مشاكل الخيانة الزوجية

هل كلامي مع زوج اختي خيانة زوجية

السلام عليكم ورحمه الله اشكر اداره الموقع والعاملين والاخوه الذين يكتبوا فيه  واتمني ان اجد حلا لمشكلتي عندكم

مشكلتي ان لدي وقت من الفراغ مع اني زوجة ولدي ابناء عمري 32سنه متزوجة واحب زوجي كثير وسيده بيت من الدرجه الاولي وزوجي يحبني لاني لااهمله واجعله هو اول اهتمامتي بس المشكله من فتره بسيطه حوالي 6اشهر تحدث لي صديق من العائله علي تليفوني وتكلمنا عادي عن احوال الاسره ومره في مرة اعتاد ان يكلمني كل يوم وينتظر ان اكلمه بالرغم من اننا لانتكلم في غير العادي بس كاصدقاء يعني حوالين مشاكل الابناء مشاكل اخواتي امور عاديه بس حسييت انى بدات اتعود علي ان يكلمني باستمرار ونتزاور كثرا بحكم القرابه ونرتاح للكلام مع بعض في التليفون ومش عارفه هل ديه تعتبر خيانه للزوج مع العلم ان هو قريب لنا اوي يعني مش محل شك بس اكيد لوهو لاحظ كثرة الكلام اكيد هيزعل ومرة من المرات سمعتني بنتي وانا بتكلم معاه وقالت لي ياماما علي فكره هو بيكلمك كثير كده ليه وحسيت ان البت بتشك فيه ومش عارفه اتخلص من الموضوع ده الزاي وهل مش من الممكن ان تكون فيه صداقه بين الرجل وامراة ولاممكن تدخل مداخل ثانيه انصحوني اخواتي بس بالعلم ان هذا يكون زوج اختي يعني قريب جدا وخائفه من حدوث اي مشاكل بسببي

مشاكل وحلول ذات صلة

اضيف بتاريخ: Friday, October 15th, 2010 في 03:47

كلمات مشاكل وحلول: , , , , , , , , , , , ,

43 رد to “هل كلامي مع زوج اختي خيانة زوجية”

  1. العاشق
    26/02/2015 at 20:45

    الحمدالله ان هداك يااختى وعرفت الحلال من الحرام والحق من الباطل استمري على هدايةالله لك ولاتردي عليه نهاياوولوتطلب الامرغيري رقم هاتفك ولاتثق فيه وفي كل مايقوله لك واعلمي ان المصايب والبلاوي تجي من الاقارب وخصوصا المحارم اماتقري وتسمع عن جرائمهم بحق اقرب الناس لهم وهتك اعراض الحرائر الشريفات من نساءالمسلمين والتشهيربهن وابتزازهن وتاكدي انه لاصداقةولاعلاقة بين الرجل والمراة من غير رابط شرعي كالزواج اوالخطوبة ومايروجون له اعداءالله من المنحرفين والسفلة كلهااوهام كاذبةوغيرشرعيةولااخلاقية

  2. ابو رها
    11/07/2014 at 18:16

    اختي الكريمة احذري من هذا الرجل فلا تثقي بة ولا ترتاحي له ان ذئب بشري سيغرر بك حتى يتمكن والرسول صلى الله عليه وسلم حذرنا الحمو الموت فما بالك بقريب من كلامك شعرت بانك تعانين من صراع بين البقاء معة او تركة فهذا الصراع هو الخلل وانذار بالخطر الذي سيدمر حياتك ارجوا منك الابتعاد والتقرب الى الله بالصلاة وقرائة القران

  3. ديدو
    12/12/2013 at 07:03

    بصي انتي تغيري رقم تليفونك لو بيكلمك على الموبايل ولو امكن تكلميه وتقوليلو ان جوزك سمعك وانتي بتكلميه وقوليلو ان جوزك راجل متفاهم وبيحبك قوي ولما عرف بكدة قالك انتي كدة جيتي عليا وعلى حقوقي وانا هعتبر نفسي مسمعتش حاجة بس ياريت ده ميتكررش تاني واكيد قريبك دة هيقدر الموضوع ويفهم ان جوزك بيحبك وان انتي بتحبيه

