/04/2012 at 16:35

    الله يهدى العاصى الزواج المبكر هو الحل الوحيد علشان الجنس ذى الاكل والشرب والتنفس الجسم محتاجه والمزاج محتاجه والناحية المزاجية فى العقل بتتاءثر على الجسم فى كل شىء عموما الصلاة الصلاة الصلاة ان الصلاة تنها عن الفحشاء والمنكر والبغى وانا عند الحلول لكل بنت بتبحث عن الحل قرائة القران صلاة النوافل تتصدق والدعاء مع خروج الصدقة والدعاء فى جوف اليل وغض البصر وعدم سماع الاغانى وعدم الانصات لاصحاب السوء

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 20 Thumb down 0

  15. xxxxx
    07/04/2012 at 19:21

    أحسن حل تبعدي عنها فترةالعلاج فقط الله يهديكم

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 28 Thumb down 2

  16. سسسس
    19/03/2012 at 22:35

    الفراق الفراق الفــــــــــراق الحل الوحيد ثم التوبةوالقرب من الله بالاستغفار والصلاة والصدقة والدعاءثم اشغال الوقت بم هو مفيد وعدم التفكير
    في اي شي يتعلق بالشهوة تجنب الملامسة مع البنات والله اعلى واعلم

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 24 Thumb down 1

  17. naruto uzumak
    06/03/2012 at 15:33

    فى علاج وهو ان كل متحسو بالرزيلة قراءة القراءن الكريم مع صلاة ركعتين واكثرو من الاستغفار
    وقبل كل شئ يجب عليكم المحافظة على الصلاة وقتا بوقت
    اما الى ممكن اقدمة هو انى اجوز واحدة منكم او الاتنين
    اما عن الاخ الى بيتكلم على قوم لوط فربنا قال فى القراءن الكريم
    أَإِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِنْ دُونِ النِّسَاءِ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُونَ
    مكنشى يقصد بيها النساء بل الرجال

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 24 Thumb down 1

  18. الناصح
    28/02/2012 at 01:18

    يابنات هذا مايجوز و اللة حرام اللي تسوونة وكلامي مو جديد عليكم لانكم زي ما نفضلتوا انكم بنات كلية وفاهمين انو هذا الشيء حرام لذا عندي حل صومواوهذا لجام يبعدكم عن اللي تسوونة او اذا فكرتم انكم تتساحقوا اشغلوا نفسكم بأي شيء اطلعوا روحوا عند اي احد ووقت النوم ابعدوا عن بعض

    تقبلوا مرووووووووووووووري

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 32 Thumb down 0

  19. محب
    22/02/2012 at 18:44

    اختى الحائره
    السحاق مرض نفسى فى الاول
    ويحتاج علاج نفسى لدى طبيبة نفسيه مش طبيب
    كما ان هذا المرض محتاج ” نعمة وقوة ” من الرب
    وان السيد المسيح يقدر يشفيكى انت وصاحبتك من هذا المرض
    لو طلبتى منه ذلك 0 سلام 0

    حل غير مناسب حسب التصويت. ما رأيك انت: Thumb up 10 Thumb down 57

  20. المحرومه من فرحة الايام
    12/02/2012 at 17:25

    السلام عليكم
    انا في الصف الابتدائي 6 صاحبتي قومتها الابلة وزاعلتني 2شهرين او اكثر وحدة تفتنها علي تبغى تسامحني بس تقولها لا سوت لك كذا والله اني مخبلتني اليوم جاوبت على السؤال ولا اكتبتلي اتقنت وهي امها واعطتني الكتاب بتكبر اللهم حـــــــــــاسبه اجري وراها واقول سامحيني وتقول بشرط جيبيلي هدية جبتلها قالت لا
    ومرة ثانية قالت زي وجهك حسبي الله ونعم الوكيل
    اعطوني حل او ادعولي والله ادعيلها يارب تسامحني هالبنت

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 10 Thumb down 1

  21. يوسف
    05/02/2012 at 11:24

    هالأشي اسمو كقر كلنا عندنا شهوات تجاه نفس جنسنا او جنس اخر بس في ناس بتستسلم وناس تذكر ربها وتتوقف ابسط حل خل وحدة تسافر منكم لغير مكان خل كل وحدة تحبس نفسها باودة وبخصوص الاخت سمسمة فاحب اقلها اتقي الله اتي اتشجعين الناس ع الكفر انت تقويل السحاق افضل من اللعب مع الرجال ولا الكلام الفاضي ليش الانسان ما يقدر يلزم نفسه وما يعمل لا سحاق ولا علاقات مع رجال ؟؟؟؟؟

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 19 Thumb down 0

  22. كولكولي
    28/01/2012 at 10:55

    السلام عليكم…
    أنا كولكولي من تركيا ….
    أن هذا الموضوع قد الفت نظري ما الذي يحصل في هذه الدنيا؟ انا متعجب كيف تحصل هذه الامور؟!!!! ولماذا ؟!!!
    على أن يكون ألانسان متحفضاً لأسراره ولا يمارس الجنس ألا في الحلال أنا في تركيا ارى كثير مثل هذا الموضوع
    اتعلم أن هذا النوع من الجنس والمعاذ بالله أنه لوط وهذا حراام شرعاً اتعلم ماذا سيحصل بك في تلك الدنيا التي لا فناء فيها انصحكم الابتعاد عنه حتى لو خسرتما بعض المهم لازم نكسب رضاة الله
    اتمنى لكم المغفرة والتوبة من الله عز وجل …..
    ……….كولكولي..

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 33 Thumb down 1

  23. insana
    27/01/2012 at 23:17

    ياجماعة احنا المفروض كل واحد يقول ارائه بحكمة يعنى مش لازم نبين اننا ملايكة وهى اصيحت  المذنبة اللى المفروض تتعاقب ونحسسها بالالم خلاص اللى حصل حصل الحل الوحيد انك تحاولى انتى وصحبتك تبعدو عن بعض  شوية لحد ماتبعدو عن الافعال دى مرة اخرى
     ياالا يكون عندكم الارادة والعزيمة انكم ماتمارسوش الرزيلة يعنى اتقربو من ربنة اقرأو  القرأن كل واحدة فيكم تنام فى مكان بعيد عن التانية واستغفرو ربكم ديما 

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 22 Thumb down 2

  24. د/ تويز
    26/12/2011 at 07:45

    انا لا افهم الكلام الفارغ من البلهاء الذين لا يدركون شى في الدنيا غير عدة ايات يردودها ـ اريد ان اقول لكي اذا انت وهي على اتفاق وسلام فلا تسمعي قول من اراد ان يحملك ما لا يقدوا عليه شخصيا

    حل غير مناسب حسب التصويت. ما رأيك انت: Thumb up 9 Thumb down 55

  25. امة الله
    18/12/2011 at 22:05

    كلنا خطائون وخير الخطائين التوابين توبو الى الله يابنات وربنا انشالله يهدينا ويهديكم .انه ذنب عظيم ولكن اهم شئ انو انتم حاسين بذنبكم وتريدون ان تتخلصو من هذا الذنب فاتقو الله وتوبو اليه وانشالله سيغفر الله لكم ويرزقكم من حيث لا تحتسبون . وليغفر الله لنا ولكم ولجميع المسلمين

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 34 Thumb down 0

  26. السيف البتار على كل كافر وجبار
    02/12/2011 at 02:02

    بسم الله الرحمن الرحيم
    الاخوة الاعزاء : ولا أعيب على احد ، فكل أدلى بدلوه سلبًا أو إيجابًا
    مشكلة الاخت تعاني منها أكثر البنات ، وخاصة بنات الجامعات الي بتكون ماخذة سكن في الجامعة ،فيالحسرة والندامة ، قرأت مرة مقال لاحدى الفتيات ، بعد أن ذكرت مشاكلها مع السايق ، وكثرت محاولته الخلوةفيها التي سوف تجر الزنا المنتظر …. تقول وكلها حرقة : أسمع يا ولي أمرنا ــ الحاكم ــ لا نريد خدم ولا نريد سيارات ولا نريد مال كله لا يغني ، نريد أزواجًا نقضي معهم ما أودعه الله فينا من فطر غريزة بالحلال بالحلال ، كثير هي المشاكل التي أوجدتها الحكومات والدول ، من غلا الاسعار والمهور … وحدث ولاحرج ، فإنك ترى جهلهم واضح يوظفون البنت والشب عاطل عن العمل ، وأنا شخصيًا اعاني من هذه المشكلة أتقدم للبنات وسبب الرفض واضح هو أنك غير موظف ، وعليه : فأنت غير موهل للزواج ،مع انني على وشك الانتهاء من شهادة المرحلة الاخيرة من الدراسة ، هل ترى في يوم من الايام سوف تنقلب الامور وتصبح البنات تتقدم للشباب ؟ هل تراهم يعقلون مثل هذا الامر لا أظنهم يعقلون …..واللبيب من الاشارة يفهم

    أختي الكريمة عليك بالصلاة والذكر والدعاء وكثرة الاستغفار ، والعزم على التوبة ، وألتجي الى الله وسوف ترين أن الله سوف ييسر لك زوجًا صالحًا ، تأخذين منه العطف والحنان وستجدينه خير سكن لك
    فالله المستعان وعليه التكلان ولاحول ولا قوة إلا بالله العلي المنان

