مشاكل حب المراهقة

حبيبى سابنى ورجع لحبيبته الاولى وبعدين ندم

انا بنت اتعرفت على شاب من قدام مدرستى كان بيحول يلفت نظرى بقى طريق المهم انا ساعتها كان فى واحد بيحبنى اوى اوى فحكتله عنه على شان يكون المبدأ من الاول مبنى على صراحة ما علينا.

قلي نفسي تحبينى زى ما بحبك ونفسي تسيبى التانى ده، المهم اعد يقولى انه بيحبني وكده لغاية ماخلاني احبه.

بعدها بفترة اتخناقت معا فاخوه كان بيكلمنى وكده فاختى سألتها اخوك بيكلم بنات قالها اه بس موضحش اووووى هو اخوه ياما نصحنى وقالى ان اخوه لعبى وكده، وانا كنت فاكره ان بيكذب عليا.

المهم اختى اعدت تتحايل عليه لغاية ما اداني نمرة البنت قمت كتبت النمرة واتصلت بيها فولت ن  معايا قالت اه سالتها تعرفى واحد اسمة م  قلتلي اة المهم سالتنى انتي مين وكده قولت موش للازم تعرفى المهم قعدت تلح قولتلها على اسمى قالتلى انتى باء  اة دا اخوه قالى عنك وقالى انه بيكلمك وكدها وانا مصدقتهوش.

المهم قفلت معها من هنا وقعدت اعيط ازاى دة بيكلم وحدة غيرى برغم انى بحبه ما علينا الساعة 3 بظبط اتصلت هية كنت صاحية وهى كمان كلمتنى وقالتى عرفتى ازاى وكدها المهم كان فى بعض الحاجات الى كان بيقوله لية كان بيقولها سالتنى انا كنت زعلان اوووووووى ازاى هو كان بيحبنى ويعرف وحدها تانى طب انا قصرت فى ايه انا كنت بحبه فا سألتني تعرفى بقالك اد ايها قولت 10 شهور قلتالى انا سنة بصراحة ارتحت لما عرفت انو كان يعرفها من قبلى.

بعد كد زعلت ازاى هو راجعلها تانى المهم اتفقنا اننا نسيبو احنا الى 2 جات التلى انا حتصل بيه وابهدلو انا مردتش اتصل بيه فجت كلامته وكده والتاله انى بهدلتها وده محصلش فا اتصلت بيا وكد رد علية وقال مين معى قولت انت موش عرف مين معك اقالى ايوها يا كذا قوالت انا موش عشتمك ولا عقولك حاجة بس انا عيزها اعرف انت عمالت كدها لية بس انا زعلتك فى حاجة قالى لا قولت لية عرفت وحدها علية قالى لا دى كانت قبالك المهم كلمنى وقالى متتصاليش بيه تانى وانتى شتمتى قولت نا شتمته قالى اة قولت هى قالت كدها قالى اة اولت انا مشتمتش بس اعتبرنى شتمت باء انت زعلان علية وموش زعلان على عمالت فية انا لم قولتى سيبى الى كان بيحبك سبتها وانت طالعت تعرف وحدها ولسة مع المهم هية كلامتنى وكده قالت انها بتطمن علية مبينتش الى قالتو هية خلاص قالت انها ها تستمر وسالتنى انا كمان ولا لا قولت لا مقبالش على نفسي انى ارجع لوحد لو للحظه بص لوحدها تانى عالشان تحس ابدا المهم فات شهر ورجع اتصال بيه وقال انها ندمان انها جرحنى وكدها وقال انها فى عريس اتقدمالها واهلها موافقين بيها وكدها وهى لا فا سالت قولت انت راجع علشان هيه هاتسيبك قالى لا عالشان هية كذبت فى حاجة المهم انا دلوقتى بكلامه وموش عارفه اعمل اية انا بحب اوووووى اووى ومقدرش اتخيل حياتى من غير انا لم سبتها اعت 3 ايام بدون اكل كانت كل يوم بعيط ليلل ونهار ولم رجعلى فرحت بس البنت دى لو كان بيحبها مكانش بصلى وكمان انا بصراحة مقدرش اعيش من غيره فاعمل اية علشان يحبنى وكمان هية بتحاول ترجع فا انا عيزة اجابة بليز اعمل اية علشان ميرجعلهاش ويا ريت الى يكتب الاجابه يكتبها بجد يحس بيها لانى بحبه جدا فا يا ريت الى يكتب يحط نفسه مكانى وشكرا مستنيا ردكم.

