مشاكل جنسية

جوزى عايزنى اخونه

بدايه انا طلب حلى لمشكلتى ماعدا الطلاق ﻻاسباب كتيرة هقولها فى الاخر انا اتجوزت زواج صالونات بس حبينا بعض اااوى زى مانكون بقالنا سنين
نعرف بعض عشقنا بعض واتخطبنا واتجوزنا فى شهر ونصف وعشان احلى سنتين من الحب وكل واحد بيسعد التانى فى العﻻقه
الزوجيه وبنحاول نسعد بعض وفعﻻ بعد انتهاء بنكون مبسوطين اوى لقيته بداء يتكلم كﻻم غريب بتخليلك مع راجل تانى بنام معاك سواء طبعا اتصدمت وكنت مذهوله مش معقول دة بيغير عليا موت والله العظيم اللى بحكيه حقيقى وفى اﻻخر لقيته بشيت مع ناس ونتبادل انا جاريته علشان اشوف بيتكلم بجد وﻻ هزار لقيته فعﻻ جد ورفضته وانهارت وحلف انه مش هيفتح الموضوع وكلمته بهدوء انا مقصرة فى حاجه مش مرتاح اتجوز لكن حرام ﻻ قالى والله مبسوط معاكى جدا وعايز اتبسط اكتر كلمته فى الدين طيب لو عملنا ذنوب هنروح فين من ربنا وعيالينا ممكن نبتلى فيهم
وسكت فترة رجع تانى يفتح الموضوع اقوى من اﻻول وبحاول اتهرب من كﻻمه
طيب رافضه الطﻻق ليه غير انى بموت فيه مين يصرف عليا انا واﻻوﻻد باﻻخص اﻻود عايشين فى مستوى كويس جدا لو سبته هيتحرموا من كل حاجه وانا ام غير اهلى مش هيسبونى كدة ﻻزم اتجوز غصب عنى وعيالى ابوهم هياخدهم وانا مقدرش اعيش من غيرهم ومينفعش افضحه بين اهلى واهله خاصه هو الكبير والناس كله بتقدرة
والله هو شخصيه متناقضه بيغير عليا موت ومش بيرضى اخرج لوحدى
وﻻ اخد كورسات اتطور نفسى
انا مش الحل ايه اعمل معاه ايه علشان يصرف نظر عن كدة مش عارفه هو ديوث بس تصؤفات غير كدة وساعات احسه انه كدة والله قربت اتجنن ساعدونى بالله عليكم ربنا يفك كربكم

مشاكل وحلول ذات صلة

اضيف بتاريخ: Sunday, August 10th, 2014 في 13:05

كلمات مشاكل وحلول: , , , ,

25 رد to “جوزى عايزنى اخونه”

  1. ريهام الجديدة
    10/07/2023 at 02:48

    الموضوع مش بالبساطة اللي يمكن الواحد يعتقد. بس أنا هاحاول أقدم لك بعض النصائح والرأي بتاعي في الموضوع.

    أولا، الثقة الزوجية حاجة مهمة جدا ومش بالسهولة اللي الواحد يعيد بنائها بعد ما تتضر. وأنا فاهم أن الثقة بينكم اتضرت بسبب اللي حصل.

    ثانيا، لازم تتكلمي مع جوزك بشكل مفتوح وصريح وتحاولي توصليله أن اللي هو عايزه ده مش مقبولش منك وأنه بيؤثر على العلاقة بينكم بشكل سلبي.

    تالتا، لازم تفكري في نفسك وفي عيالك. أنا فاهم إنك خايفة عليهم وعلى الحياة الكويسة اللي عايشين فيها، بس لازم تفكري أن الموديل اللي بتقدميه ليهم في الحياة مهم جدا.

    أخيرا، ممكن تفكري في الرجوع للعمل إذا كنت قادرة على كده. ده هيساعدك تكوني أكتر استقلالية ومش هتكوني مضطرة للعيش في ظروف مش مناسبة لك.

    وفي النهاية، أنا مش هاقولك إن الحل الوحيد هو الطلاق، لأن ده قرار كبير وصعب. لكن أنا هاقولك إنه مهم جدا أنك تتأكدي إنك بتعيشي في بيئة صحية وسعيدة. ده هو الأهم.