    شاطئ الأمل بصحبة النورس الحزين

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 30 Thumb down 0

  27. محب لمصر
    29/11/2011 at 21:06

    اختي العزيزة هل يعقل ان مصر بلد العلم والعلماء يحصل فيها مثل هذا الشيء عودي الى رشدك وعودي الى الله ةهة غاقر الذنوب ةاهم شيء ابتعدي عن صاحبتك لانها شيطان بصورة انسان ةاكثري من الصلاة والصيام وربنا يهديك

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 24 Thumb down 6

  28. الكوكب الدري
    29/11/2011 at 19:44

    بسم الله الرحمن الرحيم
    الحمد لله رب العالمين وصلى الله وسلم على سيدنا محمد وعلى آله وصحبة اجمعين وبعد :
    اختي الكريمة: لاشك بأن مافلعتيه من كبائر الذنوب ومما يغضب الله عز وجل , ولكن مجرد انك طرحت المشكلة ومرادك ان تخرجي بفائدة فهذا دليل على انك معترفة بالخطأ وهذه النقطة أو خطوات التوبة الى الله واهمها , اختي الكريمة ربما يكون الخطأ هو سبب في رجوعك الى الغفور الرحيم , ولاشك بأن مافعلتيه هو الخطأ بعينه وجلا من لا يخطئ سبحانه فكلمتي اليك وجعليها صدى تتردد في قلبك قبل اذنك لانك الكلمة تeبت في القلب قبل ان تصل الى الاذن وهي :
    ان تعودي الى الغفور الرحيم الذي يقول في الحديث القدسي {ياعبادي إنكم تخطئون بالليل والنهاروأنا اغفر الذنوب جميعا فأستغفروني أغفر لكم}.
    واعلمي رحمك الله تعالى ان التوبة النصوحة تجب ماقبلها , وكلما اصبح الايمان قوي كلما كانت مجاهدت النفس قوية .
    واما زميلتك مادام انها قريبة منك فالواجب عليك اصلاح النية لديكما لان النية هي الساس كل شيىء ولتكن المحبة التي بينكما في الله عز وجل فقد قال النبي صلى الله عليه وسلم (احبب من شئت فإنك مفارقه)اختي الكريمة لا تيأسي مما انتي فيه فكل مشكلة ولها حل فالنبي صلى الله عليه وسلم قال ( إن الله عز وجل جعل لكل داء دواء ) فأنت مريضة بمرض الشهوة المغروسه في قلبك . فالبتوبة الى الله وبالاعمال الصالحه ستخرجين مما انت فيه .. وقبل ان اختم اود ان اهمس في اذنيك حديث المصطفى صلى الله عليه وسلم « كل ابن آدم خطاء، وخير الخطَّائين التوّابون »
    وفي الختام أسأل الله عز وجل ان يغفر لك ذنبك ويثبتك على الطاعات ويتوب عليك .
    اخيك في الله : الكوكب الدري

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 26 Thumb down 0

  29. عبدالله
    31/10/2011 at 23:53

    طب ايه رأيكوا لما تحبوا ربنا وتحبوا عمل الخير وتطلعوا الطاقة الي جواكوا في عمل الخير
    تاني حاجة وهي الأهم في حل المشكلة (الصحبةالصالحة) وهي العلاج ان شاء الله

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 40 Thumb down 2

  30. KaLoOoSh
    05/10/2011 at 09:31

    عذر اقبح من ذنب
    انتو بتجرو بعض للغلط
    وصاحبتكم كمان اللى سالتوها شجعتكم ع الغط
    اللواط والسحاق حرام لان ربنا خلق الذكر للانثى
    وعايز اقول لـ ” سمسمة ” اتقى الله يا شيخة حرام عليكى وعلى اهلك
    بتشجعيها ع الغلط وفرحانة وضميرك مش بيناك
    وانتى عارفة ان كل مرة هيعملو فيها ده انتى هتاخدى ذنبهم
    اعوذ بالله

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 37 Thumb down 4

  31. أبو أنس المكي
    27/09/2011 at 21:52

    أختي الكريمة
    أسأل الله أن يغفر لي ولكما ولكن اعلمي حفظك الله أن الله رحيم بعباده فهو القائل (ورحمتي وسعت كل شيئ) واعلمي أن الله يغار وغيرة الله أن يأتي المرء ما حرم الله ومما حرم الله هذا السحاق
    فلا تأحذي بأقوال المنحطين الذين يزينون لك الباطل بكلام معسول ممن يؤيدون هذا الأمر فقد قال الله في هؤلاء وأمثالهم في سورة النور (إن الذين يحبون أن تشيع الفاحشة في الذين آمنوا لهم عذاب أليم في الدنيا والأخرة والله يعلم وأنتم لا تعلمون)
    فليس عيبا أن الإنسان يذنب ولكن العيب أن يستمر في الخطأ
    وأرى العلاج في ذلك على النحو التالي :
    1/استعيني بالصبر والصلاة يقول الله في سورة طه(واستعينو بالصبر والصلاة) ويقول في سورة أخرى (إن الصلاة تنهى عن الفحشاء والمنكر والبغي)
    2/حاولي أن تبتعدي عنها يقول النبي صلى الله عليه وسلم(من ترك شيئا لله عوضه الله خيرا منه)
    3/استغفري لذنبك يقول الله في سورة نوح (فقلت استغفروا ربكم إنه كان غفارا)
    4/ادعي الله في سجودك بأن يحبب الإيمان في قلبك ويكره إليك الكفر والفسوق والعصيان فالنبي صلى الله عليه وسلم يقول (أقرب ما يكون العبد إلى ربه وهو ساجد فأكثرو الدعاء)
    أسأل الله أن يطهر قلبك أنت وصاحبتك ويدلكما للخير
    أخوكما/ أبو أنس المكي

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 24 Thumb down 0

  32. ساره
    22/09/2011 at 14:30

    اول شي الموضوع مو لان ماكو رجال الموضوع اني اكو رياجيل كومه بس مااريدهم لان جسد المراه احله وانزك اني هم اعاني نفس الحاله بالضبط وعادي احنا حبنا مو غلط !!بس هاي السياده الذكوريه هي الي سوت هيج حت عبالهم بس انريدهم الهم ههههههههه

    حل غير مناسب حسب التصويت. ما رأيك انت: Thumb up 11 Thumb down 37

  33. سوسو
    21/09/2011 at 15:46

    انا بحب وحده لكن قسم بالله اني ماافكر في اي حاجه غلط احبه وبس واحبه اكنر حب حقيقي في الدنيا هذااي واغر عليه من اي بنت

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 15 Thumb down 12

  34. انا عندي إعتراض
    14/09/2011 at 04:48

    التعليق على بعض المرضين نفسيا اولا البلطج إلي يقةله ذاك المعتوه فهو مبلطج الكبر منى والسيد حق رجل متدين إنت مسلم ول إيش إتق الله فوالله لو بحثت عن دين الفضل من الإسلام ما وجت

    وجد اي إنسان معصوم من الخطا إلايجب ان يجاهد نفسه فوالله كنت ابي التفرج اليوم على سحاق بنات
    لاكن الله هداني لذا الموقع والسال الله ان يغفر ذنوبنى جميعا

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 4 Thumb down 3

  35. الستغفر الله من كل ذنب عظيم والتوب إليه
    14/09/2011 at 03:58

    الولا إستغفري الله الكثر من 100 مره وتوبي إليه إستغفري الله حتى يجف حلقك حتى تحسي ان الدم يخرج
    من فمك فوالله لو إستغفرت الله كل يوم يقيك من الذنوب والمعاصي
    والاثام والفواحش والذنوب وكلما الحسستي او الحسست بشهو فتذكر الموت والقبر والعضاب وضلمته والنار المحرق اللتي لانقارنه بنار الدنيى من قوتهى نحن كبشر هل نستطيع ان نصبر الكثر من ربع ثانيه على عود ثقاب مشتعل فكيف نار الاخر السال الله المغفرت والسداد وهاذه الحد النصائح
    للوقايه من الشوذوذ
    أولاً: ذكر نفسك دائماً أن مجرد المقاومة للخيالات والسلوك الشاذ فيه الأجر الجزيل من الله عز وجل. ردد على نفسك ذلك باستمرار فكلما قاومت أكثر فأنت في عبادة.

    ثانياً: تعرف على عوامل الإثارة : قم بإحصاء عوامل الإثارة الجنسية الشاذة لديك..

    ثالثاً: قم بتفادي هذه العوامل قدر الإمكان. ومنها غض البصر الذي نمارسه جميعا للوقاية من تأجج الشهوة.

    رابعاً: الانجراف نحو الشذوذ الجنسي قائم على ارتباط شرطي مثير بين اللذة والفعل الشاذ.. وللتخلص من هذا السلوك يجب أن يتكون ارتباط شرطي بين الفعل الشاذ والألم..قم كل يوم بالاسترخاء في مكان هادئ وجلب صورة الفعل الشاذ إلى مخيلتك ثم تقتيمها وتسويدها وتصغيرها وجلب صورة العقوبة والشعور بالألم حتى تقترن الصورتان مع بعضهما البعض.