  4. ابواميرة
    23/01/2013 at 11:58

    تاكدي ان اغلب جرايم والفواحش سببهاالمحارم والاقارب وهومايعرف ب زناالمحارم وياماتخربت بيوت وتشردت اسرواطفال بسبب تهاون الناس وقلة الوازع الديني لديهم يعني زوج الاخت يكلم اخت زوجته اوابن العم يكلم بنت عمه اوعمته ويشوفهاويختلى بهاوداحرام شرعاولايجوز والرسول الكريم حذرمن الحمو قالوايارسول الله ارايت الحمو قال الحموالموت الحموالموت وهوقريب الزوج اوالزوجة والافضل لك ماتكلميه خالص واحذري منه عشان تحفظ زوجك وبيتك وماتقعي في الحرام وربي يهديك

  5. اسامه توحيد
    04/07/2012 at 08:44

    اختي : لاتوجد صداقه بين رجل امرأه ابدا … ولو وجدت تتحول الي شئ اخر .. ولاادري كيف يسمح لنفسه بان يفعل … فهي دائما تبدأ بذلك مناقشه بربيئه ثم اعجاب او تعود ثم ………..

  6. صاحب لمشكله
    03/12/2010 at 21:02

    شكرا لكم ولتقيمكم لمشكلتي واحمد الله ان اخرج من هذا الجهاز اللعين حل لمشاكل لناس وقرب لاحباء في الله يومرون بالمعروف وينهونعن المنكر فاحمد لله وشكرا له لاني بقو منكم ومن كلامكم الذي صحي مافي داخلي من تقوي في حب بيتي وزوجي واعانني علي كل وسواس من قلبي وانا بحمد الله الان لا اتكلم مطلقا او حتي امسك موبيلي وافكر في ان اكلم هذا الشخص وتطهرت لله عز وجل والله يتقبل مني ومنكم وشكر ا لكم اصدقائي في الله

  7. الهوااااااري
    01/12/2010 at 07:52

    يابنت الناس انت عارفه وفاهمه كويس انه في بينكم حاجه وسبب كدا انك مش قادره تقوليله متكلمنيش في التليفون تاني والسبب الاكيد كمان انك انت هنا بتعرضي مشكلتك وعاوزه حلها يعني اصبحت مشكله ارجوكي ارجوكي ارجوكي متخربيش على نفسك ومتخربيش بيتك بنفسك محدش هينفعك غير زوجك المخلص ليكي وعطياكي الامان ومشتريلك تليفون يعني الراجل مقصرش معاكي وعمره اكيد ما هيقصر انشاء الله اتقي الله وبنتك عرفتك انا حاسس انه ربنا بعتلك بنتك علشان تعرفك قبل الموضوع ما يكبر وسامحيني

  8. dr -gamal
    30/11/2010 at 23:05

    الله يسمحك – حرقتى دمى – اتقى الله – الخيانه انواع وانت تقعى فى احداها – الدين يمنع الخلوه بين الرجل والمرأه والتليفون احد مظاهر الخلوه ويكون الشيطان ثالثكما – ابتعدى بسرعه وبصرامه واعلمى ( كما تدين تدانى )_ قبل استغاثتك مره اخرى للموقع انه حدث بينكم اكثر من ذلك وعندها تكون الطامه الكبرى

  9. اختك بالله
    29/11/2010 at 18:24

    انامع اخواني واخواتي ابتعدي ولا تخوني زوجك واختك اعز ناسك نعم هذه خيانه ولو انت ماتعرفين انها خيانه كان ماضميرك الطيب انبك ان لك ضمير يخاف الله فاحرصي واحرصي على رضاه الله وثم رضاه هذا الزوج الطيب الي يستاهل منك كل كل خير ووفاء الله يهديكي ويهدينا

