مشاكل الحب الفاشل

سنه و نص ارتباط بعدين سابني

انا بنت عندي ٢٠ سنه حبيت واحد من النت مع اني كنت في الاول رافضه المبداء خالص، المهم هو كلمني و قالي انه معجب بيا من زمان. شكيت فيه بس قالي انه عنده استعداد يكلم اهلي و فعلا كلمت عمي بما اني قريبه جدا منه بس قالي ابعد عن الشخص ده لأنه كداب. مسمعتش كلامه و فضلت اكلم الولد ده لحد ما بدأت احبه و بعدها جه قالي انه ٢٥ سنه مش ٢٤ و اني اقدر اسيبه لو ده مضايقني مع العلم اني كنت ١٨وقتها. انا عايشه بره مصر و عشان كدا قالي نتقابل لما تنزلي. قابلته و اول حاجه عمالها كانت انو شدني عشان يبوسني، انا خوفت جدا لدرجه اني صرخت بس ولا فرق معاه و باسني و دي كانت اول مره واحد غريب يلمسني. بعدها علي طول روح من غير ما يتكلم معايا حتي. كنت مصدومه مش قادره استوعب اللي حصل. لما روحت كلمته و اتخانقت معاه قالي انه بيحبني اوي و مش بيقدر يشوفني و يمسك نفسه. تاني مره اتقابلنا معملش حاجه. جه يوم العيد قالي لازم نخرج و اتفاجئت انه جايب صاحبه معاه و غصب عليا اركب العربيه و ركبت روحنا الكورنيش شويه و احنا راجعين قعد جنبي و فضل يرخم عليا و يطول ايده و كل ما اقوله صاحبك هايقول عليا ايه يقولي مش بيبص و باسني وحضني مره و ٢ و ٣ و انا مش قادره امنعه. قبل مااسافر خرجنا تاني بس لوحدنا و وداني السينما و زي كل مره مع فرق انه غصبني ابوسه. كنت بسمع كلامه في كل حاجه عشان حبيته جدا و مكنتش اقدر على زعله. قبل ما يشوفني طلب مني صور ليا بشعري في الاول (انا محجبه) و اتنازلت عشان ميزعلش. بعدها لقيته بيقولي عاوز صور ليكي بشورت اصلك واحشاني طبعا ماوافقتش و فضل يضغط عليا لحد ما عملت كده و كنت ومازلت بحتقر نفسي بسبب كل ده. كنت بقول لنفسي انه كده كده هيبقي جوزي و هو كمان كان بيقولي انه عارف قد ايه انا شريفه عشان كده هيتجوزني و لو كان شك في شرفي كان هينام معايا ويخلع. كلامه كان كتير بيصدمني و ارجع ادورله ع مبرر لاني بحبه.
وغير كل ده فهمني انه كان في كليه واكتشفت انه كان في معهد و حجات تانيه كتيره كذب عليا فيها، مع ان اهله متدينين جدا جدا.. ماكانش ابدا بيتصل بيا حتي و انا في مصر كان يقولي مش بتتصلي ليه ابقي كلميني و لو قلتله انت الراجل مفروض انت اللي تعمل كده يقولي لأ، كنا يوم ما نتخاصم اجري اصالحه مهما كان غلطان لحد ما جبت اخري . اتخاصمنا و كنت غلط فيه كلمته عشان اصالحه مردش قولتله كفايه لحد هنا و انا بره حياتك، فكرته هيمسك فيا لقيته ما صدق، زعلت بس كنت في نفس الوقت مبسوطه لأني حاولت اسيبه كتير و مقدرتش. جه بعد يومين كلمني و شتمني فا شتمته. كدا كدا الموضوع كان خلص بالنسبالي. بعدها بكام يوم بعتلي اس ام اس “ده كان اختبار ليكي و طلعتي انسانه زباله الحمد لله اني عرفتك ع حقيقتك و روحي شوفي واحد شمال زيك يحبك” و عملي بلوك من كل حاجه.
انا بجد مش عارفه حبيت الشخص ده ازاي، حتى اصحابي حاولو كتير يقنعوني انه مش كويس ولا نضيف بعد ما عرفو انه كان شغال في شرم الشيخ وكمان كان يعرف بنات كتير قبلي و يوم ما قلتله عايزه الباسورد للفيس اتخانقنا مع ان كان واخد بتاعي. كنت هبله و سزجه .
دلوقتي انا مش عارفه ازاي هيجيلي جراءه اكمل مع واحد تاني بعد ماهو لمسني. حاسه اني هاكون بخدعه و حتى لو مسألنيش عن اللي فات مش قادره اسامح نفسي. انا بصلي و عارفه ربنا و عارفه ان اللي حصل مش بسيط عند ربنا و توبت و بدعي ليل نهار ربنا يسامحني.
انا مش عارفه احدد هو كان فعلا حبني ولا لأ و لو كده ايه اللي خلاه يستمر معايا كل ده ؟ هو انا كده بقيت شمال خلاص ؟؟