    خامساً: العلاج التطهيري: وهو قائم على قاعدة إن الحسنات يذهبن السيئات وعلى فكرة دع حسناتك تسابق سيئاتك ، حين تنغمس في الخيالات الشاذة قم بفعل خير مكافئ كصيام يوم أو عدة أيام ، تصدق بمبلغ ، أو أدي بعض النوافل بشكل منتظم ……الخ ، ويستحب في هذه الأفعال التطهيرية أن تتطلب جهدا ومشقة في تنفيذها حتى تؤدى وظيفة العلاج التنفيري وفى ذات الوقت يشعر الشخص بقيمتها وثوابها ولذتها بعد تأديتها.

    سادساً: يجب أن نفهم أن الغريزة الجنسية طاقة هامة في حياتنا وما حدث معك أن هذه الطاقة سارت بأسلوب منحرف لسبب من الأسباب وبالتالي حرمتك من المسار الطبيعي لهذه الطاقة وهي الاقتران بزوج والعيش بأسلوب طبيعي.. يجب أن تضغط على نفسك نحو الانخراط مع الشبان في الحديث عن الزواج حتى لو كنت تفتقد الرغبة فيه.. وإذا إقترح عليك أحدهم خطبة فتاة او فتى قمي – حتى لو تمثيلاً- بما تفعله كل من يتطلع إلي الزواج .. كل هذه السلوكيات ستحفز عودة الطاقة الجنسية نحو مسارها المعتاد والطبيعي.

    سابعاً: أريدك أن أذكرك بأمر هام نحن جميعا توجد في حياتنا رغبات لا نستطيع إشباعها بسبب معتقداتنا أو ظروفنا الاجتماعية أو الاقتصادية أو غيرها ولهذا نصبر عليها ونضبطها لحين تأتى الفرصة المناسبة لإشباعها ، وقد لا تأتى فنواصل الصبر عليها أو إيجاد إشباع بديل. هذا أمر واقع لكل الناس.. وما تحتاجه أنت وأنا وكل الناس أن نقوي قوة الضبط لأنفسنا وكبح جماحها عبر الوسائل المختلف من تذكير بالعقوبة والثواب المرتجى وغير ذلك ومن الوسائل المقترحة أن تكتب في ورقة المواقف التي واجهتها وكيف تصرفتِ حيالها وقم بمناقشة ذلك مع نفسك أو مع صديق مقرب فهذا سينمى لديك ملكة مراقبة سلوكه ومحاولة التحكم فيه . وفى كل مرة تنجح فيها في التحكم كافئ نفسك حتى يتعزز سلوك التحكم والسيطرة الداخلية لديك.

    ثامنا: سيبقى الدعاء هو السلاح الأمضى لك فكلما أعيتنا الأمور وأحسسنا بالعجز لجأنا إلى الله بالدعاء ، فهو قادر على كشف البلاء . والدعاء سلاح إيماني وروحي حيث يستمد الإنسان العون من الله الذي لا يعجزه شيء في الأرض ولا في السماء ، وهو في نفس الوقت سلاح نفسي حيث تجرى عملية برمجة نفسية تمدك بقوة إضافية, بالإضافة إلى ما يعطيه الدعاء من أمل في الخلاص وثواب للداعي سواء أجيب دعاءه في الدنيا أم تأجل

    ( لحكمة يعلمها الله ) للآخرة.

    ختاماً: أذكرك أن أي جهد وعناء تبذله في سبيل الخلاص من هذه المعصية المشينة فيه اجر ومثوبة.. وفقك الله لما يرضيه

    وأخيرا اللهم صلي علي سيدينا محمد وعلي آل سيدينا محمد كما صليت علي سيدينا إبراهيم و علي آل سيدينا إبراهيم وبارك علي سيدينا محمد و علي آل سيدينا محمد كما باركت علي سيدينا إبراهيم وعلي آل سيدينا إبراهيم في العالمين إنك حميد مجيد

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 19 Thumb down 3

  36. gorge
    07/09/2011 at 04:41

    بتمنا من كل الاخوان والاخوات يلي عم يتفزلكو بلا هالفزلكة الزايدة واكل الهوا……اي العما …..لسا ما بتصدقو تسمعو قصة حتى يصير كل واحد فيكن شريف واشرف من الشرف…..انا برأيي يابنت الحلال ….بما انكن ما عم تغلطو مع الشباب …..فهاد الشي عادي …..وبرأيي الشخصي مو غلط …..اذا انتو مبسوطين خليكن هيك …….ولا تردي على الفزلكات الزايدة لي عم تنكتب …..طبعا انا ما بقصد عن كل الردود ………….اي العما ….عم فكر اعمل لا يلي عم يتفزلكو اعملن مؤتمر …..وسمي مؤتمر الفزلكة العالمي للمتفزلكين

    حل غير مناسب حسب التصويت. ما رأيك انت: Thumb up 13 Thumb down 42

  37. مازن ميزو
    20/07/2011 at 11:20

    اولا السحاق بيجيب امراض وحشة زي الادز وامراض تانية كتير ثانيا ربنا حرمو ثالثا في حديث للرسول قال كده من مارس السحاق فله عذاب شديد

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 45 Thumb down 5

  38. رجل
    07/07/2011 at 18:47

    الانسة التى تمارس مع صاحبتها من أجل تفريغ الرغبة الجنسية لديها تزوجى وتزوجى أى واحد يخاف ربنا وبيصلى لأن المتدين أكثر من يعلم كيف يشبع المرأة وحاولى تبردى نفسك خالص ولى سؤال انت بتثارى من نفسك ولا عن طريق مثيؤ بمعنى لو صاحبتك هى اللى بتثير ك ابعدى عنها بس انصحيها الأول أما لو انت مثارة من نفسك طول الوقت أكشفى فى حالات بتحتاج علاج طبى كالختان ولكن بشكل بسيط مش مبالغ فيه وحافظى على الصلاة وخاصة صلاة الفجر واستحمى بماء بارد كتيير وانشغلى بالعمل هدى نفسك فيه وصومى كتيير

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 26 Thumb down 6

  39. رضا
    05/07/2011 at 02:50

    الالسلام عليكم رايى هو اولا \العزم على ترك مثل هذه الامور ثانيا/صيام النوافل وهى الاثنين والخميس ثالثا/ الصلاة على وقتها رابعا/ الصدقه بنيه ان يتوب الله عليكما خامسا /وهو الاهم قيام اليل ولو ركعتين والدعاء والتضرع الى الله بان يتوب عليكما وان يرقكم الزوج الصاح الذى يملأ الله به حياتكم سادسا المواظبة على ذلك الامر لمدة لا تقل عن اربعين يوما فهذة المدة بالذات كتب الله على خلقة ان ينفخ فيهم الروح بعد اربعين يوما وان يبدا الانسان يتحلل بعد اربعين يوما فاذا استطعت ان تصبرى وتحتملى لهذة المدة فما بعدها سهل ويسير على ترك هذة العادة سابعا /عليكم باختيار زوج لله لا لجمال واى زينه الدنيا الفانيه اى صاحب خلق ودين ولا تنظرو لغير ذلك فهو احرى ان يوقكم الله للزواج على سنته صلى الله عليه وسلم . والسلام عليكم ورحمه اللهوبركاته

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 16 Thumb down 2

  40. mai
    26/06/2011 at 04:27

    انا مش عارفه اقول ايه

    بتقولي على نفسك متعلمه ومركز فين المركز والتعليم ده اللي خلاكي انتي وهي جهله واغبيه ولسه بتسألي انتي اللي بتعمليه ده كويس ولا لا وبتبرري افعالك القذرة انتي وصاحبتك
    لا حول ولا قوة الا بالله

    هي الدنيا بقى فيها ايه عشان تخلي ربنا اهون الناظرين اليكم؟

    مبتفكريش خالص ان اللي بتعمليه هو اللي هايوقف حالك انتي وصاحبتك
    وهو اللي مأخر رزقك الكويس اللي كنتي بتستنيه

    ربنا يهديكي

    انا بقول كلام قاسي بس غصب عني زي كل اللي ردوا

    والاخت سمسمه الي اتكلمت وبتقول ده شرعي
    من امتى ده شرعي ولا انتي هاتحللي وتحرمي بمزاجك

    استغفري انتي وصاحبتك ربنا هو غفور رحيم
    ان الله يغفر الذنوب جميعا
    بس مترجعيش للذنب ده تاني وابعدي عنها وسيبي الشقة دي

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 61 Thumb down 5

  41. عزوز
    16/06/2011 at 13:07

    (استغفر الله العضيم من كل ذنبآ عضيم) اختي لاتستهيني بزي الامور ذي والله انها كبيره عند الله خروج عن الفطره الاخوان ماقصرو بردودهم اسئل الله ان ينور بصيرتك

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 33 Thumb down 1

  42. سمسمة
    16/06/2011 at 00:04

    أنا اشجع الفتيات على هذا العمل طالما حافظن على البكارة, والسحاق أفضل بكثير من اللعب مع الأولاد, وعندما تتزوجين سوف يتم تلبية الرغبة من قبل زوجك
    أرجو أن لا تشعري بأي تأنيب للضمير لأنك لا تقصدين من عملك إيذاء الغير بل السعادة لك ولصاحبتك وهذا عمل شرعي طالما بقي سراً بينكما, على ألا تتطور الأمور إلى حفلات سحاق يشارك فيها أكثر من أثنين من الفتيات وألا تكون مصحوبة بشروط مادية أو معنوية, فقط لأجل السعادة