  10. ماجستير علم نفس
    20/11/2010 at 03:41

    الله عليكى سيدتى العفيفة واهلا بك تائبه متعففه عن الصغائر واتمرى بالرجوع الى الله
    الحمدلله الخير فى وفى امتى الى يوم الدين
    كل فترة اكتبلنا وقولى انك ارتحتى نفسيا من الحمل اللى كنت شيلاه من تانيب الضمير
    وانا وكل اخواتك فى الموقع ننتظر ردك

  11. مصرية
    09/11/2010 at 12:05

    اوعى تفتكرى ان ده حاجة بسيطة ده الشيطان اللى بيصغرها وعلى اى حال ربنا بيحبك انك انتبهتى قبل فوات الاوان اشغلى نفسك اتعودى انك تتكلمى كل يوم مع اختك بدل جوز اختك اشتركى فى جمعية خيرية ح تستمتعى بعمل الخير والسعاده التى لاتوصف بانك مفيش عندك لحظة فاضية تتكلمى فيها مع حد كلام مالوش لزوم و اللى احلى وامتع وربنا ييسرها لك انك تروحى تتعلمى تلاوة قرآن وتحفظى وابقى شوفى المتعة والراحة النفسية دا غير ان ربنا قادر انه يبدل سيئاتك حسنات

  12. blue bird
    09/11/2010 at 01:05

    الإثم ما حاك في القلب و خشيت لأن يطلع عليه الناس صدق رسول الله صلى الله عليه و سلم طالما إنك توقفتي عند تلك العلاقة و سئلتي نفسك و شكيتي يبقي أكيد فيه حاجة غلط. إبعدي تماما لفترة و بعد كدة عيدي صياغة علاقتك معاه لأنه جوز أختك يعني حتشوفيه و تقابليه باستمرار. لازم تسقطي الست شهور الأخيرة تماما من ذاكرتك و تبصي له علي أنه جوز أختك فقط. المسألة تحتاج لقوة عزيمة و لعمق إيمان ربنا يعينك.

  13. رحمه
    25/10/2010 at 22:58

    اتقي الله بزوجك وباختك لانو كمان تدين ندان وانتي عندك بنوته حرام

  14. صاحبة المشكلة
    25/10/2010 at 13:40

    شكرا اصدقائي علي كلامكم ونصائحكم والله انا فعلا عملت بيها وكل ما التليفون اوالرقم بتاعه يرن اطنش ولاارد والحمد لله عادي واهتميت في بيتي وجوزي وكل نا الشيطان يوسوس لي ان اكلمه افتح هذه الصفحه لقرائت نصائحكم واصلي والحمد لله دلوقتي من يومها وانا لااكلمه ولاكلمه بسلاكن يفاجئنى بزيارته هو واختي عادي نتكلم اسرين في وجود اختي وزوجي لاكن هو يلاحقني بعيناه تسئل عن سبب عدم الكلام وانا بطنش انا كده صح ولاايه

  15. طـــــــــارق حبيب
    23/10/2010 at 16:38

    هتخربى على اختك وبيتك كمااااااااااااان

  16. soso
    23/10/2010 at 02:59

    انا حزنت عليكي من كتر الكلام اللي وصلك مشان هيك ما رح اضيف اي شي

  17. kamal
    22/10/2010 at 02:36

    لا تعليق يااختى فقد نصحوكى من هم قبلى وهم جميعا على حق اتقى الله اتقى الله اتقى الله

  18. فيصل
    17/10/2010 at 23:40

    تعتبر خياااااانه لزوجك ولاتحاولي تضحكي على نفسك

  19. متفائل
    17/10/2010 at 15:56

    لماذا الهجوم دا كله هى الخت قالت انها بتكلمه غلط أبأسلوب خارج كان لازم نسال الأخت زوجك عارف ؟طب لوعرف ايه شعوره ورأيه؟ حط نفسك مكان اختك؟نصيحتى يا ست الناس منغير احراج أو مشاكل أو حساسية اقطعى الحديث معه بالتدريج ولأن الموضوع ملفت لبنتك ولو هياموجوده تكلمه جوز خلتها بس تحسسى نفسك بالأمان ربنا يسعدك ويسترك فى الدنيا والآخرة