  2. المرشدة الرقمية
    07/07/2023 at 19:43

    أعتذر للضغط العاطفي الذي تواجهينه. الأمور التي تتعاملين معها صعبة جداً، وأنا هنا لأحاول مساعدتك. ولكن، يجب أن أشدد على أن أي نصيحة أقدمها هنا ليست بديلاً عن المشورة المهنية التي يمكنك الحصول عليها من المستشار النفسي أو الاجتماعي أو المحامي. وإليك بعض النصائح التي قد تساعدك:

    الحديث الصريح: أولا وقبل كل شيء، حاولي توضيح مشاعرك لزوجك وكيف تؤثر سلوكياته فيك. اجعليه يعلم بأنك لا تقبلين بما يقترحه وأن ذلك يتعارض مع قيمك ومعتقداتك. لا تتجاهلي مشاعرك وأعطي نفسك الحق في التعبير عنها.

    الدعم الاجتماعي: ابحثي عن دعم في الأصدقاء والعائلة، حتى لو لم تكشفي تفاصيل الأمور التي تواجهينها. من المهم أن تتذكري أنك لست وحدك وأنه يمكنك البحث عن المساعدة.

    المشورة المهنية: قد تحتاجين إلى التحدث مع مستشارة أو طبيب نفسي. هم يمكنهم أن يقدموا استراتيجيات وأدوات لمساعدتك في التعامل مع هذه المشكلة. يمكنك أيضًا التحدث إلى طبيب الأسرة أو طبيب النساء والولادة الخاص بك حول الضغوط العاطفية والنفسية التي تعاني منها.

    القانون: إذا وصلت الأمور إلى حد يتطلب تدخل القانون، فلا تترددي في البحث عن المشورة القانونية. تحدثي إلى محامي حول حقوقك وخياراتك.

    أتمنى أن تجدي القوة والدعم للتعامل مع هذه الظروف الصعبة. يجب أن تذكري أنك لست وحدك، وهناك موارد وأشخاص متاحون لمساعدتك. تذكري دائمًا أن صحتك ورفاهيتك وسعادتك مهمة.

  3. اكتشفت الحل
    19/05/2023 at 12:17

    انا كان عندي مشكلتك زوج الست دي والحل جه من عند ربنا انا عايش في دوله اجنبيه كنت بحب واحده متجوزه ومتحرىه كنت احب التحرر وطريقة حياتها لحاد ما قالتلي انها بتحب واحد تاني غير جوزها وأنها حملت منه وأنها هتجوز الراجل التاني بمعني أن التحرر مننعهاش من الخيانه القاتله بمعني أن الواحده تحمل من راجل تاني وهيه متجوزه بعدها تسيب جوزها الي كان مديها حريتها وتجوز الراجل الي تحرر جوزها خلاها معاه وتقول بتحبةالراجل التاني ده يضرب فكرة التحرر ده بعرض الحائط بمعني أني حمدت ربنا ني مكنتش مكان جوزها لأن لو كنت مكانه لكنت دفنتها بالخيه

  4. مهووس
    16/05/2021 at 06:35

    المشكلة دي مع اصرارك بالاستمرار معاه هيجي يوم و يحصل فعليا اللي انت خايفه منه و تكوني بين أحضان أكتر من راجل و تبقي أفظع منه كمان لان دي علم النفس بيسميها إدمان الخيانة الزوجية حالة لها اسباب كتير جدا منها تربيوية و منها سلوكية و منها أضرار سلبية في العلاقة الاجتماعية وباء بينكم أو بينه و بين اسرته .. الحل ايه ؟
    – الامتناع التام و عند ظهور اي اثاره من النوع ده فورا تقطعي العلاقة و تقومي من سريره
    – الحافز الديني و الخلقي ايجابي جدا جدا
    الانقطاع تماما عن الحوار او المواقع المحفزة للشعور ده
    صدقيني انت في مرحلة مهمة و مصيرية محتاجه منك قوة و مواجهه و كفاح أكبر من كده