    حل غير مناسب حسب التصويت. ما رأيك انت: Thumb up 50 Thumb down 151

  43. مريومة
    11/06/2011 at 16:39

    انا عنجد ما بعرف شو اقول لكم
    لكنى بدعى الله انا ربنا يزيح عنكم وعنى يارب
    ال بيمر بهيك الظروف هو الوحيد ال بيعرف معنى هيك الكلمات
    وربنا يتوب علينا جميعا

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 34 Thumb down 4

  44. oraa
    26/05/2011 at 03:30

    لا اله الا الله
    يعني ايه طالما مفيش جواز تعملي كده
    ولكن انتي فعلا ربنا بيحبك لانك كنتي ممكن تموتي وانتي بتعملي كده وربنا يغضب عليكي
    بس ربنا اراد لكي الحياة لكي تتوبين اليه
    واليكي بعض الحلول:
    1- اول حاجه تعاهدو الله انكم هتوبوا
    2- الصلاه مهمه طبعا
    3-حاولوا بلاش تجلسوا في الشقه لوحدكم
    4-اذا جئتك شهوتك قومي صلي وادعي ان ربنا يتوب عليكي
    5-الذهاب الي دكتورة امراض نفسيه … وهذا ليسس عيب
    وبالتوفيق بأذن الله

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 41 Thumb down 3

  45. نور
    24/04/2011 at 16:55

    السلام عليكم بصي تخيلي كده انك وانتي بتعملي الشيء الحقير ده مع صحبتك ولقدر الله موتي ساعتها هاتبقلي ربنا ازاي فضيحه في الدنيا وفي الاخره ربنا يسترنا انتي كده متمتعه مع صحبتك ومحدش عارف بس غضب ربنا عليكي انتي لازم تروحي لدكتوره نفسيه ومدام انتي اعترفتي بزنبك يبقي عاوزه تبطلي روحوالدكتوره انتوا الاتنين وماتتكسفيش صدقيني هتساعدك وصحبتك ابعدوا فتره كده الفتره اللي هتكونوا تعبانين فيها في البدايه وبعد كده لما ترجعي لربنا وتوبي تتقابلوا اهم حاجه تتوبي وتلجئي لربنا بالدعاء وربنا هياخد بايدك انشاء الله ….

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 38 Thumb down 4

  46. milky
    12/04/2011 at 04:06

    جميل اوووى ان ضميرك بيوجعك كمليه بقى بالارداة
    لازم لازم لازم تسيبوا الشقة الى انتوا فيها دى متقعدوش لوحدكوا ابدااااا
    انتى ليكى رغبة انك ترجعى ذى الاول ودى حاجة تتحسبلك وطبعا بتقولى صعب ومش هتقدرى بس والهى مفيش حاجة اسمها مستحيل بالتدريج كل حاجة بتتظبط
    احلفوا انتوا الاتنين على المصحف انكوا مش هتعملوا كدة تانى خدوا عهد مع ربنا على كدة
    وصدقينى بدال ضمركوا صاحى الحلفان دة هيمنعكوا الف مرة انكوا تقعوا فى الغلط دة تانى

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 24 Thumb down 4

  47. نجمة السماء
    01/04/2011 at 22:56

    قبل كل شىء الحمد لله انك اعترفت بخطاك فا علمى يا اختاه انا الله يحبك لانه لم ياخدك من الحياة وانت تمارسين هدا الشىء الدى يقشعر جسم الانسان عند سماعه انا اعرف انك ماتصلين لانا الصلاة تنهى عن الفحشاء و المنكر فا ياختاه توبى توبى قبل فوات الاوان ان الله خلق الرجل للمراة والمراة لرجل وليس الرجل لرجل والمراة للمراة العياد بالله وطلبى من ملك الملوك ان يرزقك بالزوج الصالح الدى يساعدك على دينك وليس على غضب الله واريد ان ادكرك بشىء يا اختاه ان اقلعت عن هده العادة فاعلمى انا الله تعالى سايرى الى صبرك ويبعت لك ولد الحلال وابتعدى عن الشياء الى ادزعزع الشهوة فيكى واياكى من المواقع الاباحية و العادة السرية فا يوم القيامة يؤتون اناس الى ربى العالمين يملكون حسنات كالجبال فاتلك الحسنات تصبح غير موجودا الاءك الناس من يرونا المواقع الفاحشا .ان لله وان اليه راجعون

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 37 Thumb down 1

  48. H?
    25/03/2011 at 11:24

    استغفرالله العظيم واتوب اليه

    حبيبتي كلمه سحاقيات سهله .. تدرين اللي تسونه يهز عرش الرحمان

    يهز عرش رب العالمين …!

    لا تستهينيين في هالشي هالشي ابد ابد موو بسيط

    امسكي شهوتك وابد مو عذر كثير ماتجوزو مافكرو باشياء محرمه لاتحطينه عذرك

    بدال هـ الحرام اللي تسوينه ادعي ربك يرزقك الزوج الصالح اللي يسعدك

    توبي لله ان الله غفور رحيم

    ماتدرين يا اختي متى رب العالمين ياخذ امانتك ياخذ امانتك وانتي تمارسين هالشي ؟؟

    كل حسناتك تروح

    اعمالك .. يسالك رب العالمين عنها وش بتقولون هل بتجيك الجرأه تقولين الفعله الشنيعه هذي الس؟؟؟ اعوذ بالله بس
    توبي لله وابعدي عن صديقتك هذي وخليها تتوب لله

    اللهم انك غفور كريم تحب العفو فاعفو عنا

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 21 Thumb down 1

  49. عمرو محمد احمد ابراهيم
    07/03/2011 at 02:41

    اختي المفروض ان انتي وصحبتك تنفصلو عن بعض لان دا ممكن يسبب اخطار كتير لكم وممكن من السهل ان تفقدو عزريتكم وترجعي لربنا وتستغفريه في كل وقت وكل ثانيه وربنا يتقبل توبتك بس لازم تنفصلي عن صحبتك بأي شكل من الاشكال وروحيومنكم لله

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 19 Thumb down 2

  50. المتفائله
    20/02/2011 at 10:45

    اتقى الله وعودى اليه واكثرى من الاستغفار واذا كانت هى اللى بدات فاليه طوعتيها وانت بتبررى لنفسك سبب علشان ترتحى وخلاص لا مينفعش وانتى بتقولى هى تخطفك فى الحمام وانتى ازاى ماذا لو ان احد راكم ماذا ستفعلون ولازم تبعدوا عن بعض واستغفرى الله

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 15 Thumb down 1

  51. ارجوانا
    06/02/2011 at 19:22

    انا وصاحبتي بقينا سحاقيات لان مفيش جواز <<< انا بعلق على الموضوع
    هل ذلك مبرر ,, يعني اي وحده ما تتزوج يجوز انها تكون سحاقيه !!
    هذا عذر انتي حطيتيه عشان ما تلومي نفسك وتخففي عليها

    الله يهديكم ويرزقكم بالزوج الصالح عاجل غير اجل

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 34 Thumb down 1

  52. لؤلؤة الإسلام
    03/02/2011 at 07:54

    ربنا يكرمكم يا اختى
    بس مفيش حاجة اسمها للضرورة احكام

    هو انتوا لازم تعانوا شوية لما تسيبوا الموضوع ده
    بس ان شاء الله ترجعوا تبقوا كويسين
    وبعدين ماهو الإسلام بيحرم ان بنتين ينامو مع بعض تحت غطاء واحد عشان كده

    والتزمى بالصلاة وربنا هيكرمك انتى وهى
    او بعدوا عن بعض خالص
    يعنى تكسبى صديقة وتخسرى ربنا وممكن الموضوع يتطور صدقينى
    ماحدش يعرف الأيام مخبية ايه
    سارعى بالتوبة انتى وهى
    ربنا يحفظكم ويحفظ بنات المسلمين

    اه ولما تتوبى حاولى تبعدى عن الأفلام المصرية او اى حاجة تشدك للموضوع ده تانى

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 21 Thumb down 2

  53. مروة
    25/01/2011 at 20:08

    من رأيي قربي لربنا اوي وحاولوا تنفصلوا عن بعض لمدة وصلي واستغفري ربنا والجنس ده عبارة عن شجرة بتنمو مع المياه والشمس والهواء وانتي اديتي الشجرة ديه كل حاجة هتكبر معاكي ومش هتعرفي تحكميها بعد كده حاولي تفكري في اي حاجة تانية وتقرأي القرآن لان الموضوع ده غلط مائة بالمائة ومش نحلل الغلط بغلط تاني واحنا بني آدمين لازم نغلط بس الاهم نتعلم من غلطنا ونتوب عنه ومانجعلوهوش تاني وربنا يغفرلك ويتوب عليكي بس ابعدي عن صاحبتك بعض الايام حتى تنسي الموضوع ده
    والجواز مش صعب بس احنا البنات اللي بنصعبه عايزين وعايزين وعايزين
    قال رسول الله ( ص ) من يستطيع الباء منكم فليتزوج والمقصود بالباء تكاليف الزواج
    وطالما العريس هيقدر يتزوج ويقدر على تكاليف الزواج واخلاقه كويسه ويتقي الله فيكي يبقى خلاص
    مش لازم الواحدة تعيش في قصر
    ربنا يقدرك على امتناع الموضوع ده ويغفرلك ويتوب عليكي