  20. ** البحر الهادئ **
    17/10/2010 at 07:34

    السلام عليكم * بقية للتعليقى الأول أسالك بالله يامراقب ان تنشر كلامى لان الموضوع استفزنى الصراحة * والله محتار كيف امرأة زوج يوفر لها كل شئ ويعمل المسكين ويكد لكي يوفر لها لقمة العيش والحياة التى تكون فيها ستر من رزق ولقمة عيش ومحبة وانتى وجدتى كل شئ فى هاذا الزوج ** ولكن والله انكى تدورى على خراب بيتكى وبيت اختكى واخاف والله لو انكشف امرك راح تجدى انتى واختكى فى الطريق ولا احد يقبل النظر الى وجهكى من زوجكى واولادك ثم عائلتكى اخوانك وووالدك * اما اختكى المسكينة المغدور بها من طرف اختها والتى هو انتى ستكون ضحية بسببك وربما تتطلق بعد تكثر المشاكل وهاذا زوها الاحمق يهرب ** استمرى على ماانتى عليه ستجدى نفسكى فى الطريق لا احد يرحمكى ولا حتى اطفالك وتبقى لكى غصة فى قلبك مدى الحياة وحتى لا قدر الله تموتين اولادك يخجلون يروحون لجنازتكى ويدفنوكى ** ناس لا تقدر العواقب * زوج يحبها ويخاف عليها وبيت توجد فيه الستر واطفال ماشاء الله ولكن مو عاجبك شئ انتى امرأة غداارة *اللهم احفظنا وابعد عنا وعلى جميع المسلمين اولاد وبنات الحرام ** اللهم آمين آمين آمين يارب العالمين **والسلام على من اتبع الهدى

  21. ** البحر الهادئ **
    17/10/2010 at 07:21

    السلام عليكم * انتى تعرفى تماما ماذا يجب ان تفعلينه ولكن الصراحة انكى لا تقدرى الحياة الزوجية اسف على هاذا التعبير تتبعين هواكى ولكن لا تعرفى كيف المشاكل وهدم الاسرة كيف يبدأ من كلمة بسيطة ونظرة وووو ثم الانحلال فى امور اخرى وانتى تعرفى تماما ماذا اعنى وماذا لو زوجكى كان يتكلم مع زوجة هاذا الرجل بالطريقة التى انتى تتكلمين فيها معاه هل سيرضى ؟؟؟ او انتى تعرفى ان زوجكى يتكلم مع زوجته ماذا سيكون ردك ؟؟؟ سؤال صعب تجدى الايجابة عنه صح ؟؟ مااظن انها خيانة بالنسبة الي لو زوجكى فعل وتكلم مع اي امراة اخرى ووجد راحته لانكى انتى الى الان ماعرفتى كلامك مع رجل اخر والدخول فى مواضيع خاصة لا تعرفين ان كان خيانة ام لا * الان البنت عرفت وغدا تكبر شوي وتعرف اكثر وبعدين الاولاد والوزج ويطلع الحكي والكلام وقتها تتمنين لو الارض تنشق وتبلعكى * اللهم استر على بناتنا وبنات جميع المسلمين ** اللهم آمين آمين آمين يارب العالمين ** والسلام على من اتبع الهدى **

  22. شيرى
    17/10/2010 at 02:21

    الكلام بداية الغلط…الامور بالنسبة للرجل هى مجرد تسلية واثبات للرجولة لكن بالنسبة لك سوف تنال منك ومن كرامتك…انت الخاسرة الوحيدة فى هذه العلاقة…اذا عرف احد بها سوف تخسرى اولادك وزوجك واختك وستظهرى بمظهر الاخت الخائنةالتى تحاول سرقة زوج اختها …ابتعدى عن هذه العلاقة التى لا جدوى منها…لا تدمرى حياتك بسبب نزوة او علاقة عابرة فليس هناك صداقة بين الرجل والمرأة

