مشاكل الحب والزواج

انا مسيحية واحب مسلم وهو خائف يتقدم

انا فتاه عراقية من الديانه المسيحية احب شاب مسلم وانا احبه جدا ولا استطيع ان اتركه ولا هو لاننا نحب بعض جدا.

ولكن قبل سنه اهلي عرفو ان بيننا علاقه حب وذهب ابي وتكلم معه لكي يتركني، ولكن لم استطيع اني اتركه ولا هو ورجعنا بحبنا الكبير بعد اسبوع ونحن الان عايشين في قصه حب جميله جدا.

وهو خائف ان يتقدم لي واهلي يرفضون مع العلم هو قال لي انا مستعد ان اصبح مسيحي لكي تصيرين لي، وانا وهو خائفين جدا ان يتقدم لي واهلي يرفضون.

اتمنى كل من يقرا مشكلتي يدعي لي بتحقيق امنيتي وامنية حبيبي وان نصبح معاا الى الابد اميييييين…..

مشاكل وحلول ذات صلة

اضيف بتاريخ: Tuesday, January 22nd, 2019 في 12:39

كلمات مشاكل وحلول: , , , , , ,

2 رد to “انا مسيحية واحب مسلم وهو خائف يتقدم”

  1. Peace
    23/01/2019 at 09:59

    شوفي الحب مش عيب ولكن بحدود اولا هو لو عمل كده يبقي انتي بتقضي عليه وبتخلعيه من دينه وأهله ومش كده بس ده ممكن كمان الموضوع يدخل في سجنه وافلام مالهاش اخر وفي الاخر هيهرب من المشاكل وهتبقي حياتك سوده..وبدل ما يرتد عن دينه حاولي تاثري علي اهلك وكل واحد علي دينه وفي من ده كتير.ونصيحتي الموضوع ده حاولي تقفليه عشان محكوم عليه بالفشل..

  2. ابوالبتول
    22/01/2019 at 21:50

    يااختي شو لك بهذة القصة كلها طالما انكم مختلفين في الديانة هو مسلم وانت مسيحية فشئ طبيعي يكون معارضة من قبل الاهل سوا اهلك او اهله وصدقيني لن تكون راضية ولاسعيدة في حياتك اذا تزوجتم استمع كلام اهلك واتركي هذا الشاب وابعدي عنه نهايئا وللابد واحترمي رغبة اهلك ولاتصدقي انه بيترك دينه من شانك ولاانت هتتركي دينك من شانه تاكدي ان الرب سوف يكرمك بحسن منه وتلاقي الخير والسعادة مع الانسان اللي يستاهلك ويقدرمشاعرك ويسعدك طوال حياتك

اترك رداً أو حلاً لهذه المشكلة