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 13 Thumb down 2

  54. نوروا
    23/01/2011 at 23:03

    لااااااااااااا هل الشي حرام ثم حرام و لازم تخافوا ربكم و تفكروا في مستقبلكم اكثر

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 17 Thumb down 1

  55. سهااا
    20/01/2011 at 17:51

    انا اريد الاجابة ع سؤالي

    انا لي صديقة احبها جدااا وليس لي احد غيرها اريد انا احضنها وان انام بحضنها لاحس بالامان ولكن دون ان يحصل اي شئ غلط فقط اريد ان احس بالامان ونيتي سليمة ولا ارغب في حدوث شذوذ جنسي او شئ يغضب الله فقط اريد حنانها وان احضنها فهي صديقتي الوحيدة

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 28 Thumb down 19

  56. زملكاوى
    12/01/2011 at 22:47

    حاولى تشغلى قرأن كريم فى الأوضه بتعتكم
    يعنى لو مش فى اى حاجه
    اشتروا راديو صغير كدا ب 20 جنيه وشغلوه على اذاعة القرأن الكريم على طول
    وطول مافى قرأن فى الشقه مش هيبقى فى شياطين
    الشياطين ملت الشقه عندكم لأنكم بنات ووحدكم ومفيش اى حاجه تطردهم منها
    وطول مافى قرأن اول ماهتسمعوه وانتم مع بعض هتتكسفوا تقربوا من ربنا
    انا مش هعمل عليكى شيخ ولا فقيه ,, انا اصغر منك بكتير بس بكلم كلام عادى
    - شغلى قرأن فى الآوضه بأستمرار
    - صلوا انتم ال2 مع بعض
    - ولما تناموا حاولوا تبعدوا عن بعض
    واحده تنام على السرير والتانيه معاها فى نفس الاوضه بس هاتوا حاجه تناموا عليها مع السرير بحيث تبقوا بعاد عن بعض
    - كل ما تشتاقوا للحاجات دى تخيلوا ان فى حد بيصوركم او شايفكم لو عملتم كدا
    ولما تزيد عندكم استغفرى ربنا كتير كتير وادعى ربنا واسجدى وانتى مكانك فى الشقه
    وادعى ربنا وامسكى مصحف فأيدك وكأنك لاقدر الله هتحصلك حاجه وعايزه تتمسكى بأى حاجه تنجيكى

    وان شاء الله ان شاء الله ربنا هيبعد عنكم ولاد الحرام ومش فى حد هيمسكم بسوء ولا انتم هتمسوا بعض بسوء
    وان شاء الله تتجوزوا ولاد حلال يصونوكم ويحفظكم من كل شر

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 29 Thumb down 2

  57. طارق
    08/01/2011 at 23:01

    أولا أزا كنتى فعلا لكى رغبة بأنهاء هزه العلاقة المحرمة فيجب ان تسكنى فى مكان وصحبتك فى مكان اخر … ولابد ان تعرفى انك 22 سنة يعنى لسة بدرى على زواجك فالمعروف بان الشباب غالبا بيتقدمو للبنت بعد انتهائها من التعليم .. وربنا يهديكى

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 14 Thumb down 3

  58. elking shahd
    06/01/2011 at 12:52

    سبحان الله بعد ان بدات في الرد وجدت الاخوة قاموا بجميع الردود الممكنه لكن ردي الان هو استخدام العقل والتطلع للمستقبل فكيف الخلاص
    الرد موجود بين الكلامات وانا في انتظار العقل

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 9 Thumb down 1

  59. يارا
    06/01/2011 at 09:14

    اختي الكريمة انا مش متاكدة اذا راح تقراي تعليقي لكن لو احتمال واحدة بالمية بدي علق يعني انتي الي بتعملي حرام شرعا بعد عن الله كيف بدك ربنا يقف معك ويرزقك بابن الحلال وانتي بتكفري بيه وانتي بتعصيه نصيحتي الك انو تبعدو عن بعض كل واحد من طريق وتعيشي بما يرضي الله استني نصيبك ما تستعجلي هيك بتدرسي اوعي تفكري انو بكرة لما تتزوجي راح تتركي هذا الطريق لا لازم قبل ما تتزوجي تتركيه اعرفي انو سخط وغضب ربنا كتير كبير فالاحسن انو تبعدي وتوبي وتسغفري ربنا .بعدين احنا كلنا بنات لكن ما بنعمل متلك ومستحيل نعمل هذا الكفر لانا مؤمنين بالله ديري بالك انو الشيطان بحاول انو ما يهول الك الموضوع وانو عادي طالما محافظين على عذريتكم بس للاسف مش محفظرين على دينكم ولا اخلاقكم واعرفي انو البنت الي قالت الك عادي هي شيطانة وبدها اياكم اضلوا بالرزيلة..
    اتقوا الله لانو ما حدا عارف متى بيجي اجلو تخيلي لو متو وانتو بتعملو هيك تاركة التخيل الكم
    الله يهديكم ويهدي جميع المسلمين والمسلمات…..

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 18 Thumb down 1

  60. mesho
    06/01/2011 at 07:51

    جواز ايه اللى بتتكلمى عليه انتى لسة طالبة فى الجامعة يعنى سنك تحت العشرين يعنى لسة صغيرة ولسة بدرى على الجواز ، شوفى مستقبلك الاول ودراستك وحاولى تعملى لنفسك مكانه ووضع وتبقى حاجة كويسة فى المجتمع وبعدين لما يجيلك نصيبك اكيد مش هيتأخر وعلى فكرة دلوقتى اللى بينقى عروسة مبيدورش على الجمال ، بيدور على التعليم والعيلة والسمعة النضيفة وخلى بالك ان ” كلامك ملكك اذا خرج من لسانك مبقاش ملكك ، والسر لو خرج ما بين اتنين مبقاش سر ” وانتى عارفة الباقى بقى ان حتى لو مبتعمليش حاجة كلام الناس عذاب

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 11 Thumb down 6

  61. IvIeSsa
    06/01/2011 at 07:25

    لا يا أستاذه لازم تفوقي تفوقي تفوقي أنتي وصحابتك من القرف ده حرررام جدا يا أستاذه وأنتي كمان وكل إللي قالوا ربنا يكون في عونك وإللي قالت كانت بتعمل زيك حرام يا أساتذه الكلام ده حتتحاسبوا ولكل قول رقيب عتيد حنحاسب علي كلامنا ده والبنت في مشكلة وقالت إنها عايزة حل..

    بصي يا أستاذه أولا موضوع البكاء ده ديماا بيكون السايد إفيكيت بعد الممارسة الحرام أو بعد ممارسة العادة السرية ودي حاجه من صنع الله انه الاعراض المصاحبة بتكون يا شعور بالندم بعد اللذه يا بكاء (علشان كده ربنا قال وجعلنا بينهم مودة ورحمة) صدق الله العظيم..

    ومن ناحية علمية أنتي يا أستاذده دلوقتي والاستاذه التانية صاحبتك بتمتعوا جنسيا عن طريق مكان خارجي (زي العاده السريه) وده مختلف تماما عن مكان الايلاج الطبيعي إللي بيحصل بين الراجل وزوجته يعني دلوقتي مخك حيفضل حافظ ان إشارات الإستثارة بتيجي من المكان ده وبيترجمها علي أساس شعورك باللذة إنما يوم ماتتجوزي وانتي ع الحال ده مش حتحسي بحاجة مع زوجك وديما يا حتلجأي للموضوع ده يا حتكوني باردة لأنك مش حتحسي بحاجة من جوة وبالتالي الخلايا العصبية الدقيقة إللي متصلة بالمخ والمكان ده حتموت والموضوع حيحتاج عمليات وطبعا ده لوحده كفيل بإنك تكوني باردة أثناء المعاشرة الطبيعية..

