مشاكل العمل

احس بالاضطهاد في عملي

انا انسان امين بعملي واخاف الله بقالي بعملي 10 سنين واعتبر من القدامى بالعمل لكن الي حصل انو العمل بدأو يضغطو عليه من حيث المساءلات في الشغل ووضعو انظمه اول ما طبقت عليه من خصم وعتاب وفوق كذا انا اخدمهم في شغل مش من شغلي وليس من مهامي ومع ذالك اسكت واصبر واحتسب ووضعو مستشفى من راسهم نتعالج فيه مع ان الشركات الأخرى الموضفين عندهم بطاقه تأمين يتعالجو في اي مستشفى يعجبهم لكن انا عابط وتعالجت في المستشفى الي يعجبني وجبتلهم فواتير وانزعجو وعاتبوني وكمان لي زميل بالعمل اخذ 5 ايام اجازه محدش كلمه لكن انا اخذت 4 ايام اجازه لضروف زواج قريب ليا وخصمو عليا رابع يوم فأنا محتار الآن هل اعمل معاهم مشكل ولا اسبهم ومشي واروجو ان تفيدوني ما نيتهم بضبط الله يجزاكم كل خير

مشاكل وحلول ذات صلة

اضيف بتاريخ: Thursday, March 21st, 2019 في 03:25

كلمات مشاكل وحلول: , , , ,

2 رد to “احس بالاضطهاد في عملي”

  1. محمد / محاسب
    06/11/2019 at 16:46

    اول حاجة ان استقمت استقمت لنفسك واذا لم تستقم فعليها – لا تعاند في الشغل اكيد انا وانت وكل الناس محتاجين للشغل علشان هو مورد رزقنا لازم نلتزم بتعليمات واوامر الشغل خليها عليك والتزم بأوامر رؤساءك اشتغل شغلك واذا كانت مصلحة العمل تقتضي تشتغل غير شغلك اشتغله اذا طلب منك ذلك – خليك في حالك وامشي جنب الحيط – والمثل بيقول من خاف سلم – يعني احتاط لأي مخاطر ممكن تحصل ليك – ربنا يوفقك اللهم أمين يا رب العالمين .

  2. البرنس
    28/07/2019 at 21:43

    يااخي لازم تعرف ان لك حقوق في الشركة دي مثلك مثلهم وربما اكثر لانك من العمالة القديمة ارفع شكوى لادارة الشركة وانك متظلم من القرارات اللي تطبق عليك ولاتطبق على الاخرين واشرح لهم تفاصيل المشكلة ولايضيع حق وراءه مطالب ماتخافش ابدا ولاتتساهل في حقوقك ضعفك وعدم معرفتك باللوائح والانظمة هو اللي خلاهم يتمادوا في عمل كلهذا معك واذا لم تشف فائدة من الشكوى اترك العمل عندهم وخذ حقوقك وربك بيكرمك بالعمل في مكان اخر الارزاق على الله

اترك رداً أو حلاً لهذه المشكلة