مشاكل البنات النفسية

من فينا المظلوم أنا ولا امي واهلي

انا عندي مشاكل مع الاهل من صغري وهم متحكمين فيا وممنوع اعبر عن رأيي ودا كان خلاني فتره من الفترات ضعيفة الشخصية وانطوائية.

واتعرضت لمواقف صعبه كتير، الناس بتستغلني لاني مقدرش اقول لا او ارفض اي حاجه حتى لو على حسابي وعلى كرامتي وشرفي بخاف ارفض حد يؤذيني..

مع كثرة المواقف جالي انهيار عصبي واكتئاب وبقيت اغضب على اتفه الحاجات وبالاخر حجزوني بالمستشفى واهلي طلعو عني سمعه اني مجنونه واي حد بقى يعاملني ع اني مجنونة حالتي النفسية زادت سوء.

بالاخر قررت اني اهرب منهم واسافر لجدتي، جابوني وعذبوني ضرب واهانه وقالو عني كلام جارح جدا ماينفعش يتقال على بنت.

ومن وقتيها وانا محبوسة في البيت وامي بتهيني قدام اي حد على اتفه الاسباب وكمان قدام الاطفال الصغيرين ومحدش بيحترمني رغم اني عمري ٢٤ سنة بسبب ان اهلي معملوليش قيمه ولا احترموني.

انا تعبت نفسيا وبفكر كتير بالانتحار لان كل حاجه ممنوعه في البيت دا، ممنوع البس اللي انا عايزاه، ممنوع اعمل زي البنات، ممنوع اخرج ممنوع اشتغل، حتى مخلونيش اكمل تعليمي وانا كنت متفوقة في الدراسه انا تعبت جدا

مشاكل وحلول ذات صلة

اضيف بتاريخ: Saturday, July 3rd, 2021 في 00:04

كلمات مشاكل وحلول: , , , ,

3 رد to “من فينا المظلوم أنا ولا امي واهلي”

  1. فتاة الأحزان
    10/08/2021 at 16:04

    أهلك سبب المشاكل لازم تتصرفي بذكاء لتخلصي من الوضع القاسي يلي فارضينه .
    اعملي صفحة فيسبوك بإسم مستعار و كلما أهلك يعذبوكي لا تحكي و لا كلمة و ادخلي الفيسبوك و احكي للناس على اهلك و خلي سمعة اهلك بالارض كسري راسهن عند أقاربكم .
    هيك أهل ما بيسوو صرماية
    و جيبي كتب و ادرسي لوحدك بالبيت بعدين تواسطي الناس لتتقدمي للامتحانات
    و احكي ع أهلك كلما اتهموكي انك مريضة خلي الناس ما ترحمهن .

  2. الطيب
    04/07/2021 at 04:41

    شوفى حد كبير يدخل و يكون بيقصر فيهم زي جدك عمك خالك او تتجوزى و تخرجى من البيت و ترتاحى من الهم و القرف ده بس يكون انسان يخاف عليكى و يعوضك بس المشكله ان ممكن محدش بتقدم ليكى بسبب كلامهم و اكيد الناس واخده فاكره عنك واحشه من كلامهم و سمعتك مش حلوه بسبب كلامهم الله يسامحهم على اللى بيعملوا ده و معلش ربنا هيعوضك خير ان شاء الله عارف انا شاب والله انا سايب البيت و واخد شاب بعيد عن اهلى بسبب المشاكل والله لو قعد فى البيت مع اهلى مشاكل مشاكل و انا مش بحب المشاكل ف بعدت و ريحت دماغى معلش استحملى لحد ما ابن الحلال يجى ان شاء الله و حاولى تدخلى حد يقصر فيهم

  3. الطيب
    04/07/2021 at 04:09

    بصى حلك الواحيد تتجوزى و تخرجى من البيت بس طبعا بسبب اللى بيعملوا ده اكيد طالع عليكى سمعه مش كويسه طيب جربى تدخلى حد كبير زي جدك عمك خالك اي حد بيقدر يقصر عليهم و احكى ليهم عن اللى بيحصل معاكى حاولى تتصلى على اي حد يدخل و يحل المشاكل دي و يكون بيقصر فيهم

اترك رداً أو حلاً لهذه المشكلة