مشاكل وحلول ذات صلة

اضيف بتاريخ: Friday, August 31st, 2018 في 14:41

كلمات مشاكل وحلول: , , , , , ,

2 رد to “حبيبى سابنى ورجع لحبيبته الاولى وبعدين ندم”

  1. سارة
    05/07/2021 at 00:00

    انا تعبت بيا فترة في حياتي صعبة كنت مخطوبة من وحد 4 سنين و بعد انفصل عني و تركني و بعد انا فقدت والدي الله يرحمو مات تأثرت كتير على فرق والدي و عندي صادمة خطيب تركني .
    بعدين اعدت موش مرطبة و مدخلتش في حتى علاقة
    بعدين وجدت شغل اشتغلت لكي اوسي نفسي و انسى الي تعدى بيا
    اشتغلت و بعدين اكتشف اني مريضة و لزمني اعمل عملية جراحية على غدة الدرقية لاستئصالها قمت لاستئصال و طلع عندي سرطان الغدة الدرقية لزام اقوم بعملية ثانية في اقرب وقت ممكن . في ظرف شعر عملت عملتين و بعدين عملت العالج لسرطان الي عندي . و مع هذا كل انا عيشة في حالة اكتئاب قوية تعبت برشا و بعد طلع لزام اقوم بجرعة ثانية لسرطان قومت بالعلاج و حمدو الله ربي شفاني منو تغلبت على كل شىء حصل معيا و حمدو الله . بيدت ارجع الى حياتي العادية و اخرج من الوضع و انا كانت عم بخذ دواء الاكتئاب قررت ابطل اخذ antidépresseur و رجعت حياتي عادية . انا كنت عايشة مع اختي متزوجة قررت ارجع على منزل امي و استقريت مع امي و بدأت حياتي تستقر . بعد بديت اخرج مع اختي عندها أصحابها كنت تحب تخرجني معها و غرفتني على برشا ناس أصبحت آخر و اشوف ناس و حمدو الله حياتي مستقرة و فرحنة وومنقصني شىء . بعدين في وحد شافني اعجب بيا هو صديق نعرفو اختي انا في الاول رفضت الحق و معطيتوش اهتمام
    بعد هو واصلني على فيسبوك و طلب انا اخرج معها انا لما قبلت المرة الأولى كان مرافق فتاة معها بس حسيت انو مبحبش هذي فتاة .لما رجعت الدار بعثلي ميساج على facebook . g
    انا معطيتوش حتى اهتمام و مقبلتش اني نكون معه لانو كان في وحدة معها انا الحق قعدت مستغربة من تصرفاتو . معها وحدة و حب انا تقبل اخرج معه . مقبلتش اعدت مدة عام ارسالني كل مرة و احب نخرج معه . حتى في مرة جاء العيد انا بعثت تهاني العيد .وصلو الميساج طلب مني انو اشوفني فقبلت طلبو. قبل من نخرج معه اتصلت باختي قالتها انا بش نخرج معه شنوة رايك فيه قاتلي اخرج متخافش قاتلي هو عادي فقبلت و رحت قبلت. تقابلنا مقبلة الاول كان فرحان و مرتاح حاكينا في برشا موضيع على كل شىء .قالي حبيت نكون معاك من قبل . و بعد روحت بداء ارسالني كل معجب و انا مزلت منيش معجبة الحقيقة مالاول محسيت بشىء . بداء كل يوم يطلب مني نتقبلو اعدت نقبلو كل لين تعتدى الاسبوع و قالي و هو زعلان حاب انو اكون معيا بس انا ليش بردة معها . بدأ اقولي انا وحدة منيش عطيتو اهتمام انا قوتلو خالي الوقت هو يحكم . بعد مرور الوقت قبلت نكون معه و بدأ يدخل على حياتي و اخالني نتعلق بيه و يتصرف معيا جيد و اخاف عليا و قالي هو بدأ احبني و تعلق بيا . قاعدت معها و صدقتو و عشنا كل شىء مع بعضنا مدة 10شهر مع بعض من الصباح حتى الليل و هو ميتركنيش . احب نكون معه في كل شىء مبعدناش جملة على بعضنا مدة 10شهر منتفرقوش. كل شىء مع بعضنا عيشينو بكل التفصيل نتعركو و نتسمحو عشت معها الباهية و الخايبة و ميلمتش فيه وقفت معها في برشا موقف عونتو في كل شىء كنت شطرو الثاني .كان اما نتعركو وانا اطلب كل وحد في حالو يبكي و اقولي متخالنيش وحدي. استحملت كل شىء فيه حبيتو بكل عيوبو استحملت برشا حاحات معها انعزلني على الناس الكل و بدأ يتحكم في حياتي و ميتركنيس وحدي و احب كل اليوم نكون معه . حتى الشغل متركنيش اشتغل أصبح يتحكم و ساعات كان عندو غيرة غير عادية اصبح يضربني و اهني و اسمعني الكلام و بعد يطلب اني اسمحو.