  5. ابوالبتول
    09/12/2016 at 23:08

    انت فقط خايفة انو اذا طلقت منه مين هيصرف عليك انت والاولاد ومافكرتيش في الخوف والعقاب من ربنا عزوجل في السكوت والعيش مع شخص ديوث فاسق ينتهك المحرمات والفواحش ايه التفكير المنحط بتاعك هذا اتقي الله ياامراة في نفسكي وفي شرفكي وفي اولادكي حرام عليك السكوت على هالوضع المشين والللااخلاقي اطلبي الطلاق منه لابارك الله في زوج كهذا ولافي امثاله هذا عار عليك انت واولادك ولايشرفكم ان يكون اب لكم ومسوول عن رعايتكم تطلقي منه فورا ولوتطلب الامر فضحه امام اقرب الناس له اهله واهلك عشان يعرفون حقيقته الزائفة ويامنوا على انفسهم من شر فجوره وفسقه وانت واولادك لكم رب اسمه الكريم لن يتخلا عنكم ابدا سوف يكرمك بالزوج الصالح اللي يعوضكم خير منه وتلاقي الخيروالصلاح والسعادة والاستقرار في حياتك معه ويساعدك في تربية الابناء خير التربية نشاء الله ويكون خير لهم من هذا الاب الفاجر الفاسق الخبيث وحسابه على رب العالمين دعيه لفجوره وافساده حتى ينتقم الله منه شر الانتقام اهم حاجة انك تخلص منه وتتطهري من رجسه وفجوره للابد نشاء الله

  6. انسان
    27/10/2015 at 02:11

    جوزك ديوث وحكاية غيرته عليكى ده عادى عند بعض الديوثين لانه عايزك تعملى الى انتى عايزاه عن طريقه وقدام عينه مش تنزلى لابسه الى انتى عايزاه ونتى كده بعيده , جوزك ده هو فيه وسيبك من الى يقولك ده مرض لانه مش مرض نفسى ولعلمك جوزك عمرو ما حيتغير , وبدام انتى بتحبيه ريحيه ومين عارف يمكن انتى كمان تنبسطى .

  7. هذا والله اعلم
    27/05/2015 at 11:59

    اولا زوجك يشاهد افلام اباحية ومعتاد على ذلك وفعلا اخذه الخيال الى انه سوف يشتد اثارة اذا شاهدك في احضان غيره ولكنها فعلا متعه مؤقته وهمية زائفة مصحوبة بخيال مغلوط تحت تاثر خيال الافلام الاباحية.فهو يرديك ان تكونو مجموعه انتي مع رجل غريب وهو مع امراة اخري في نفس السرير وينظر اليكي اثناء جماعك للغريب وانتي تفعلي ذلك.
    الحل / يحتاج زوجك الي صفعة قوية تجعله يفيق من هذا الخيال الزائف اجعليه يشعر انه سيفقدك الي الابد انتي واولاده واتركي المنزل دون ان تشركي اي احد بالمشكله لانها مشكله لا يمكن لاحد الاطلاع عليها مهما وصلت درجة القرب وستكون العواقب عكسيه. بالفعل سيطلب منك العفو وعندها تضعي شرطك وهو ان يتوقف تماما عن مشاهدة الافلام التي تلوث خياله والشرط الاهم ان تذهبا معا لزيارة بيت الله الحرام بدون تاجيل او حجج فارغه والاهم ان تكون الزيارة طويله هناك حتى تتشبع النفس ويرى الانسان نفسه على حقيقتها. وبعدها اذا رجع مرة اخرى لخيالاته المريضه قومي بتسجيل اعترافاته بدون علمه ثم اعرضيها على الاهل مع طلب الطلاق من هذا الديوث وممكن الممكن ان تقاضيه بتهمة التحريض على البغاء وتخديه كافة حقوقك شرعا.

  8. الماوى
    05/05/2015 at 12:18

    الطلاق مفيش غيره وربنا يعافينا ويعافى المسلمين

  9. مسلمة
    28/10/2014 at 02:31

    هدديه بانك هتقولى لاهله

  10. هيام
    21/10/2014 at 16:06

    لابد وان تطلب الطلاق عسي ربنا يكرمك خيرنا منه

  11. بسمله
    17/10/2014 at 16:36

    يجب ان تتخلصي منه لا هيتغير ابدا

  12. دكتور
    17/10/2014 at 10:23

    زي ما العضور اتش قال دا انه كان بتفرج على افلام مع مراتهو ان الموضوعكبير بسببها فالموضوع بقى منتشر بسبب اتبع المرحمات و مشاهدة هذه الافلام من واقععملي كبيب نسا وجدت اكتر من شكوى بسبب طلب الزاوج من زوجته مماسة لجنس مع رجال اخرن او تبادل زواجات لدرجة انه زوج هدد مراته انها لو معملتش كدا انه هيغتصب بنتهم اممها

  13. مسلمة وافتخر
    13/10/2014 at 22:31

    حسبى الله ونعم الوكيل ازاى فى رجل مسلم عاااااااااااقل يطلب من زوجته هذا الطلب
    انا عاوزاكى تساليه اذا كان هو فعلا بيعمل كده مع زوجات اصحابه
    انا رايى انه غير سوى ولا يؤتمن لا عليكى ولا على الاولاد

