مشاكل الارامل

ارمله حائرة بين اولادى وقلبي

انا ارمله عمري 46 وعندي خمس ابناء واهل زوجي يكرهوننى لحب زوجى المتوفي لى.

ادخل صفحة زوجى المتوفى على الفيس بوك ولفت نظري اساتذى وانا في المرحلة المتوسطة كنت متعلقة بيه وقتها وهوشجعنى وبعد فترة تركنى وقال ده لعب عيال هو عمره الان 57 المهم ارسلت له طلب صداقة عرفنى وتوالت الرسائل على الفيس.

وانا احيانا ارد عليه واحيانا لا حتى تعلقت به وتعودت ان يكلمنى، وبدا يتصل على تليفونيا ليسمع صوتى وتعلق بي جدا وحكى لى همومه وظرووفه.

زوجته مريضه من سنين واخبرنى انه احببنى ويحلم بي زوجة له لكن المشكله عندى انا هى اولادى واخبرته انى لن اضحى باولادى، واهل زوجى لن يتروكونى بحالي خاصة اننا ريف.

انا بين نارين نار انى اكلمه وبين الاحساس بالذنب لان ىهذا حرام شرعا، وبين انى تعلقت به جدا ولا سبيل انى اتزوجه.

مع العلم انه لم يتكلم عى اى كلام خارج لكن انا ملتزمة واخاف الله واحساسي بالذنب يقتلنى وصعب اننا نتزوج، قال خلينا نتكلم ونحلم مع بعض كافي.

دلونى ماذا افعل صعبان على اعمل له بلوك خايفة على زعله، وفي نفس الوقت صعبان على نفسي انى حرمت من الحب والحنان طوال حياتى، وخايفة من ربي ومن اهتزاز صورتى امام اولادى لو عرفو بانى احدث اى رجل غريب بحكم انى ملتزمة دينيًا

مشاكل وحلول ذات صلة

اضيف بتاريخ: Sunday, September 23rd, 2018 في 05:48

كلمات مشاكل وحلول: , , , , ,

3 رد to “ارمله حائرة بين اولادى وقلبي”

  1. جنتل مان فارس
    26/06/2021 at 18:11

    يا ست الكل خافي الله عز شانه وجلاله في نفسك وفي أولادك وابتعدي عن افعال المراهقة التي انتي فيها وكمان تقولين علي نفسك انك ملتزمه دينيا احترمي نفسك واقفلي صفحه هذا الرجل نهائيا وراعي أولادك لانهم هم اولي ب حبك وحنانك ورعايتك.. اللهم إني بلغت ف اللهم اشهد

  2. عاااااااااابر سبيل
    06/11/2019 at 15:24

    ارمله وعندك من الأولاد خمسه وملتزمه دينيا وتتحدثين بالنت مع رجل وحب وغراميات .. تقدري تقولي لي ما هذا التناقض .. خافي الله في كلامك وفي أعمالك قبل أن يتم فضحك من الله عز شأنه وجلاله .. اللهم أني بلغت فاللهم أشهد .

  3. ابوالبتول
    23/09/2018 at 19:46

    يااختي الارملة العزيزة انت خايفة من زعله ومش خايفه من ربنا عزوجل حرام عليك اتقي الله في نفسك وفي اولادك اليتامى دول واقطع علاقتك المحرمة بهذا الراجل العجوز واعرفي ازاي تحافظي على خلاقك وسمعتك وشرفك وسمعة اولادك انت الان الاب والام لهم قومي على تربيتهم التربية الصالحة تفوزي بالجنة التي وعدها الله لعباده قال الرسول الكريم من كانت له بنتين اوثلاث فقام بتربيتهم والاحسان اليهم ادخلاه الجنة – وصدقيني هذا الرجل لايصلح ان يكون زوج لك فهو متزوج وعندو امراة مريضة وهي بحاحة لرعايته والاهتمام بها اتركيه واصبري وفكري في مصلحة اولادك والاهتمام بهم وربنا يبارك لكم فيهم ويعوضك خير في هذة الحياة

اترك رداً أو حلاً لهذه المشكلة