    تعبت معها بكيت برشا معه . هو عندو برشا عيوب و احب نفسو و اناني مرات يتحول اكون عادي و مرات يتحول و يصبح اخوفني و يضربني و ميحبنيش نحكي مع حتى انسان ديما يتحكم فيا .
    ظلمني برشا مرات و سامحتووو بس في النفس الوقت كان زادة يعمل حاجات باهيين معيا اداللني و موجود بجنبي و احبني اروح معه عل شغلو كل يوم كان ميبعدش . بعد امو مرضت و توفت و بدأ يتبدل معيا من وقتها. بس حسيتو تبدل معيا .و بدأ بارد انا سبتو و رعيت ظروف وقت فقد والدته بكيت معه و حسيت معها و كتركتوش .كان اجيني آخر وقت في فترة امو متوفيا بش اقبلني خاطر كان بعيد في جنزت امو اكمل كل شىء و بعد اجيني اخرجني .كيما العادة كان اهزني برشا أماكن عل شان نتفسح كان ديما افكر فيا و يعمل الي نحبو الكل و لا مرة رفض طلب. حيدسيتو هذا رجل حياتي تقصامنا كل شىء مع بعضنا بس اتبدل معيا و تركني بعد مضحيت معه و قبلت طبعتو و ظلمو ليا ظلمني برشا و ضربني برشا في شارع باسم الغيرة و الحب كان يكذب وقت هذا الكل. و بعد اكتشفت انو رجع ال كان معها قبلي الفتاة هذي كان اقول لها برشا كلام خايب اقولي عائلتو كان يعرف انو كان مع وحدة كيفها راح يستحقروها هو كان اقولي هيا وحدة فها برشا جاحات خايبين . الفتاة هذي وقت انا معاه هيا حولت ترجعوا و وصلت تقولو اعطيك مال فلوس المهم ترجعلي هو قالي انا مستحيل نكون مع وحدة كيفها هيا وحدة متعرش دنيا و موش فهمة شىء و متعرش تلبس و حالها اأسف قالي هو كان يستعار منها لم تكون معه . بس انا اكتشفت انهم رجعو و هيا قاتلي هو الي حب يرجعلها و يجري ورها !!!
    هو لما تركني معملاش البلوك انا الي عملت بلوك و طلبني قتلي برشا كلام من باهي و شتمني على خاطر انا عملت بلوك. بعد رحت انا فاتحة البلوك و بعد هو بلوكاني و بعد أربعة أيام راح فكك بلوك. على ميسنجر و بعد صار مرة اخرة بلوك بس قاعد عم ارقبني
    و لما انا عرفت رجع علاقة مع الي كان معها راح مبلوكيني على كل شىء و الي معه شتمتني لما حبيت لحكي معها. انا عايشة في عالم موش باهي حسبي الله ونعم الوكيل . حابة منكم نصيحة

  2. ابوالبتول
    03/09/2018 at 22:44

    شوفي يابنت الناس اي علاقة بين الشاب والبنت من غير رابط رسمي كالخطوبة تكون علاقة محرمة وغير صحيحة وهذا الشاب قاعد يضحك عليك انت والبنت الثانية ويتسلى بكما الاثنان وعمرو ماحبكما دي الحقيقة طوال تلك المدة وهو يتسلى بكما ويرسم عليكما الحب الكاذب والمشاعر الزائفة هل عرفت الان حقيقة تصرفاتك الطائشة والغير اخلاقية احمدي الله انك ماتورطت معو في دي العلاقة وربنا سترعليك وخلصك منه اقطع علاقتك بهذا السافل الواطي المخادع نهايئا وللابد واياك والرجوع اليه او السماح له بالكلام والاتصال بك حافظي على خلاقك وشرفك وسمعتك وسمعة اهلك وثقتهم فيك واياك والتفريط فيهم مهما كانت الظروف وربنا يصلحك ويهديك ويكرمك بابن الحلال الصالح اللي يستاهلك ويقدرمشاعرك ويصونها ويسعدك طوال حياتك

اترك رداً أو حلاً لهذه المشكلة