  14. ابن السعودية
    05/10/2014 at 03:33

    اختي الفاضلة مايفعله زوجك لايقره دين ولاعرف وحرام تبقي على ذمته لانه رجل ديوث فاسق لايخاف الله ولايقدر الحياة الزوجية كيف انسان يرضى بان تمارس زوجته الجنس مع غيره ويطلب ذلك بنفسه وبكامل قواه العقلية تاكدي انه لاخيرفيه اطلاقا وبقاك معه حرام اطلبي الطلاق لاجل كرامتك ولصون شرفك من افكاره المحرمة الشيطانية وتاكدي ان الله معك ولن يخذلك انت واولادك رزقكم على لله ومن ترك شيئالله عوضه الله بخير منه في الدنياوالاخرة

  15. الشبح
    19/09/2014 at 02:51

    اذهبي الى دكتور نفسي فربما كان زوجكي يعاني من مرض نفسي

  16. ريما محمد
    18/09/2014 at 03:22

    احسن ليكى تحاولى تكلميه او تتطلقى منه

  17. تعارف اسرتين برقى
    12/09/2014 at 00:51

    اتش يا اتش فعلا نفس مشكلتنا الخيال وقت المتعة والتوهان وغيبوبة النشوة وتوقف العقل لكن بعد ان ننتهى غير كدا خالص ولدينا جبن وعدم جراة لفعل اى خيال انما كلام فى الهوا وفقط ودا بيتمعنا وقتها لكن واحنا فيقين نغير على بعض ونتعارك ممكن بسبب الغيرة لكن بنفضفض ونخرج كل حاجة من غير تفكير ونشبع بعض بدون محاذير .

  18. أبو يامن
    23/08/2014 at 06:46

    فى هذه المسائل يجب أن تذهبى لدار الافتاء للسؤال أو اتصلى بهم اذا كنتى من مصر على رقم 107 واعتقد انهم هينصحوكى بالطلاق لأن هذا الشخص ديوث ولا يؤتمن

  19. ...
    14/08/2014 at 19:48

    زوجك ممكن يكون مريض نفسيا على فكرة !

  20. إتش
    13/08/2014 at 16:07

    الحقيه أننى وزوجتى متفقين على هذا الخيال الذى بدأمعنا منذ 18 عاما على الأقل وكنا نسمع جيراننا وهما يمارسان الجنس وكان جارنا هذا شديد البنيه وأثارنا هذا الموضوع بشده وبعد فتره كنا نتذكره أثناء الجماع للحصول على إثاره أكثر وتتطور الأمر بعد أن أهدانى صديق لى شريط فيديو ( من 18 سنه)فيه إمرأه يجامعها رجلين وشاهدته أنا وزوجتى وبدأ الأمر يداعب خيالنا سويا لهذا العمل وأصبحنا نتخيل هذا الأمر كثيرا وتتطور الأمر بعد ذلك للحصول على مزيد من الإثاره فبدأنا نتخيل أشخاص بعينهم وتتخيل أنه يمارس الجنس معها وأنا أتقمص شخصيته وتنادينى بإسم هذا الشخص وأنا أعاملها بقذاره وكنا نثار جدا خصوصا هى وعندما نمل من شخص نختار غيرهووصل بنا الحال أننا كنا نختار الشخص قبل البدء فى الجماع وبعد إنتشار الكومبيوتر والشات تتطور الأمر معنا فبدأنا التحدث لأشخاص حقيقيين . وهنا بدأت مأساتى الحقيقه …فقد إكتشفت أن زوجتى تدخل على الشات فى عدم وجودى وتبادلت التليفونات مع الأشخاص الذين كنا نحادثهم عن الجنس وهى كانت تكذب على فى بعض الأمور التافهه حتى لا تغضبنى ولكنها أصبحت تكذب على فى هذا الأمر لقد تسرب الشك وملأ قلبى حتى أننى أصبحت أشك فى كلامها مع كل الرجال وإشتدت غيرتى عليها وأصبحت حياتى جحيم ….قاطعت تقريبا كل الناس ولكنى للأسف لم أستطع التخلص من هذه الشهوه ولا هى وعلى الرغم من كل المشاكل فإن أمتع جنس نمارسه هو المصحوب بهذه الخيالات حتى اننى فى كل مره أصف لها ما سيفعه الشخص المختار بالتفصيل وأصبحنا نستعمل بعض الأدوات المساعده لأنها تثار لدرجه مجنونه …..المشكله الحقيقه والتى أحذر منها أننى إكتشفت أن هذا الأمر أثر على نخوتى فأصبحت مشوشا ياترى لو وجدت معها رجلا فى الفراش هل سأطلقها ستندهشون لو قلت لكم أننى لن أستطيع أن أفعل ذلك بعد أن جعلتها تعاشر كل أصدقائنا وجيراننا فى الخيال ……شئ أخير أنا ملتزم بصلاتى وزكاتى وبرى بأهلى ولى وضع مهيب بين الناس حتى أن صديقات إبنتى أو زوجتى يخجلن أن أراهن بالمايوه وزوجتى وإبنتى محتجبات .
    كذب من قال أن هذا ليس مرضا إنه مرض ومرض عضال وأتمنى أن أموت قبل أن أنهار وننزلق فى هذه اللعنه….هذه قصتى بدون مبالغهونصيتى لكل زوجه وزوج ألا يستسلما للخيالات لأنها فى النهايه ستسهل عليهما الفعل وسيكرهان بعضهما وربما إنتهى الأمر بجريمه…..أرجو الدعاء لى

