تفسير الاحلام

تفسير الحلم بعد صلاة الاستخارة للزواج

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
انا انسانة متدينه و الحمد للة مش بشتغل دلوقتى بس كنت بشتغل و عندى 23 سنة و صحبتى جبتلى عريس و لما صليت استخارة كانت كالاتى:
اولا كان فى جنينة بس مش خضرا كان لونها اصفر و كان هناك مبنى مش عارفة هو اية بس كان قدامو جزم بيتهيألى كان جامع انا كنت بطلعلو بسلالم و كان قبل الباب بتاعة فيه عمودين و انا كنت بصلى هناك بين العمودين دول و كان فى ست كبيرة لبسة اسود قعدة هناك بعد كدة شفت واحده و كان معاها ولد صغير اخوها بس مش عارفة هى مين بس انا حاسة انى اعرفها … لقيتها وقفا هى و اخوها و ماسكة فالسور و بتصوت لان كان فى واحد راكب حصان و لابس بلوفر احمر فاقع و بدقن سودة(مع العلم ان العريس مش بدقن) و كان ماسك كرباج و بيضربها ..انا قومت رايحلها بعد ما خلصت صلاة و كان السور دة لية سلالم كتيرة برضو ..انا روحتلها علشان اشدها بعيد عن اللى بيضرها و كان الشخص دة باصصلى اوى و هو بيضربها بس انا ما كنتش خايفة منه انا كنت عايزة اشدها بعيىد عنة و كان كل شويه الأذان يأذن و انا اروح اصلى فى نفس المكان و ارجع للبنت دية تانى و اطلع و انزل فالسلالم بس لما نت بروح مكنتش بلاقى الست الكبيرة .
و جزاكم الله خيرا مقدما

مشاكل وحلول ذات صلة

اضيف بتاريخ: Friday, April 26th, 2013 في 05:44

كلمات مشاكل وحلول: , , ,

2 رد to “تفسير الحلم بعد صلاة الاستخارة للزواج”

  1. بسمة
    03/07/2020 at 12:30

    انا فتاة ٣٠ سنة ملتزمة الحمدالله .. قصتي هي انا كنت مخطوبة عن حب دام أكثر من سنة وقد اتخاطبنا ولكن خطوبتنا لا تدوم أكثر من شهرين لكنه كان في حالة نفسية غير مفهومة طوال الوقت بسبب أسباب مادية وابتدى يعاملني ببرود و غير مهتم بي تماما. وبعد انفصالنا احترت جدا بماذا هو سبب انفصاله عني رغم حبه لي وحبي له دون سبب !! وبدأت أصلي صلاة استخارة وطلب من جدتي صلاة الاستخارة لعل ربنا يوضح ويرشدني ما هو سبب كل هذه التغيرات .. وانا في الطبيعي الله واهبني هبه من عنده أرى في كل رؤية ماذا يحدث بالفعل وهذا طوال حياتي منذ طفولتي … ولكن الغريب في الأمر أن هذه المرة لا اري أي شئ في رؤية ولا في واقع!! و حتى لا اري اي مواقف في الحقيقية تعرفني سبب انفصاله عني وحتى اني كنت اشك حينما كنا مخطوبين أن ربما تغيره معي سببه امرأة أخرى في تفكيره… ولكن لا أرى لا في رؤية ولا في الواقع مؤشر يثبت هذا ولا أي سبب آخر!!!!ولأن جدتي سيدة متدينة جدا وقريبة من الله بشكل كبير حيث أنها تفعل كل أفعال الخير من جميع انواع الزكاة وانا ايضا افعل معها من الحين للآخر .. المهم طلبت من جدتي أن تستخير الله و أن تطلب من الله أن لماذا يفعل هذا بي ولماذا تركني وهل هذه العلاقة لها مؤشر خير للرجوع والزواج ..
    وكل رؤية لجدتي تراني بفستان فرح جميل جدا وخطيبي السابق يتزوجني بجانبي وهو نائم على كتفي وانا محتضناه في فرحنا ولكن فرح بدون موسيقى والفرح كله رجال فقط وليس به نساء .. وأمامي عربية موجهه فانوس النور عليا وهو ضوء ألماظ ولكن موجهه عليا انا فقط .. فما معنا هذا الحلم ارجوكم التفسير .. شكرا جزيلاً.

  2. ابواميرة
    27/10/2013 at 09:21

    الجنينة دي حياةالشاب صفراء لاخضرةفيهااعماله مش كويسة سوداءكالست اللي لباسه اسود والبنت اللي تصرخ هي انتي ومعك عملك الصالح وهوبيضربك وبيهينك واللي بيخلصك منه ايمانك بالله وعملك الصالح وربي يحميك من كل سوء

اترك رداً أو حلاً لهذه المشكلة