  23. صاحبة المشكلة
    17/10/2010 at 02:10

    انا متشكره يااصدقائي لوانكم كبرتوا الموضوع قوي والله العظيم هو كلام عادي خالص بس انا هسمع نصيحتكم واطلب منه عدم الكلام معي نهائيا لاني اتقي الله واخاف ان اغضبه شكرا لكم

  24. انسان عادي
    16/10/2010 at 12:04

    زي ما اتعودتي انك تكلمية….عودي نفسك انك تكلمي جوزك في التليفون لول باول

  25. عمرو صبحى من ديروط الشريف اسيوط
    16/10/2010 at 08:23

    والله العظيم هذه المرأ”ة هى عارفه اللى بتعملوا ده خطأ كبير بس هى عايزه حد يريح ضميرها ويقولها برافوا استمرى فى هذا ياسيدتى الغير فاضلة عايزه ايه من الدنيا تانى زوج محب واولاد واسرة سعيدة ليه يابنات حواء الانحطاط اسأل سؤال هل زوجك ولا اختك تدرين بهذه المكالمات هل تستطيعى ان تقولى لذوجك انك تعودى على ان زوج اختك يكلمك كل يوم وهل يستطيع زوج اختك ان يقول لزوجته انه تعود على ان يكلمك كل يوم ومرتاح معاكى فى المكالمات والله انتما الثنان يجركما الشيطان الى الرزيلة وخراب بيتكما وفضيحتكما واول من شك فى تصرفاتك بنتك والباقية تأتى ولو علم الزوج فابشرك بنهايتك القريبة 00000ارجعى الى عقلك وابتعدى عن طريق الشيطان واسمعى كلام رسولنا الكريم حيث قال: الحمو الموت000 اللهم انى بلغت اللهم اشهد 000والسلام عليكم ورحمة الله

  26. فراس فراس
    16/10/2010 at 06:30

    فين النساء الفاضلات فى الزمن ده

    لما سئلوا ستنا عائشة ماهو افضل مافى المرأة

    قالت هوا ان لا يراها الرجل وان لا ترى الرجل

    ومن خصائص الحور العين فى سورة الرحمن

    {حور مقصورات في الخيام}

    ان مفيش حد يشفهم

    وكدة كدة انتى عارفة ان ده حرام

    لأن الرسول قال الأثم هوا من حاك فى صدرك وماكرهت ان يراك عليه الناس

    وانتى الموضوع بقى يريبك ويحيك فى صدرك بدليل انك بتسئلى عنه

    وكرهتى أن بنتك تشوفك وانتى بتكلميه

    يعنى جمعتى خاصيتين الأثم

    معتقدشى فيها كلام بعد كدة

    أسأل الله أن يغفر لنا ولكى

  27. هنا
    16/10/2010 at 02:41

    للاسف انا مش عارفة اقول اية انتى فاهمة بتعملى اية انتى كدة بتهدمى بيتك وياريت كدة وبس لكن لاسف بتخسرى اولادك كمان انا عاوزاكى بس تحطى نفسك مكان اختك تفتكرى هايكون رد اية ياترى هايكون عادى مفتكرش اكيد هاتخصرى اختك واعلمى لو اختك وزوجك عرفو هاتخسرى كل شئ بيتك واولادك وزوجك واختك شفتى هاتخسرى قد اية ارجعى لعقلك يا اختى وبلاش تخربى بيتك بايدك غيرى رقم تليفونك وياريت متروديش على اى رقم غريب لانة ممكن ياخدو من موبايل اختك للمرة الاخيرة حافظى على بيتك وزوجك واولادك واختك