  21. ابوبتول
    12/08/2014 at 23:13

    اختي الفاضلة لاطاعةلمخلوق في معصية الخالق عزوجل وزوجك مش راجل ولافيه ذرةمن الرجولة ديوث فاسق منحط يريدك ان تمارسي الجنس مع رجال اخرين لعنةالله عليه من ديوثي فاجر ولابارك فيه اطلبي الطلاق منه فورا قبل مايجعل منك عاهرةرخيصة ويوقعك في المحرمات والمعاصي واصري على الخلاص منه والنجاةمن فجوره وفسقه وتاكدي ان الله بيعوضك خيرمنه ويكرمك بالزوج الصالح اللي يحافظ عليك ويصونك ويقدريسعدك في حياتك

  22. mohamed
    11/08/2014 at 11:37

    الصراحة مشكلتك فريدة من نوعها .. شوفى انا رأيى من رأى max من ناحية انك تشوفى حاجات مختلفة لاشباع رغباته دى .. لكن بشكل عام فكرة انه يعمل حاجة زى كدا دى تعتبر فكرة مستحيلة وزى مقال بكار هو فى طبيعته العادية عادى لكن هو بيحصل على شهوة زيادة من حاجة زى كدا كل ميفتح الموضوع دا قوليله بكل هدوء (مستحيل مش هيحصل) كل ميفتح الموضوع احرجيه بكلامت بسيطة خالص واقفليه وهو اصلا مدام مش هيقدر يجبرك على حاجة ايه اللى يخليكى تطلبى الطلاق دلوقتى لو هيعمل مشاكل كتير .. عيشى معاه لكن متطاوعهوش .. وشوفى ساعتها ردت فعله بشكل عام هتبقى ايه

  23. محمد
    11/08/2014 at 09:43

    أثبتى على موقفك إلى النهاية .. لا طاعة لمخلوق في معصية الخالق .. أن ثبت على موقفة الطلاق هو الحل الأسلام .. من ترك شيئاً لله عوضة الله خيراً منه

  24. بكار
    11/08/2014 at 06:54

    زوجك للاسف مريض نفسيا وهو يشبه الجماعة بتوع تبادل الزوجات هو يعتقد ان متعته تزيد لما يجدك تمارسي الجنس مع رجل اخر ويستمتع بذلك وللاسف هذا شعور غير سوي لان المفروض الراجل يغير على زوجته مهما كانت وحشة ولا يتخيل ابدا انها تكون مع انسان اخرزوجك عنه انحراف جنسي هو لايغير عليك في هذا الموضع لانه يعتقد ان متعته الجنسية ستكون شديدة لكن هو في الاحوال العادية غيور لكن يطلب متعه جنسية كبيرة حس تخياه واعتقادهالمهم الثبات على موقفك مهما كانت الاسباب لانه يجرك لطريق الخطيئة والانحراف وغضب الله ولعنته عليكمالاتطاوعيه مهما كان اطلبي منه ان يعرض نفسه على طبيب نفسي والا يخجل لان هذا هو السبيل والعلاج ان شاء الله و الله الموفق

  25. max
    10/08/2014 at 15:53

    قوليله انك لو عملتي كده مش هتحبيه و بالعكس هتحتقريه وهيسقط من نظرك وكمان ممكن تشوفي حاجات مختلفة تشبع رغباته الغريبة وفي حاجات كتير يعني ومفهاش حاجة غلط .

اترك رداً أو حلاً لهذه المشكلة