    وخدي بالك ((وقل أعملوا فسيرى الله عملكم ورسوله والمؤمنون))
    ((ومن يتقي الله يجد له مخرجآ))

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 16 Thumb down 1

  62. الحب المستحيل
    06/01/2011 at 06:43

    يا خبر ابيض ده على كده مصر فيها اكتر من 11 مليون بنت عانس وفيها اكتر من 14 مليون شاب عاذب معنى كلامك لو كل اتنين اصحاب من نفس الجنس لسه متجوزش عملو كده حتبقى كاااااااااااااااارثه ما يعلمها غير الله وبعدين انتى بتقولى 22 سنه يعنى لسه بدرى اوى اوى على موضوع العنوسه ده استهدى بالله انتى وصحبتك

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 14 Thumb down 4

  63. مرمر
    05/01/2011 at 23:16

    فعلا المشكله نفسيه من الدرجه الاولي لازم تروحوا لطبيبه انثي لكي لا يستغل الطبيب الذكر الموقف فتزيدوا الطين بله ولو انك حبيتي شخص هتفضلي طول عمرك خايفه ان سرك ده يفضح اودامه وخصوصا ان الله مقلب القلوب فمن الممكن ان زميلتك التي هي حبيبتك جدا اليوم تصبح غدا الد اعدائك فلنترك هذه الزويه وننظر لها من زاويه اخري لو انك تزوجتي وانجبتي بنت وفوجئتي بها تفعل هذا تخيل احساسك والله والله والله من الممكن ان تتوفي اثر هذا فكيف تفعلي هذا الا تخافي علي اهلاك ولا علي نفسك استعيذي بالله من الشيطان الرجيم ان الله يمهلك ولكن اذا تخلي عنك سيفضحك حتي لو كنتي في جحر مظلم في منزل مظلم في ليله مظلمه اذهبي الي الطبيبه وكل شئ له حل وربنا غفور رحيم

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 11 Thumb down 0

  64. اميرة
    05/01/2011 at 21:44

    حررام بجد اللى بتعملية مع ذميلتك دة ماتببريش الموضوع بعدم الزواج فى بنات كتير قوى لسا ما اتجوزوش مش معنى كدة الانحراف والشذوذ لو كان كدة كنتى لقيتة الدنيا كلها كدة االبنات شذوذ والولاد ساديين لان ما تبرريش مو قفك فى حد قال بالرودود جايز لانكم بتنامواجنب بعض ع سرير واحد مع احترامى لراية مش كل بنتين ناموا جنب بعض يصحو يلاقوا عندهم شذوذ بس معنى انك اعترفتى وانك قولتى كدة انك حتاسة بغلطتك وتانيب الضمير بس نفسك ضعيفة نصيحة روحى لدكتور نفسى وانتى وصاحبتك تبعدوا عن بعض مش كل اتنين صديقات يبقوا كدةابعدوا عن بعض بس ما افتكرش هى دى مشكلى لانك لو بعدتى هتلاقى غيرها وغيرها وهى برضة تقربى من ربنا واطلبى المغفرة والرحمة والصبر ….

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 8 Thumb down 2

  65. ابراهيم زخارى
    05/01/2011 at 20:39

    من منكم بلا خطيئة ى فليرمها باول حجر

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 11 Thumb down 3

  66. واحدة
    05/01/2011 at 19:33

    خدي بالك كمان انه في مرض اسمه الهربز بييجي للشواذ وهيخلي عندك تشوهات وزوائد لحميه بشعة في الجهاز التناسلي ومش هتعرفي تتجوزي ابدا بعد كدة لأن المرض مالوش علاج لحد دلوقتى وابقي خلي صاحبتك تنفعك بقي

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 14 Thumb down 2

  67. القلب الباكى
    05/01/2011 at 18:27

    الحل انك تحطى الحلال والحرام قدام عنيكى وحطى الجنة والنار وشوفى عاوزة تروحى فين وتخيلى لمرة ان فية كاميرا فى كل مكان موجودة فية هترضى حد يشوفك فى الوضع دة اكيد مش هتحبى كدة فياريت تفتكروا انة ربنا شايفكوا من فوق سبع سماوات وبيستر عليكوا وانتى فضحتوا نفسكم لصديقة كمان اتقى الله فى نفسك وفى صحبتك وتوبى الى الله ويارب يهدينا جميعا

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 10 Thumb down 2

  68. حسام
    05/01/2011 at 18:24

    ابحثي عن مكان لا براكي فيه الله او مكان خارج ملكه و افعلي ما شئتي توبوا الي الله توبوا الي الله توبوا الي الله و لاتفعلي ذلك مرة اخري معاها او مع غيرها و قاطعيها فورا و ابعدي عنها نهائيا

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 8 Thumb down 3

  69. RORO
    05/01/2011 at 14:47

    Hالحل الوحيد انكم تبعدو عن بعض ومتختلوش ببعض خالص خالص حديسكن معاكم او كل واحده تسكن لوحدها استغفروا ربنا وحاولوتصلو كتير وتمنعو نفسكم

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 13 Thumb down 0

  70. ronaldo7
    05/01/2011 at 13:24

    والله انتى تفقدى عذريتك و تنامى مع واحد انتى مصحباه احسن من القرف ده وبعدين لمل انتى مش قادره تمسكى نفسك اوى كده بتتأمرى ليه على العرسان اتجوزى اى جوازة و السلام …. الحمد لله الذى شفانا و عفانا من هذا

    حل غير مناسب حسب التصويت. ما رأيك انت: Thumb up 6 Thumb down 19

  71. السيد
    05/01/2011 at 13:03

    حسبنا الله ونعم الوكيل انا مش مصدق نفسى ممكن ده موجود فى مصر نصيحه انكم تبعودا عن بعض

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 7 Thumb down 1

  72. yasser
    05/01/2011 at 12:19

    النصيحة لله ؟
    اولا انتي مريضة نفسيا وبعيده كل البعد عن ربنا وعندك شذوذ جنسي وعقلي لانك لو فكرتي مع نفسك في هذا الوضع لا تقبليه ابداااا لاختك ولا ولدتك ولا لاعز صديقة ليكي ولا لبنتك في المستقبل واعلمي كويس جدااا هذا من عمل قوم لوط ؟ ارجعي الي ربك وادعوه انك تكوني من المهتديات الصالحات التائبات ؟؟؟؟

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 9 Thumb down 2

  73. سحر
    05/01/2011 at 06:41

    بجداحنا ما كناش بنات دا احنا كدة نبقا ملايكة يا بنتى اية اللى بيجرى فين اخلاقك فين احترامك لنفسك اية اللى جرى بقينا زى الحيونات لية بلا الحيوان اكرم لان عمر الدكر ما بيكون مع الدكر ولا البنت مع البنت اية اللى جرى عشان مفيش واذع دينى لو فيه علم بالدين ما كنا شفنا كدة ابدا لكن احنا والعياذ بالله فى اوخر الزمن انتشار الزنا واللوط اللهم ما احفظنا وثبتنا ارجو منك ان تقلعى عن هذا الموضوع واتركى صحبتك دى نهائى حتى لا تذكرك بالماضى المارف وربنا معاكى

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 9 Thumb down 1

  74. jamaica
    05/01/2011 at 06:12

    الله يكون فى عون البنات كله بجد مافيش حد لقى جواز دلوقتى بجد انا عارف انى الى هاقوله مش هايعجب حد بس ده مش غلط للضروره احكام واحنا بش حولوه تمنعو نفسوكه بس انتو مش ها تعرافوه مره وحد لازم وحده وحده ولازم تعرضوه الموضوه على دكتوره نفسيه هى الى هتقولكو الحل لانى فى علاج لحلتكوم زاى برشام مهداء لرغبه الجنسيه زاى مافى برشام منشط لرغبه الجنسيه … كل الناس بيقوله حراو و عيب و اتقى الله كل ده كويس بس مين اده حل مفيش حد هو ده الحل لازم تروحوه لدكتوره مش دكتور على شان يكون الموضوع عادى مفهوش احراج ****
    اما بنسبه للجماعه الى قالو اقترحتهم انا وثق انى كلهم بيعمله محرمات وانا وثق ( لا تكن بين الناس قديس وفى خلواتيك ابليس )

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 4 Thumb down 8

  75. ♣♥♣ فارس ♣♥♣
    05/01/2011 at 01:46

    لحل الوحيد انو انتو تغيرو الشقه دى لانها دخلها الشياطين من اوسع ابوابها ثم انتو عندكو 22 سنه ولسه بالجامعه مستعجلين على ايه ده حتى صعب تتخطبو دلوقتى وحتى لو اتقدملكو حد اهاليكو هيرفضو بحجه انو انتو تخلصو التعليم على فرض انهم عارفين انكو بنات محترمات استعيذو بالله وغيرو الشقه فورا وبلاش لعب عيال على فكره الخسرانه فيكو بقى الى صديقتها هتتخطب وهيه لا وقتها بقى مش هتلاقى قدامها حد ونفسها تمارس مع اى بنت وبعدها هتفضح نفسها بنفسها لازم الاقلاع فورا وشكرا

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 8 Thumb down 0

  76. منى
    05/01/2011 at 01:21

    انتي بررتي لنفسك العمل اللي عملتيه انتي وصاحبتك بعدم الزواج هذا تبرير ما له معنى انتي لسا صغيرة والحياة قدامك بس اللي عملتيه له سبب اخر انتي وهي ادرا فيه وعلاج حالتكن بيدكن ليست مع احد عودو الى الله ماذا لو اتاكن ملك الموت وانتن في هذا الوضع المشين ماذا كنتن ستقلن لرب العزة باي وجه ستنظرون اليه بماذا ستبررن له هذه الفاحشة اعتقد انه لا رد لديكن لا حول ولا قوة الا بالله توبو الى الله واستغفروه الليل مع النهار وعاهدن الله على عدم العودة عسى ان يكفر الله عنكن فعلتكن