  28. اسماعيل
    16/10/2010 at 01:19

    اتقى الله فى بناتك انتى منتظرة ايه لم بنتك سمعتك وانتى بتتكلمى كتير عاوزها تطلع زيك حافظى لى بيتك وزوجك مهما تكون صلة القرابة هية كل واحدة لها قريب ممكن تتكلم معاه بالساعات خير ان شاء الله كلمى اخواتك احسن

  29. القلب الطيب
    15/10/2010 at 23:13

    اظن كلام الناس واضح وانا مش لازم اتكلم كتير لان الناس وضحتلك انك لازم تنسى العلاقه دى
    لان اصلا حرام الصداقه بين الرجل والست وخصوصآ لو ست متجوزه
    وانتى قلتى الحل فى مشكلتك لما قلتى ان جوزك لو عرف هيزعل وشوفى بقى الزعل هيبقى عامل ازاى اقل حاجه فضيحه ليكى وطلاق
    نصيحه من اخ لكى انك تبطلى الموضوع ده قبل ما تقع الفاس فى الراس

  30. ابو عبد الرحمن
    15/10/2010 at 20:56

    الالجوال سهل لكن العمل صعب اسمعى حللك المشكله دى المصطفى صلى الله عليه وسلم سوئل النبى عن الحمو قال الحمو الموت الحمو الموت يعنى القريب الذى لا يشك فيه هو الخطر الحقيقى الذى يجب الابتعاد عنه والله الموفق للعمل الصالح الذى يقرب لله ويفرح به الانسان يوم القيامه

  31. elshref
    15/10/2010 at 19:42

    سيدتي انتي ام وزوجه ولديك بنت كبيره وبتقولي ان البنت سمعت كلامك معاه والصغيره شكت يعني انتي القدوه بالنسبه لها مابالك ما تشك فس سلوك امها ماذا هي سوف تفعل انتي ياسيدتي في غنه عن كل هذا وابتعدي كل البعد عن هذه المشاكل وصادقي اختك افضل من ان تصادقي زوجها ولو مش بترتاحي فيها دوري علي صديق تكون سيده مثلك لان هذا الخطاء سوف يكبر وتصبحي لاتقدري علي الابتعاد عنه وحافظي علي صلواتك واكثري من الاستغفار واملىءفراغك بالمذاكره لللاولاد اوالتحدث معهم وقربي من ابنائك واجعليهم هما اصدقائك تكسبي رضي ربك واعانك الله علي همزات الشياطين

  32. aboamar
    15/10/2010 at 19:26

    اتقى اللة فى زوجك واعلمى ان الشيطان هذا احد مداخلة

  33. harounsss
    15/10/2010 at 15:53

    السلام عليكم أختي / نصحية اقطعي الطريق دي نهائي لانوا دي البداية ولكن الله اعلم النهاية حتكون كيف وربما يأخداك من زوجك وأولادك وانتي الأن في البداية حوالي من اليوم أنهاء هذا الموضوع

  34. شباب الدرب
    15/10/2010 at 14:54

    ابعدى عن المشاكل دى مفيش صداقة ولا امان فى هذا الزمن اهم شىء بتك واولادك وزوجك ارمى الخط وقولى المحمول ضاع وابعدى عن الشبهات مهما كان قريبك ابن قبيلة الاشراف الجعافرة قنا نجع حمادى

  35. ربنا يشفى
    15/10/2010 at 13:16

    اعكسى الموضوع لو عرفتى ان جوزك بيكلم واحده قريبته باستمرار ومن وراكى
    من غير ما تعرفى وبعدين عرفتى فجاه هتعملى ايه
    اتقى الله
    وانتى عارفه السكه دى اخرتها ايه

  36. دكتور محمد العجمى
    15/10/2010 at 12:56

    أنا فى رأييى تبعدى نفسك عن مجال الريبة و الشك زائد ان معظم هذه العلاقات كثيرا ما تتطور خاصة اذا حسيتى انه بيعوضك عن أى شيئ ممكن يكون ناقصك فى علاقتك نع جوزك