مشاكل وحلول ذات صلة

اضيف بتاريخ: Monday, January 29th, 2018 في 10:28

كلمات مشاكل وحلول: , , , , ,

2 رد to “سنه و نص ارتباط بعدين سابني”

  1. ابوالبتول
    05/03/2018 at 02:42

    والله انك عبيطة وساذجة لدرجة كبيرة ومن السهولة ينضحك عليك ماتزعليش مني دي الحقيقة اولا علاقتك بالسافل الواطي ده من خلال النت علاقة غير صحيحة ومااستمعت لكلام عمك عندما قال لك انو كداب جريت وراءه مثل العمياء وهو الكلب استطاع بكلامه المعسول ان يخدعك ويحرك مشاعرك الرقيقة وعواطفك الجياشة خلاك فاقدة العقل والتفكير ومسلوبة الارادة كان حري بك عندما باسك وحضنك ان تردي عليه بالقلم على وشه القذر قدام صاحبه في العربية وتصرخ في وجهه لكن كنت مغيبة الوعي وساحرك بكلامه المزيف واستمريت معاه والمصيبة الكبرى انك طاوعتيه عندما طلب منك صورك وانت بالشورت ومافكرتيش انه ممكن يستغل ده للاساءة لك وتلطيخ سمعتك وشرفك ويحتفظ بالصور بتاعتك ويفبركها ويخليها صور عارية يعرضها على النت لاصحابه او يحاول ابتزازك عشان ترجعي له مرة اخرى ويساومك على شرفكي ويخلي فضيحتك بجلاجل الحمدالله انك عرفت حقيقته القذرة وانه شخص سافل ومنحط وكداب وبتاع بنات وبلادين ولاخلاق عنده عاوزك تقطع علاقتك به نهاية وللابد وغيري رقمك وايميلك لرقم جديداخر واعملي هاكر على حسابه علشان مايستعل صورك ويفكر في ابتزازك لو ماتعرفيش تعمل هكر على حسابه او تمسح الصور اللي محتفظ بها على جهازه استعيني بشخص خبير في الانترنت واعطيه الباسبورد بتاع الكلب ده ويتعمل له اتلاف لكل الملفات والصور اللي على جهازه وبكده تخلص منه للابد وتطمني انه مش هيقدر يعملك حاجة ولاهيعرف يوصلك بعد كده اما مسالة انك تخبري اي شاب عاوز يتقدم لك بما حصل لك في الماضي فلاانصحك بهذا استري على نفسك وماتخبريش احد والله ستار حليم توبي لربك واستغفريه واحمدي الله انو خلصك منه وربنا بيكرمك بابن الحلال اللي يستاهلكي ويسعدكي واحذري من النت والكلام مع الشباب فده طريق نهايته الانحراف والضياع والضلال والله يسترعليك انت وكل اخواتنا المسلمات

  2. الملكة
    29/01/2018 at 19:44

    بصى اولا استغفرى ربنا كتير وصلى وتوبى ثانيا انتى غلطتى لما سلمتيله نفسك انا بنت زيك وفاهماكى انك حبتيه وبتكون حاجة حلوة انه يبوسك والكلام ده بس حرام كنتى مسكتى نفسك لان الشباب يحبوا البنت المحترمة ولما تتعرفى على حد تانى اوعى تقوليله على ماضيكى قليله محدش لمسك قبل كده علشان هما بيحبوا اللى تحور وتكدب عليهم وربنا يسترها عليكى انسى اللى حصل

اترك رداً أو حلاً لهذه المشكلة