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 4 Thumb down 3

  77. زوج سعيد
    04/01/2011 at 23:12

    في البداية تحية للاخت حبيبة الرحمن وعلى فكرة انا معجب جدا بكل ردودها في كل المشاكل وبدور على ردها اقرأه . نيجي للموضوع الصعب ده واقول من وجهة نظري لو فضلتوا على كده كتيرفي موضوع السحاق ده مش هتنفعوا في الجواز خالص ومش هيعجبكم اي راجل طبيعي ممكن تحبوا رجاله لامؤاخذه….استغفروا ربكم واللي فات مات وبلاش تسكنوا مع بعض لواحدكم تاني وكل الشطان ما يغويكم انكم تعملوا الموضوع المنيل بنيله ده تخيلي انك هتموتي بعد الممارسة دي مباشرة وشوفي هتقولي ايه لربنا وتخيلي كمان ان فيه عريس بيخبط على الباب واه لو شافك وانتي بتعملي كده يا ترى هيكون رأيه فيكم ايه . يا خسارة على البنات لما الشطان يركبهم ويسوقهم الله يرحم ايام الحب والرومانسيه

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 4 Thumb down 1

  78. سيد
    04/01/2011 at 22:54

    والله ما اقول غيرها هي تقوي الله ولا تجعلوا الله اهون الناظرين إليكن فلو علمتم ان احد ينظر إليكن لما فعلتم هذا فاجعلوا الله امامكم دائما

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 7 Thumb down 0

  79. سام
    04/01/2011 at 22:03

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.والصلاة والسلام على نبينا محمد.اما بعد:كل من يعرف شيئا حراما لا يقربه لانه اذا مسه من المحتمل ان يستمر به او لم يعرف انه محرم ولكن شعوره به خطأ لا يقربه.لانه لا يعرف ما بعده من مشقة وعناء.دائما لازم نختار الصواب او الاقرب للصواب. وكل من هو مالك نفسه والله مالك كل شيئ. بالنسبة اليكن ايتها البنتان اشعر انكما اصبحتما مدمنتان على هذا ولكن الحل موجود والحل بايديكن. من درس نجح. ومن اهمل خسر. ومن كسل ذل. ومن عصى هلك. الا ما شاء الله. ابقين مالكتا انفسكن . مثلا الرجل الشجاع لا يقاتل من الخلف بل يواجه من الامام. وانتن ليس الحل بان تبتعدن عن بعضكن او شرط ان تتزوجن لا. الكثير منا يتبع شهواته. وينسى ما بعد ذلك . يجب ان نترك ما تبقى من الشهوات بالباطل. كيف؟؟ يجب ان تكون مالك نفسك ايا كان . ان نتجاهل زينة الشيطان الذي يزين كل ما به سوء وفاحشة لنا فنشعر بها وكانها شي ممتع ورهيب وبعد عملها الندامة. اصبرن ايتها الفتيات واتركن هذا بكل عزم واصرار كلما طالت الفترة بتركه كلما شالت انفسكن عنه اي ستسيانه تدريجيا حتى الوصول الى القمة.وادعوا الله ان يجنبكن اتباع الهوى والشهوات.والسلام عليكم.

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 6 Thumb down 1

  80. سيد العاطفى
    04/01/2011 at 21:19

    اقول للاستاذه (نورا)ايه اللى انتى بتقوليه ده يا تردى رد كويس يا ما ترديش احنا هنرد على صاحبة المشكله ولا هنرد عليكى انتى ؟ ازاى كنتى بتعملى كده مع اعز الناس وليه كده اصلا كدة غلط
    اقول لصاحبة المشكله قربى من ربنا انتى وصحبتك واشغلوا نفسكم ببشغل معين او مزاكره او بقراءة القران والكتب الدينيه والاشياء المفيده حتى تبتعدوا عن هذا الشئ اللى مش كويس
    وحاولوا لو اتقدم لكم انسان كويس اتخطبوا وبلاش اللى بتعملوه ده حرام عليكم
    وربنا يوفقكم لما يحبه ويرضاه

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 6 Thumb down 0

  81. احمد
    04/01/2011 at 20:18

    اعتقد ان السبب الاول والاخير هو انكم كنتم بتنامو جنب بعض على سرير واحد وده محرم شرعا لان النبى صلى الله عليه وسلم نهى عن كده المفروض كل واحدة تنام على سرير لواحدها ولو فرضنا مثلا ان مفيش الا سرير واحد يبقى تنامى على الحرف وهى على الحرف التانى يعنى بعاد عن بعض وشرط كمان ان كل واحدة منكم يبقى ليها غطاء لواحدها سواء لحاف او بطانية او مثلا ملاية لو كنا فى الصيف بس وربنا يهديكم ويتوب عليكم ومتخافوش ان الله يغفر الذنوب جميعا بس انتو ارجعو بسرعة محدش يعرف هو هيموت امتى او على انه وضع ربنا يارب يحسن خاتمتكا وكل المسلمين يارب واخيرا وليس اخرا ادعو الله ان يزوجكما وجميع بنات المسمين وغير المسلمين ايضا

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 7 Thumb down 0

  82. Dr. Al-lol
    04/01/2011 at 20:04

    هل تعلمن ما هو حكم الشرع في السحاق واللواط (القذف من اعلى قمة في المدينة)

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 10 Thumb down 1

  83. حبيبة الرحمن
    04/01/2011 at 19:18

    الله يخرب بيت الجواز واللي عاوزه تتزوج علي سنينه هي اي واحده تجيب الذنب علي الظروف والجواز راعه ربكم في حالكم واستغفروه واواصبوا علي الصلاه وعلي ذكر الله وعلي طول تشغلوا القران في الشقه اللي انتم فيها والاحسن تبعده عن بعض وتجيبوا بنات يعيشوا معاكم في السكن لانه الموضوع ده لو استمريته فيه وربنا اكرمكم واتزوجتم مافيش راجل ولا 1000 راجل هايمله عنيكم لانه اتعودته علي الارف ده استغفروا ربكم واستعيذوا من الشيطان وفكروا لو واحده ماتت وانتم مع بعض اكده ايه هاتقول لربها اصلي مافيش جواز

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 8 Thumb down 0

  84. مريم
    04/01/2011 at 18:48

    انا بخاف وانت بتعملوا كدة ربنا ميغضبش عليكم انت بس ويمسنا نحن بعض من هذا العذاب فين العفة اين الصوم اين واين مبررتكم ضعيفة واللة لو وحدة فيكم تعرف بس ربنا ذرة كانت ترجعت ومتفتكروش بعد كدةان ربنا حيريح قلب اي وحدة فيكم دا بالعكس حتفضلوا فى العذاب دة طول العمر جزائا وفاقا انكم كنتم لاترجون للة وقارا

    قَـيّـم هذا الحل: Thumb up 2 Thumb down 1

  85. سندباد دمياط
    04/01/2011 at 18:21

    انا مش هقول حلال وحرام بس هقول انكم لما هتتجوزو مش هتحسو بلمتعه مع ازوجم بسبب الى انتو بتعملوه ده يا ريت تبطلو

    قَـيّـم هذا الحل: Thumb up 4 Thumb down 0

  86. وجهة نظر
    04/01/2011 at 18:01

    كويس انك عندك ضمير لسه بيأنبك الحقي قبل ميموت
    اولا اذا عندك نية فعلا تتوبي لا تبريري لنفسك الحرام لأن في بنات كتير متجوزوش بس لا مشوا حرام ولا بقوا سحاقيات.
    ثانيااقطعي علاقتك بزميلتك لان المرء علي دين خليله و متقوليش العشرة و انها ضعيفة انتي بتحميها لان ده مبرر تاني للأستمرار في الحرام
    وإذا انتي فاكره ان الحوليكي مغفلين و مش شايفين اللي انتو بتعملوه احب اقولك ان ده مش هيستمر.
    استغلي الفرصة ان ربنا سترك و استغفري و توبي انتي و زميلتك

    قَـيّـم هذا الحل: Thumb up 4 Thumb down 0

  87. reda
    04/01/2011 at 16:30

    هي طبعا حرام ولكنها اقل من الزنا وبعدين مافيه ملايين الفتيات التي يصبرن حتي الزواج الشرعي صوموا اتنيت وخميس مثلا العبوا رياضه القراءه مفيده هداكم الله

    قَـيّـم هذا الحل: Thumb up 4 Thumb down 0

  88. جميله
    04/01/2011 at 16:14

    اسأسأل الله لكما الهدايه .. حاولوا تبتعدوا عن بعض وربنا معاكم

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 7 Thumb down 1

  89. فارس
    04/01/2011 at 16:14

    اختي المحترمة اعلمي ان السبب فيما تقومان به هو بعدكم عن الله وقربكم من الشيطان وليس كل فتاة لا تصاحب شاب فعليها ان تصاحب فتاة وتقوم بعمل السحاق فهذا من عمل الشيطان فتوبوا الى الله واقتربوا منه بكثرة الاستغفار وكثرة ذكره تعالى والاستعاذة من الشيطان ومن المؤكد ان الله سيريح بالك بزوج صالح لتقضي معه حياتك حسب الطبيعة البشرية والفطرة السليمة فالرجل خلق للمرأة في الحلال والعكس أما البنت والبنت والشاب والشاب فهذا شذوذ وسحاق حرمه الله تعالى وتوعد فاعله فارتاحي اختاه من عذاب الضمير وانشغلي وصديقتك بذكر الله والانتهاء من الدراسة والله يحفظكم ويرعاكم ويعوضكم بالزوج الذي يعفكم عن المحرمات مع تحياتي .