  37. تالين
    15/10/2010 at 11:29

    بحب احكيلك انو لازم تبتعدي عنو حافضي على عيلتك وزوجك وهو كمان جوز اختك ولو تعرف اختك بتفكر بشي غير الي انتو بتفكرو فيه يعني انتو نحكو بس اصدقاء وما في صداقه وبالخير الصداقه بمكن تصير حب وانتي بتحكي انو تعودتي انو يكلمك وتسمعي صوتو كل يوم وانا متأكده انو بتنتضري مكالمكتو بس هاد غلط ديري بالك ع اسرتك احسلك ……

  38. ضياء
    15/10/2010 at 09:58

    انا رأي من رأي اخي حوده و المثل يقول
    الباب الي يجي منه الهوا سده واستريح

  39. العندليب
    15/10/2010 at 09:20

    اختي الكريمة لا يوجد بالاساس اصدقاء بين الشب والبنت بالشريعة الاسلامية كلو حرام – بنصحك انو لاتتصلي فيه ولا تردي عليه وحاولي تنسي

  40. انسان
    15/10/2010 at 08:46

    وماذا بعد
    بص يا اختى فى اللة بكل بساطة اجباتك موجودة فى شرحك للمشكلة انتى بنفسك بتقولى انك تعودتى على الكلام معاة باستمرار وهو كذللك فدة معناة اية ان الخطا قرب صدقينى اى شكل لعلاقة رجل بامراة نهايتة الخطا ابتعدى وحفظى على اسرتك واقتربى من زوجك اولى وانهى تلك العلاقة قلى ممكن تدمر كيان عائلة كاملة وتفقدك اعز الناس زوجك وابنائك وفى الاخر تفقدك قلى عمرة ما يتعوض اختك صدقينى وبادرى بانهاء العلاقة ايا كان شكلها
    زربنا يعينك ويهيدكى

  41. كلمة حق
    15/10/2010 at 08:07

    اي علاقه بتبدء عادي ثم بتاخل شيء تاني…… علشان كده اتاكدي انك بكلامك للشخص دا حياتك هتدمر وحياة ولادك لاني شفت قصص كتير كده بتبدء عادي خالص وتنتهي بمصايب..لان اللي بنشفهم ف الجرايد والمشاكل زينا بالظبط بدءوا بحاجات بسيطه ثم لجرايم…..زما فيش حاجه اسمها صداقه بين راجل وست الا في التلفزيون بس والاعلام……و الاعلام كداب ليس له علاقه بالواقع نهائي….لان صداقات التلفزيون جميله و مافيهاش مشاكل وفيها صدق …….دي دنيا الخيال مش الواقع….ومعظم اللي حياتهم ادمروا عايشين في الخيال (يعني زي المخدر )

  42. كلمة حق
    15/10/2010 at 08:01

    مجرد كلامك مع حد مش في وجود جوزك يعتبر خيانه زوجيه…..لانك في الظلام ..تقدري تقولي لجوزك انك بتكلميه كلام عادي…….زولازم تعرفي ان معظم الخيانات الزوجيه اللي بتحصل وبتؤدي لدمار الابناء والزوجات بتبدء بكلام عادي….زدي اسمها صغرات الشيطان اللي بيدخل منها وبعدين بيوسعها علشان كده الدين سد الثغرات…..من الثغرات دي كلمتك احنا بنتكلم كلام عادي بالادب والاحترام ( مافيش ادب واحترام في الظلام) وبردك اللي بتقول انا واثقة بنفسي ( الثقه ان الواحده تبعد عن مداخل الشيطان مش تقرب من النار وتقول انا واثقه بنفسي

  43. حوده
    15/10/2010 at 04:41

    ابعدي عنه وخلي مشاكل الاسرة بينك وبين زوجك او بين نساء الاسره صدقيني في الاخر الكلام العادي ده هيقلب بشي تاني والله واعلم بس دي علي تجربه ابعدي عنه وغيري الخط وحافظي علي اسرتك

اترك رداً أو حلاً لهذه المشكلة