مشاكل الخطوبة

مخطوبة واحب اخر

انا بنت عندي 17 سنه في تالته ثانوي عام انا مخطوبة لابن عمي هو بيحبني جدا وانا بحس ساعات اني بحبه ولكن اناكنت بحب صاحب اخويا الاول بس هو معترفليش انه بيحبني او انا قولتله هو بيبصلي عالطول وانا كمان وبفكر فيه كل ما اشوفه انا تعبت بجد اسيب خطيبي ولا لا انا لو سبته هاتحصل مشاكل كتير وبحب حبيبي الاولاني جدا اعمل ايه وياريت الاجابه بسرعه لاني تعبت قوي

مشاكل وحلول ذات صلة

اضيف بتاريخ: Sunday, April 24th, 2011 في 10:03

كلمات مشاكل وحلول: , , , , , ,

8 رد to “مخطوبة واحب اخر”

  1. رجل
    16/05/2011 at 02:22

    انا حصلى نفس الموضوع بس كنت ابن العم بقى …. وسيبتها لانها انسانه خاينه وميملاش عينها غير …..) دا مش حب يا اختى … واعتقد انك اعقل منها بكتير …. ومحترمه عنها … والله لو اتبدلت الاماكن وكان ابن عمك اللى بتحبيه ( شغل شيطان ) كنتى هتلاقى فيه الحب لان الشيطان بيزينهولك ……… وربنا يكرمك

  2. أسير الحب والغرام
    11/05/2011 at 00:54

    بسم الله الرحمن الرحيم وبعد أنا أنصحك أن تستمرى مع خطيبك لانه هو ده الى يستهلك لان صاحب أخوكى مبيحبيكش لانه لو بيحبك كان عمل المستحيل علشان يتجوزك وعلى رى المثل خدى الي يحبك ومتخديش الي انتى بتحبيه علشان مش هترتحى معه بعد الجواز

  3. سوسي
    30/04/2011 at 00:08

    نصيحة لا تتخلي عن خطيبك لإنو ممكن رفيق أخوكي متل ما حبك يحب غيرك و بتكوني خسرتي إنسان كان مكرس ليكي حياة حلوة فكري قبل ما تاخدي أي قرار لإنو قرارك رح يأثر على حياتك

  4. محمد الوزير
    28/04/2011 at 19:32

    أتجوزي أبن عمك وأحمدي ربنا أنه راضي بيكي ومتعمليش مشاكل وتفضحي نفسك لأنه حيتجوزك غصب عنك سواء ترضي أو لا ترضي فلا تكسري أحترامه لكي بلا صاحب أخويا بيبصلي وأنا ببصله دا أنسان تافه لو محترم وعارف أنك مخطوبه لأبن عمك المفروض من يشوفك يحط وشه في الأرض
    أوعي تغلطي الغلطة دي

  5. آه ياعمرى
    24/04/2011 at 17:10

    طبعا دا كلام لا يصح اطلاقا انك تسيبى خطيبك سواء ابن عمك او غيره عشان واحد انتى معجبه بيه ولم تصارحيه بحبك او هو يبادلك نفس الاحساس السعاده فى الرضا باللى فايدك وربنا يهديكى ويوفقك لما فيه الخير

  6. فريد
    24/04/2011 at 16:36

    والله يا أختي مشكلتك شوية معقدة بس أنا عند ليك رأي أنت قلت أنك بتحب صاحب أخوك دا مش مشكل رغم أني أعتقد أنك معجبة به فقط لكن المشكل هل أنت متأكدة من حبه ليك ومشاعره نحوك، إذا كان ببصلك أو ينظر إليك بشغف لا يعني أنه يحبك خاصة إذا كان يعرف أنك مخطوبة وما عمل ولا شيئ لأن الرجل اذا كان يحب أمرأة من قلبه بمجرد أنه يصور أنها ستكون مع غيره يجنن ويعمل المستحيل حتى ما تكون لغيره دا هو الحب الحقيقي يا أختي أما اذا كان ببصلك وهو عارف أنك مخطوبة دا مش حب دا اسمه اعجاب أو لانه بعملك زي ما أنت تعمليه نظرة مقابل نظرة يعني باختصار ابن عمك يحبك واثبت نيته فيك وخطبك فلا تضيعيه وتضيع نفسك على أمل مشبوه ومثلما يقول المثل ابحث على من يحبك ولا تبحث على من تحب فلا تفكر في المفقود حتى لا تفقد الموجود

  7. شهريار
    24/04/2011 at 14:52

    بصى يل ستى الحب الاولانى ده دايما بيبقى اعجاب مش اكتر
    لانه اول حد بتقع عينك عليه
    خلى الحب ده لخطيبك ايلى هيبقى زوجك
    وابعدى عن الولد التانى ده
    وقربى من ربنا
    وربنا يوفقك
    اتقى الله وخليكى مع خطيبك

  8. نجم المنيا
    24/04/2011 at 11:14

    الاخت الفاضله بلاش تسيبى خطيبك
    اولا دة ابن عمك واكتر واحد هايخاف عليكى لانو من دمك ولحمك والاهم زى ما بتقولى انه بيحبك ودة ف حد ذاته حاجه جميله جدا هايعيشك احلا عيشه وهايفرض عليكى بحبه ليكى انك تحبيه او حتى تحترميه انما الشخص التانى دة انتى متعرفيش ان كان بيحبك اد حبك ليه ولا لا دة اذا كان بيحبك اصلا …. والله بعد الجواز من ابن عمك هاتحبيه واسمعى كلامى ودة خطيبك جايز الانسان التانى دة اصلا بيلعب بيكى الحب مش بصات الحب افعال وبلاش تخسرى خطيبك عشان هاتندمى والله العظيم بجد هاتندمى وانا اسف لو كنت دايقتك بكلامى بس انا اتعلمت كتير وربنا يوفقك يااااارب

اترك رداً أو حلاً لهذه المشكلة