    قَـيّـم هذا الحل: Thumb up 4 Thumb down 0

  90. هادى
    04/01/2011 at 15:45

    أنتى جواكى إحتياج أكبر بكثير من أنه بس إحتياج جنسى فأنتى محتاجة ان تحسى بأن شخص يحبك ويقبلك كما أنتى و حتى برغم ما تفعلينه.. فالله سبحانه وتعالى يريد مساعدتك بما أنتى فيه ويريد أن يخلصك بما أنتى فيه ولا يريد الغضب و الثأئر منك فهو يحبك ويريد الخير دائما لكى .. ولأنه يريد الخير لكى لأنه خلقك يحبك فهو يجد أن الانسان راحته ليس فى فعل الجنس مع نفس النوع وهذا ماخلق الانسان عليه من البدء .. لذلك فعندما تفعلين عملا شاذا فأنتى من داخلك ترفضين الامر لان الله سبحانه خلقك و خلق بداخلك التميز لتميزى الفعل نفسه .. فى رأيه لان تستطيعى التوقف عن هذا الفعل بسهولة حتى لو قال أعظم الحلالين للمشاكل .. فنصيحت أن تبحثين عن أصل المشكلة وليس السوك بما تفعلين فقط وإذا علاجتى الجذور سيحل السلوك .. أشعرى دئما أن الله سبحانه يحبك ويريد أن يساعدك ولا يريد الانتقام منك .. أنتى محبوبه ومهمة ..!!

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 7 Thumb down 0

  91. احمد فنكوش
    04/01/2011 at 15:31

    السلام عليكم ورحمة الله لي تعليق بسيط على حالتكما لو عرفتي ان شابين يفعلون ما تفعلون بماذا تنظري لكليهما لو طال بكما العمر ورايتا بعضكما سوف تخجلان من النظر في وجه بعض للطبيعة ناموس وانتم خرقتم ذلك الناموس بما يغضب الله استغفري ربك ولا تنامي معها في لاسرير واحد وفي النهاية ادعو لكما بالهداية والصلاح

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 6 Thumb down 0

  92. ahlam
    04/01/2011 at 14:55

    حبيبتي اعادة دي الي بتعمليها مع زميلتك حرام حاولي تتعرفي على شاب كويس وتتزوجي
    مع المدى يا حبيبتي راح تتعلقو فبعض كثير ممكن حتى ولو جاء كل واحدة فيكم عريس ما راح تتزوج عشان انتم تعلقتو مع بعضكم كثير وما راح تحسي ابدا بجسد زوجك
    ابعيدي عنها قدر الامكان البنت الي قالت ليكم هايك هي ما بتعرف شيئ ممكن يحصل ليكم برود جنسي عن الجنس الاخر يعني (الخشن)بعكس العادة السرية احسن من المنكر دا
    ان الله لعنة (الرجال الدين ياتون شهوة من دون نساء )والعكس صحيح والله اعلم احدرك فغضب الله اقوى من الرغبة فعليكي بالحلال

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 6 Thumb down 1

  93. wael
    04/01/2011 at 14:31

    العلاج انه لازم تسيبوا بعض تتفرقوا وكل واحده تحب واحد من جديد هتلاقوا شباب كتير

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 4 Thumb down 2

  94. الجزار
    04/01/2011 at 14:07

    لنا الله لست ادرى ماذا اكتب ولكن تعليم وكليه وسن ناضج وشويه وتكونوا قدوه لطلاب تعلمهوم التربيه اولاثم العلم ((طيب مش بترتاحوا من تأنيب الضمير وترتاحوا من الشئ دا طيب لغايه امتى ))سبتوا ايه للناس اللى مش متعلمين والجهله ؟؟؟قومى انتى وصاحبتك اتوضوا وتطهروا واقبلوا على الله بنيه سليمه مفادها البعد عن الرزيله وان يحفظ الله انفسكم من شياطين الانس والجن **وتذكرى بببببأن تلك الافعال من اعمال قوم لوط عليه السلام كان لهم الخزى والعذاب ولسه كمان يوم القيامه اصحى وفوقى لنفسك انتى وصاحبتك وتذكرى آخرتك //بهاء وجهك هايروح ويضيع كمان حيائك امام ربك انتى موافقه على كدا ؟؟وكل دا عشلن شهوه شيطان ذرعها فيكم ؟؟الله اكبر انتى كدا سحاقيه توبى واستغفرى ربك احسن لك

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 5 Thumb down 0

  95. hranksh
    04/01/2011 at 13:57

    الحل الوحيد علشان تبطلو كده لازم تشوفو واحد كويس يساعدكم ويحافظ عليكو

    او تعيشو قصة حب تنسيكو الموضوع ده

    والحل لو قدرتو عليه فعلا لو عايزين تبطلو

    مفيش غير ان انتو تقربو من ربنا اكتر

    اتمني

    قَـيّـم هذا الحل: Thumb up 4 Thumb down 0

  96. uknown
    04/01/2011 at 13:57

    الاخت العزيزه
    اول حاجه لازم تعرفيها واكيد عارفاها ان الموضوع ده حرام جدا وخروج عن الفطرة السويه
    تاني حاجه لازم تعرفي ان لما تمارسي السحاق لمده طويله صعب تبطليه حتى لو اتجوزتي لانك حتكوني اتعودتي على الجنس بطريقه معينه ومش قادره تستغني عنها

    نيجي للحل تعملي ايه ؟؟؟

    لازم طبعا تلتزمي بالصلاه وتدعي ربنا ان ربنا يكشف عنك اللي انتي فيه
    وتاني حاجه تخيلي كده ان انتي او صاحبتك اتجوزتو ومقدرتوش تبعدو عن الموضوع ده ومارستو بعد الجواز وجوزك او جز صاحبتك شافكر ايه اللي ممكن يحصل والفضيحه حيكون شكلها ايه
    تالت حاجه ترضي لبنتك انها تعمل كده مع بنت زيها ؟؟؟؟
    رابع حاجه ان انتي وهيا ندمانين على ده وده في حد ذاته كويس جدا
    حافظي على نفسك علشان جوزك ومتستعجليش الجواز جاي جاي

    بس بالطريقه دي حتدمري نفسك وحتدمري العلاقه بينك وبين زوجك

    قيم هذا الحل سلباً او ايجاباً: Thumb up 6 Thumb down 2

  97. نورا
    04/01/2011 at 13:45

    انا كنت بعمل كدا وبالذات مع اعز الناس ليا لعلمك انتي مش غلطانه ولا هيا برضو الواحد بيتطع من جواه ونفسه يتجوز فعلا طب تعرفي انا بيجي عليا وقت ببقي نفسي اعمل اى حاجا بس مع شب ومع ذالك متخيلش نفسي انا مش جريئه بس بجد الواحد تعبان اوى وبالذات عشان مفيش جواز وانتو مدام بترتاحو خلاص اصل انا حاسه بيكو اوى

    حل غير مناسب حسب التصويت. ما رأيك انت: Thumb up 9 Thumb down 28

  98. الفتى الطاير
    04/01/2011 at 13:44

    كده عيب يبنات اتقو الله هل تحب انتفعل اختك معك لما تفعلون لان ربنا حرم ده ومش عايز اخش فى تفاصيل لان جسمى بياشعر

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 10 Thumb down 1

  99. همس القلوب
    04/01/2011 at 13:42

    السلام عليكي يا أختي العزيزه ..
    مما لا شك فيه انك تدركين أن هذه الافعال محرمه ولا يجوز الاتيان بها علي الاطلاق ومهما كانت المبررات . كلنا نعرف مدي سوء الاحوال الاقتصاديه والمعيشيه ولكن علينا بالتفاؤل وأن نظن في الله عز وجل أن الفرج قريب . وأريد أن الفت انتبهاك يا أختي أنك ان لم تتوقفي عن هذا الافعال
    فمن المحتمل جدا أنك لن تستمتعي بالعلاقه مع زوجك . لأن عقلك ارتبط لذته بأفعال أخري مع بني جنسك .. أدعو الله أن يرزقك الانسان الصالح الذي يرويكي بحبه ويحتويكي .

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 11 Thumb down 0

  100. الصريح
    04/01/2011 at 13:24

    لله سبحانة وتعالي خلق(الرجل)و(المراة)لكي يكمل كل واحد منهما الاخر
    فتصبح(المراة)سكن(للرجل)بالحلالالالالال والعكس صحيح
    اما ماتفعلينة انتي بزميلاتك يسمي (شذوذ جنسي/سحاق)فهو محرم شرعآ
    وهناك نصيحة اقدمها لك تذكري (قصة قوم لوط)علية السلام
    وماذا فعل الله بهم اتودين ان يغضب الله منك
    تذكري القصة في كل لحظة ماان تحسين بالرغبة (المحرمة)
    وسوف تقلعين عن هذة العادة (المحرمة)بأذن

    حل مناسب حسب التصويت. وانت ما هو رأيك? Thumb up 20 Thumb down 1

اترك رداً أو حلاً لهذه المشكلة